پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 بهمن 1393 - 01 February 2015


کارگاه ازدواج دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان افتتاح شد

 معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پرهیز از ازدواج انحراف و رسوایی انسان را به‎بار می‎آورد

حجت الاسلام گراوند در مراسم افتتاحیه کارگاه ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به اینکه یکی از زیباترین تشبیهات قرآن تشبیه همسر به لباس است، افزود: همان‎گونه که نپوشیدن لباس مانع رسوایی انسان می‎شود پرهیز از ازدواج نیز انحراف و رسوایی انسان را به‎بار می‎آورد.

وی با بیان اینکه زن و شوهر به مانند لباس می‎توانند عیوب همدیگر را بپوشانند، اظهار کرد: زن و فرزند نیز به مانند لباس مایه زینت و آرامش انسان هستند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه زن و مرد برای تشکیل زندگی مشترک ضرورت دارد که از حیث فکری، فرهنگی و شخصیت متناسب و هم‎کف همدیگر باشند، تصریح کرد: هدف قرآن از توصیه انسان‎ها به ازدواج و زندگی مشترک آرامش و محبت کردن زن و مرد به همدیگر است و با این حال هرکس که در زندگی مشترک موجب برهم زدن آرامش شود از رحمت خداوند به دور است.

حجت الاسلام گراوند اضافه کرد: زن و مرد باید نسبت به هم مودت در قلب و با دادن هدیه و تکریم یکدیگر رحمت در عمل داشته باشند.

عمل به شرع مقدس اسلام راهگشای رفع مشکلات خانواده‌های پرتنش است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: عمل به شرع مقدس اسلام راهگشای رفع مشکلات خانواده‌های پرتنش است.

 قویدل در مراسم افتتاحیه کارگاه ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: عمل به شرع مقدس اسلام راهگشای رفع مشکلات خانواده‎های پرتنش است، چرا که متاسفانه امروز از این مهم غافل شده‎ایم.

وی با بیان اینکه زن و مرد در زندگی مشترک باید به ارزش‌های معنوی پایبند باشند و از همدیگر پیشی بگیرند، اظهار کرد: زن و مرد باید زندگی را با فعالیت‎های مشترک پیش ببرند تا روز به روز پایه‎های زندگی خود را مستحکم کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه زنان باید با اعتماد، وفاداری و اخلاق خوش موجب لذت‎بخش شدن زندگی شوند، تصریح کرد: در مقابل مردان نیز باید تکیه‎گاه روانی، معنوی و اقتصادی همسر و فرزندان خود باشد.

قویدل اضافه کرد: مرد در عین حالی که باید برای همسر و فرزندان خود وقت بگذارد و برای آن‎ها احترام قائل باشد، باید صمیمی و جدی نیز باشد.

وی شناخت صحیح از اندیشه‎های همدیگر، درک متقابل و تفاهم را در ساختن زندگی توام با آرامش موثر دانست و گفت: تاکید بر این است که دوران عقد زوج‎های جوان کوتاه باشد؛ اما در همین مدت ضرورت دارد که زوجین نسبت به هم شناخت پیدا کنند.

این عضو هیات علمی افزود: یکی از عواملی که موجب بروز مشکلات خانوادگی می‎شود، عدم شناخت زوجین از نیازها و خواسته‎های روحی و روانی همدیگر است.

تگ ها کارگاه ازدواج دانشجویی کارگاه ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی