پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran

کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 95 نتایج ارشد 95 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 95 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 95 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   03 بهمن 1388 - 23 January 2010

بررسي علل تقلب در امتحانات دانشگاهي

معاون آموزش پزشکي عمومي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به ميزان کم تقلب در ميان دانشجويان، استاندارد نبودن سؤالات، نحوه‌ آزمون‌ها و كم كاري دانشجويان را از محرک‌هاي اصلي تقلب عنوان كرد. دکتر حميد عمادي در گفت‌وگو با ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران با اشاره به استاندارد نبودن سوالات امتحاني، اظهاركرد: در مقطع علوم پايه حجم دروسي كه به دانشجويان ارائه مي‌شود بسيار سنگين است، به طور مثال حجم مطلب يك درس 2 واحدي به اندازه يك درس 4 واحدي و يا 6 واحدي است ولي اين درس تحت عنوان 2 واحد ارائه مي‌شود و اساتيد هم سخت‌گيري مي‌كنند. وي افزود: مسئله ديگر اين است كه دانشجويان ارتباط امتحانات و موضوعات تدريس شده در مقطع علوم پايه را با رشته پزشكي ضعيف مي‌دانند و اين ضعف پايه‌اي است، به عنوان مثال دانشجويان معتقدند بيوشيمي ربطي به پزشكي ندارد و با اين تفكر كه ضرورتي براي يادگيري اين درس وجود ندارد تقلب مي‌كنند. عمادي با بيان اينکه وقتي حجم مطلب زياد باشد و امتحان سخت و پيچيده باشد، امكان تقلب بيشتر مي‌شود، تصريح كرد: شكل برگزاري امتحانات به صورت چهار گزينه‌اي يكي از اشكالات موجود است چرا كه آزموني كه بر اساس سؤالات چهارگزينه‌اي است موثر نيست و بهتر است كه در كنار اين شكل از سؤالات، سؤالات ديگري به صورت تشريحي و حتي شفاهي مطرح شود. وي با اشاره به مشکلات امتحانات چهارگزينه‌اي، گفت: با توجه به تعداد زياد دانشجويان، گستردگي حجم امتحانات و مشكل تصحيح برگه‌هاي امتحاني توسط اساتيد، امتحانات به صورت چهار گزينه‌اي برگزار مي‌شود و در نوع سؤالات چهارگزينه‌اي كم كم اساتيد در سال‌هاي متمادي به سمت تكرار سؤال‌ها در اشكال مختلف مي‌روند به طوري كه موضوعات مورد سؤال كاملا مشخص مي‌شود، هر چند اين مسائل جز بخش‌هاي نامطلوب امتحان است اما هيچ دليلي عمل تقلب را توجيه نمي‌كند.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

اخبار روزنامه ها

خبرنامه - شبکه های اجتماعی

آمار سایت