پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 آذر 1393 - 18 December 2014


بخشی از فرصت‌ های مطالعاتی اساتید به جای کشورهای خارجی در حوزه‌های علمیه بگذرد


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به لزوم برقراری ارتباط و وحدت بین دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه آن را وصلتی تمدن ساز توصیف و همچنین پیشنهاد کرد بخشی از فرصت‌های مطالعاتی اساتید دانشگاه به جای کشورهای خارجی، در حوزه‌های علمیه بگذرد.

  حجت الاسلام والمسلمین محمدیان صبح امروز در سیزدهمین همایش سراسری دبیران هم اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور که به مناسبت هفته‌ وحدت حوزه و دانشگاه در مشهد مقدس برگزار می‌شد، فعالیت‌های هم اندیشی در دانشگاهها را نمونه بارزی از وحدت حوزه و دانشگاه خواند و افزود وحدت حوزه و دانشگاه عمدتا مرهون تولید علوم انسانی واسلامی است و در حقیقت دستیابی به تحول علوم انسانی بدون وحدت حوزه و دانشگاه امکانپذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: البته تحول در علوم‌انسانی به معنای بی‌قیمت‌کردن و ارزش ننهادن به تلاش‌های گذشته در حوزه علوم انسانی نیست.

محمدیان با بیان اینکه تلاش برای گسترش علوم برای ما ارزشمند است، ادامه داد: اما معتقدیم اگر از مبانی وحیانی نیز برای تولید علم کمک گرفته شود، این علوم بسیار زلال‌تر، خالص‌تر و همچنین کامل‌تر خواهد شد.

به گفته رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وحدت حوزه و دانشگاه امروز به مرحله کمال خود نزدیک شده است، مرحله کمال این وحدت تولید علوم انسانی است البته باید توجه داشت این مسیر بسیار طولانی است.

یکی از راه‌ها برای طی این مسیر این است که بخشی از فرصت‌های مطالعاتی اساتید دانشگاه به جای کشورهای خارجی، در حوزه‌های علمیه بگذرد، این ارتباط منجر به تشکیل قطب‌های مشترک در حوزه و دانشگاه برای تولید علم خواهد شد.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: البته یکی دیگر از لازمه‌های طی این مسیر تغییر رویکرد و نگاه به مقوله‌ علم است. در حقیقت بین دین و علم تعارضی وجود ندارد و بحث امروز ما علم دینی است و تولید علم دینی نیز در نتیجه‌ وحدت حوزه و دانشگاه صورت خواهد گرفت.

محمدیان با بیان اینکه اگر علم، علم باشد منشاء الهی دارد، بیان کرد: در حقیقت علم نمی‌تواند غیرالهی باشد با این نگاه همه علوم مقدس خواهند شد و علم مقدس تنها اختصاص به حوزه‌های علمیه نخواهد داشت.

اگر علم مقدس شود عالم و محیط علمی نیز به تبع آن مقدس می‌شود و همین نگاه است که موجب تعالی دانشگاه و تمدن سازی خواهد شد.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود این همایش را فرصتی برای شناسایی آسیب‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اصل این حرکت باید تقویت شود در سطح وزارت‌خانه و دانشگاه آزاد نیز فضای کلی نسبت به این موضوع مثبت است و مانعی اصلی وجود ندارد. باید چتر دانش افزایی برای همه‌ اساتید دانشگاهی باز شود.

امروز شاهد این هستیم که در هر استان یک اتاق فکر دانشگاهی شکل گرفته است این در حالیست که ما بیش از 300 دفتر هم‌اندیشی در اختیار داریم که دولت می‌تواند از آن استفاده کند و ما این آمادگی را داریم که این فضا را در اختیار ایشان قرار دهیم.


تگ ها دانشگاه وزارت علوم دانشجویی بخشی از فرصت‌ های مطالعاتی اساتید به جای کشورهای خارجی در حوزه‌های علمیه بگذرد حوزه علمیه اساتید

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی