پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          07 بهمن 1393 - 27 January 2015


لزوم وجود فضای گفت‌ وگو محور در کلاس های درس 


یک عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با تأکید براینکه ارتباط دانش با صنعت یکی از مهم ترین راهکارهای ارتقای کیفی دانشگاه ها در حوزه مهندسی محسوب می شود بر افزایش سهم پژوهش در ساختار آموزشی دانشگاه ها و لزوم توجه به نیازهای رفاهی اعضای هیئت علمی و پژوهشگران تأکید کرد.

با اشاره به اینکه چالش‌های زیادی در همه سطوح وجود دارد اما مهم‌ترین نکته ایجاد فضایی است که دانشجو بتواند با آن تطبیق پیدا کند،گفت زمانی که افراد رشته‌ای را انتخاب می‌کنند گرایش‌های زیادی ذیل هر رشته وجود دارد که باید در انتخاب رشته راهنمایی شود.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته برای دانشجو دردرجه اول خیلی مهم است، اظهارکرد: یکی از ویژگی‌های رشته انتخابی مطلوب سطح گستردگی آن و ظرفیت توسعه آن است. زمانی که دانشجویان وارد دانشگاه می شوند ما رشته‌های گوناگون را برای آنها توضیح می‌دهیم و سعی می کنیم به آنها کمک کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشند.

کاشانی یکی دیگر از چالش‌های آموزش عالی را توانایی به کارگیری علم و دانش در فضای اجرایی و مراکز صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: علم و دانشی که در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان بتوانند از آن در فضای عملی استفاده کرده و این دانش را با فعالیت در مراکز صنعتی به کار گیرند.

وی همچنین افزود: در بعضی رشته‌ها بدون آنکه شیوه کاربرد آن در فضای صنعتی کشور را ارائه کند، صرفا مواد نظری را انتقال می‌دهد و شرایطی برای ارتباط بین دانش و صنعت را فراهم نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت درهمین رابطه بیان کرد: وقتی که موضوع آنتن را آموزش می‌دهیم باید ضمن آموزش این پدیده کاربرد پدیده در صنعت را نیز آموزش دهیم و دانشگاه با تربیت نیروی فعال و دارای سطح علمی بالا باید نیازمندی بخش صنعتی کشور را تامین کند کار ما در دانشگاه درس دادن و نمره گرفتن محدود نمی‌شود.

وی اظهارکرد: دانشجویان باید صنعت کشور را آباد کنند و این بخش را از کشورهای خارجی بی‌نیاز کنند برای مثال برخی از مواد مورد نیاز برای ساخت آنتنی که اختراع شده از کشورهای همسایه وارد می شود. محققان دانشگاهی باید با تولید نمونه‌های خاص و انجام تحقیقات گسترده نیازهای صنعت کشور را پاسخ دهند.

کاشانی در ادامه یکی از راه کارهای تحقق ارتباط صنعت با دانشگاه را اصلاح شیوه آموزشی دانست و افزود: ارائه فرصت مطالعاتی در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی در مراکز صنعتی و فعالیت در بخش‌های صنعتی کشور می تواند دراین زمینه بسیار مؤثر باشد. اساتید با حضور در فضای صنعتی کشور و بررسی و مطالعه دقیق این شرایط به کاستی‌های آن واقف شده و در کلاس‌های درس کاستی‌های موجود را به دانشجویان انتقال دهند. به این ترتیب دانشجویانی که وارد فضای صنعتی کشور می‌شود با اشرافی که نسبت به ایرادات این فضا دارند درصدد رفع آن برمی‌آیند.

وی با تأکید براینکه به روز کردن علم و دانش در فضای داخلی واجب تر از سفربه کشورهای خارجی است، گفت:شناخت صحیح از فضای صنعتی کشور و ایرادات موجود و ارائه آن در کلاس های درسی یکی از مهم ترین راهکار هایی است که با استفاده از آن می توان ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کرد.


تگ ها لزوم وجود فضای گفت‌ وگو محور در کلاس های درس دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی