پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          25 آذر 1393 - 16 December 2014


تجلیل از ۲۸ محقق در دانشگاه شاهرود

شاهرود – رئیس دانشگاه شاهرود، با بیان اینکه این دانشگاه نگاه ویژه بر پایان نامه های کاربردی دارد، گفت: این دانشگاه برای تحقق این امر به پژوهش نگاه ویژه ای دارد.
دکتر محمد مهدی فاتح شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه همایش هفته پژوهش در واپسین روز از این هفته، که با حضور تنی چند از مسئولان شهری، اساتید، محققان و فعالان پژوهش در محل دانشکده معدن دانشگاه شاهرود برگزار شد، با اشاره به طرح های پژوهشی مشترک بین دانشگاه شاهرود و سایر ارگان های تخصصی، اظهار داشت: هر استاد یا دانشجو در مجموعه این دانشگاه اگر بخواهد بر روی موضوعات کاربردی روز جامعه و یا پژوهش های مشترک با سایر ارگانهای شهری و یا حتی در سطح ملی پژوهش انجام دهد مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با اذعان بر اینکه فضای کار در بخش پژوهش بسیار گسترده است، افزود: خوشبختانه دانشگاه شاهرود، به انجام وظیفه در داخل شهرستان اکتفا نکرده و در بحث تعاملات علمی و پژوهشی در سطح ملی و با شرکت های ملی، پا را از مرزها فراتر نهاده است.

افزایش ۶۰ درصدی بودجه سال آینده دانشگاه شاهرود

رئیس دانشگاه شاهرود، با اعلام این مطلب که بودجه سال آینده این دانشگاه ۶۰ درصد رشد خواهد داشت، گفت: متاسفانه بودجه سالجاری دانشگاه به هیچ وجه مناسب ارائه نشد و این امر مشکلات عدیده ای را برای ما به وجود آورده بود.

فاتح تصریح کرد: خوشبختانه بودجه ۵۷.۵ میلیارد تومانی دانشگاه شاهرود در سالجاری، امروز به رقمی معادل ۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته که این مهم جای امیدواری بسیاری دارد.

وی ادامه داد: این مهم جز در سایه تلاش و کوشش همکاران، اساتید و دانشجویان دانشگاه شاهرود که واقعا در راه پژوهش و تعامل با نهادهای ملی و سازمان های فرامنطقه ای زحمت کشیدند، میسر نمی شد.

انعقاد ۲ قرار داد علمی، پژوهشی با صنایع هوا و فضای کشور

رئیس دانشگاه شاهرود، با تاکید بر گسترش سطح تعامل این دانشگاه با نهاد های ملی، تصریح کرد: توانمندی های دانشگاه شاهرود و همچنین سابقه علمی درخشان این دانشگاه سبب شده تا تعامل بین دانشکده های معدن، صنایع، مکانیک، شیمی، نفت و ... با نهادهای ملی مناسب ارزیابی شود.

فاتح با اشاره به انعقاد دو قرار داد با صنایع هوا و فضای کشور، تاکید کرد: انعقاد این قرار دادها با همکاری و دیدگاه مثبت ریاست صنایع هوایی کشور نشان دهنده توانمندی علمی و پژوهشی دانشگاه شاهرود است.

وی افزود: همچنین این دانشگاه در صدد است تا در هفته های آتی مرکز پژوهش مشترک خود را با کارخانه های شهرستان مانند سیم و کابل مغان نیز راه اندازی کند که این موارد قطعا به پیشبرد اهداف پژوهشی دانشگاه شاهرود کمک می کند.

پژوهش یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد اجتماعی

رئیس دانشگاه شاهرود همچنین، پژوهش را یکی از عوامل تاثیرگذار در رشد اجتماعی دانست و گفت: به لطف خداوند متعال در راستای اجرای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی، پژوهش های ارزشمند با رویکرد سوق دادن پژوهش به سمت محصول و ارائه آن به بازار و متقاضیان در دانشگاه به وقوع پیوسته است.

فاتح تاکید کرد: برای دیده شدن فعالیت پژوهشی هیئت علمی و حتی دانشجویان دانشگاه و همچنین دلگرمی آنها، تمام پژوهش های علمی مورد تشویق قرار گرفته اند و بودجه مناسبی برای بخش های مختلف پژوهشی از قبیل هیئات علمی، دانشجویان، هیئات مدیره و ... اختصاص داده شده است.

 اجرای آئین نامه جدید مالی مالیاتی در حوزه پژوهش

معاون پژوهشی دانشگاه شاهرود نیز در خلال این مراسم با اعلام این مطلب که آئین نامه جدید مالی مالیاتی در حوزه پژوهش تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد، گفت: تصویب و اجرای این آئین نامه در پیشبرد و سرعت بخشیدن به فعالیت های پژوهشی بسیار موثر خواهد بود.

دکتر علی دستفان، با ابراز رضایت از اجرایی شدن این آئین نامه، تصریح کرد: امیدواریم در آینده بخش اعظمی از پروسه تهیه و توزیع هزینه کردهای حوزه پژوهش در دانشگاه شاهرود با سرعت و سهولت بیشتر انجام شود.

وی افزود: قطعا جهش بودجه دانشگاه و اجرای این آئین نامه در کنار هم نوید این مهم را می دهد که سهم پژوهش و تولید علم در دانشگاه شاهرود افزایش یابد.

بودجه پژوهشی دانشگاه شاهرود ۲ برابر شد

معاون پژوهشی دانشگاه شاهرود، با اشاره به دو برابر شدن بودجه پژوهشی این دانشگاه، تصریح کرد: از این پس نحوه هزینه کرد با توجه به پژوهش ها در حوزه های مختلف علمی به دانشکده ها واگذار می شود.

دستفان، با تاکید بر مزایای واگذاری هزینه کرد به دانشکده ها، اظهار داشت: از این پس اختیارات دانشکده ها، برای هدفمند کردن هزینه ها و خرید تجهیزات مورد نیاز و همچنین هزینه در بخش های مختلف پژوهشی بیشتر می شود و این امر قطعا به نفع دانشکده ها و تولیدات علمی خواهد بود.

وی افزود: از این پس تعاملات بخش پژوهش در دانشکده ها از شکل آئین نامه و قرار داد خارج می شود تا این پروسه اداری هزینه ها را افزایش ندهد.

دستفان در خاتمه با اشاره به اهمیت پژوهش در دانشگاه ها، گفت: مقام معظم رهبری به کرات در خصوص اهمیت دادن به بحث پژوهش و عرضه محصولات دانش بنیان تذکراتی را به جامعه علمی کشور ارائه می کنند که این امر نشان دهنده اهمیت توجه به پژوهش است.

در پایان مراسم اختتامیه هفته پژوهش و معرفی پژوهش گران برتر دانشگاه شاهرود، علاوه بر ۲۸ استاد شاغل در این دانشگاه، از محمد فرزانه گرد، غلامحسین کرمی و محسن اصیلی نیز به عنوان فعالان حوزه پژوهش، صنعت و دانشگاه تجلیل به عمل آمد.


تگ ها دانشگاه شاهرود

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی