پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          17 بهمن 1393 - 06 February 2015



اتمام عمر برخی رشته‌ها 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه باید همه در رفع مشکلات دانشگاه کمک کنند، گفت برخی از اختیارات از حوزه دانشگاه‌ها بیرون رفته است و دانشگاه‌ها به آن اعتراض دارند، من می‌گویم برخی از اختیارات حتی از وزارتخانه هم گرفته شده که باید به آن برگردانده شود.

محمد فرهادی شامگاه چهارشنبه -15 بهمن ماه- در جلسه با روسای دانشگاه‌های استان اصفهان که در تالار دکتر رزمجوی دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اشاره به وضعیت بودجه وزارت علوم اظهار کرد: دانشگاه‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند با مشکل مالی مواجه هستند.

وی افزود: در شرایطی خاصی قرار داریم و مشکلاتی در موارد گوناگون در دانشگاه‌ها وجود دارد. توسعه‌های حق و ناحقی در دانشگاه ها در سال‌های گذشته ایجاد شده و مشکلاتی را برای وزارتخانه ایجاد کرده است. توسعه صورت گرفته و نتیجه این شده که بودجه سقف مشخصی داشته اما با گسترش دانشگاه‌ها مجبور شدند آن را بین واحدها تقسیم کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دو هفته قبل نامه‌ای را با مضمون مشکلات، مسایل، نیازها و اعتبار دانشگاه‌ها به دکتر روحانی و مقام معظم رهبری تقدیم کردم، اضافه کرد: بودجه دولت تا پایان سال مشخص است ولی با وضعیت قیمت نفت اوضاع بدتر شد، اگر هم قیمت نفت پایین تر بیاید وضعیت نامناسب تری خواهیم داشت. از صندوق توسعه ملی هم که نمی‌شود انتظاری داشت و اصلا برای رفع مشکل بودجه وزارت علوم نمی‌توان به آن تکیه کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های 91 و 92 تنها نزدیک به 70 درصد از بودجه‌ها تخصیص داده شده است، خاطر نشان کرد: امسال هم 62 درصد از بودجه اختصاص داده شده است.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به تصمیمات گرفته شده در وزارتخانه، گفت: ادغام دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی- کاربردی منتفی شد، زیرا ماموریت هر یک از آنها متفاوت است، بنابراین ادغام آنها درست نیست.

فرهادی اظهار کرد در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد اسلامی یک گستردگی بی حد و حصر پیدا کرد که باید آن را سامان داد. مسوولان دانشگاه‌ها در گذشته در جلسات و ساماندهی رشته‌ها و پذیرش ها شرکت نمی‌کردند، اما اکنون تمکین کرده‌اند و جلساتی برای بررسی ظرفیت و رشته‌ها این دانشگاه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رشته‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی توسط شورای عالی گسترش بررسی می‌شود، اظهار کرد: باید ظرفیت پذیرش دانشگاه ازاد با شورای گسترش هماهنگ باشد و توسط این نهاد بررسی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: رتبه دانشگاه تهران در دنیا 350 است ولی این رتبه واقعی آن نیست و باید رتبه این دانشگاه زیر 200 باشد، دلیل این وضعیت تفکیک قائل شدن میان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است که باید یکی در نظر گرفته شوند.

وی افزود در مورد جهاد دانشگاهی اصفهان نیز همین گونه است و باید دانشگاه اصفهان را همراه با جهاد دانشگاهی و امکانات آن در نظر گرفت و برای رتبه بندی بررسی کرد.


تگ ها اتمام عمر برخی رشته‌ها دانشگاه وزیر علوم جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی