پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1393 - 18 December 2014



  هیات دولت نماد وحدت حوزه و دانشگاه است


نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت هیات دولت خود نماد وحدت حوزه و دانشگاه است چراکه رییس جمهور یک شخصیت برآمده از حوزه و تفکر دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کویر، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد صبح امروز به مناسبت 26 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه آزاد کرمان اظهار کرد: مقوله وحدت حوزه و دانشگاه را از دریچه‌های گوناگون می‌توان تحلیل کرد.

وی افزود: ایران امروز نماد روشنی از وحدت حوزه و دانشگاه است زیرا مدیریت کشور در سطوح کلان و میانی با حضور و مشارکت تربیت‌یافتگان حوزه و دانشگاه سامان یافته است.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: سکان‌دار هوشمند نظام جمهوری اسلامی، فقیه، شجاع و تربیت یافته در محضر قرآن و عترت است، رهبر انقلاب اسلامی نماد حضور اندیشه و تفکر بالنده می‌باشد که بازوان ایشان نخبگان و چهره‌های تربیت شده در حوزه و دانشگاه هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیات دولت خود نماد وحدت حوزه و دانشگاه است چراکه رییس جمهور یک شخصیت برآمده از حوزه و تفکر دینی است که بازوان ایشان نیز شخصیت‌های تربیت شده در دو نهاد حوزه و دانشگاه هستند و به همین صورت مجلس شورای اسلامی نیز چنین است.

وی گفت: اکنون همه ارکان، بدون کمترین زاویه و اختلاف با هماهنگی ستودنی تربیت شدگان حوزه و دانشگاه برای دستیابی به اهداف بلند نظام حرکت می‌کنند و اندوخته‌های علمی و ظرفیت‌های انسانی خویش را به عنوان سرمایه‌ای در خدمت نظام قرار داده‌اند.

ابوترابی‌فرد افزود: این نظام محصول وحدت و پیوند دانشگاه و حوزه است و اراده نظام جهت ارتقاء این جایگاه و همچنین ارتقاء ظرفیت‌های علمی، اخلاقی، مدیریتی و نیز تعامل و هماهنگی برای انجام مسوولیت بزرگی که برعهده دارند می‌باشد.

وی ادامه داد: از نگاه دیگر، وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان پیوند علم و دین تفسیر کرد، در یک نگاه کلان صاحب نظران مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، حوزه را نماد دین‌باوری و دین‌داری و دانشگاه را نماد علم محوری و دانش‌مداری می‌دانند بنابراین پیوند این دو باید بر مبنای پیوند علم و دین باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسالت حوزه دستیابی به قله‌های علم و معرفت است تاکید کرد: خروجی مدرسه دین انسانی است که تنها در پرتو مشعل دانش و علم حرکت و مبانی اعتقادی، اخلاقی و اصول رفتاری خود را بر این اصل تنظیم می‌کند.

ابوترابی‌فرد گفت: انقلاب اسلامی تمام دستاوردهای خود را بر پایه پیوند علم و دین بدست آورده و بر اساس این ارزش‌ها ماندگار کرده است که نمونه یکی از افراد شایسته نظام می‌توان به سردار"سلیمانی" اشاره کرد که نماد پیوند علم و دین است.

وی ادامه داد: دانش و تجربه انباشته شده در پرتو انوار پرفروز ایمان، شخصیتی می‌سازد که در سخت‌ترین جبهه‌های نبرد راه گشا بوده و دشمن را با همه توان به زانو درمی‌آورد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: پیوند علم و دین در نگاه ما یعنی حضور حقیقت دین و معارف ناب قرآن در متن زندگی انسان، از این رو علم و دین زمانی می‌توانند کنار هم قرار گیرند که انسان آراسته به تقوا و ارزش‌های اخلاقی و رفتاری باشد.

ابوترابی‌فرد سپس با اشاره به اینکه مصیبت امروز دنیا فاصله علم و اخلاق است تاکید کرد: اختلافات سیاسی ما نیز عموماً ریشه در دانش و علم ندارد بلکه ریشه در جهالت دارد بنابراین اگر هواهای نفسانی را کنار گذاشته و تسلیم حقایق ناب علمی شویم اختلافات نیز به حداقل‌ها کاهش خواهند یافت.

وی با بیان اینکه ایران اکنون محور ثبات خاورمیانه است خاطرنشان کرد: تحریم‌ها مشکل اصلی مردم ما در اقتصاد نیست بلکه مشکل آن است که تصمیماتی را که ما اتخاذ می‌کنیم مبنای علمی ندارد.


تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی فرهادی هیات دولت نماد وحدت حوزه و دانشگاه است

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی