پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 بهمن 1393 - 28 January 2015


چالش استخدام‌های سفارشی در دانشگاه

 نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان گفت: استخدام سفارشی نه تنها برای هیچ موسسه‌ای منطقی نیست، بلکه در دانشگاه آزاد نیز بی‌توجهی به این مسئله این دانشگاه را به چالش می‌کشد.

 رسول خدابخش در دهمین اجلاس روسا و معاونان اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان اظهار کرد: ‌باید توجه داشت که علم‌جویی مرز مشخصی ندارد، لذا نیروهای دانشگاه آزاد باید سازماندهی شده و به لحاظ درجه علمی دائم در حال ارتقاء باشند.

وی افزود:‌ ادامه تحصیل کارکنان دانشگاه نیز باید با برنامه‌ریزی بوده و ساماندهی شود، زیرا در پاره‌ای موارد بی‌توجهی به این مسئله نه تنها کارآیی سیستم را بالا نبرده، بلکه افت سیستم را به دلیل بی‌ارتباط بودن زمینه تحصیل با فعالیت کارکنان به همراه دارد.

خدابخش تصریح کرد:‌ با توجه به زمان شروع به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی توجه به مسئله بازنشستگی افراد باید مورد توجه بوده و به شکل قانونمند به آن پرداخته شود. همچنین در استفاده مرخصی کارکنان و تسویه سالانه آن نیز باید توجه ویژه داشت، زیرا این مسئله به لحاظ مالی به نفع دانشگاه خواهد بود.

مدیر امور اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: طی یک‌سال گذشته 509 نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کاهش پیدا کرده‌اند.

سیدمحمد ابریشمی‌نیا اظهار کرد:‌ جابه‌جایی نیروهای مازاد بین واحدها به ویژه به مناطقی که نیاز به نیرو دارند در درجه اول بر اساس تمایل و دواطلبی افراد صورت می‌گیرد که برای بالا بردن انگیزه افراد مولفه‌هایی از جمله بر عهده گرفتن هزینه ایاب و ذهاب، عدم تغییر حقوق در صورت پایین بودن مسوولیت در دانشگاه جدید و همچنین در نظر گرفتن وام‌های بسیار کم‌بهره به این افراد به عنوان مشوق در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ طی یکسال گذشته 509 نفر از کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کاهش پیدا کرده‌اند و باید ساز و کار بازخرید داوطلبانه مورد توجه ویژه قرار گیرد، زیرا چنانچه این طرح به صورت هدف‌دار و کارشناسی اجرا نشود دانشگاه را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

ابریشمی‌نیا تصریح کرد: ‌برون‌سپاری برخی از مسوولیت‌های دانشگاه به ویژه در حوزه خدمات و تاسیسات نیز یکی از روش‌های تعدیل نیرو است که باید در نظر داشت برای موفقیت در این طرح علاوه بر استفاده از شرکت‌های معتبر خود دانشگاه نیز بر اجرای صحیح امور نظارت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز گفت:‌ سرانه فضای آموزشی استانداردی داریم.

یدالله رجایی اظهار کرد: ‌تجاری‌سازی دانش، اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین ارتقای کیفیت از جمله اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است که زنجان نیز توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی زنجان 90 رشته کاردانی و کارشناسی، 50 رشته کارشناسی ارشد و 20 رشته در مقطع دکترا دارد.

وی افزود: ‌راه‌اندازی و تاسیس دو مرکز رشد و فن‌آوری دانشگاه را به سمت طرح‌های برون‌دانشگاهی و تجاری‌سازی ایده‌های علمی بسیار موثر است.

رجایی تصریح کرد: ‌سرانه فضای آموزشی این دانشگاه منطبق بر استانداردهای وزارت علوم بوده و در حال حاضر به ازای هر دانشجو 9 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: ‌در سال‌جاری پذیرش دانشجو بیش از 7300 دانشجو بوده که در مقایسه با سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی دانشگاه‌های آزاد استان زنجان نیز گفت‌: مازاد نیرو یکی از مشکلات اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است.

اصغر پرتوی اظهار کرد:‌ مازاد نیرو یکی از مشکلات اساسی دانشگاه آزاد است که برای حل این مسئله باید ساز و کار قانونی اندیشیده شود.

وی افزود:‌ این دانشگاه 57 درصد اعضای هئیت علمی دانشگاه‌های استان را در اختیار دارد، این در حالی است که 34 درصد کل دانشجویان را تحت پوشش آموزشی دارد.

پرتوی تصریح کرد: این دانشگاه از ابتدای تاسیس تاکنون 66 هزار فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف داشته و توانسته 3 هزار و 538 مقاله علمی تولید کند.


تگ ها چالش استخدام‌ استخدام‌ استخدام‌ دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی