پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 بهمن 1393 - 09 February 2015



آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در واحد بین‌الملل علوم پزشکی شیراز


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت پذیرش دانشجویان خارجی در واحد بین‌الملل دانشکده پزشکی شیراز آغاز شده است.

دکترمحمدهادی ایمانیه یکشنبه 19 بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: به هیئت امنا قول داده‌ام که در قدم اول 200 دانشجوی خارجی را از کشورهای همسایه ایران در واحد بین‌الملل دانشگاه پزشکی جذب کنم که در اولین مرحله 40 دانشجو از عراق جذب شده‌اند.

وی گفت با توجه به راه‌اندازی پردیس این دانشگاه در شهر صدرا، دانشجویان علوم پایه و فیزیوپاتو از کیش به صدرا منتقل می‌شوند و دانشجویان عراقی ترم اول را در واحد کیش مستقر و مشغول به تحصیل خواهند شد.

ایمانیه با بیان اینکه از ترم 2 دانشجویان خارجی نیز به پردیس صدرا منتقل می‌شوند، گفت: امیدواریم که دانشجویانی را از 15 کشور همسایه ایران جذب کنیم به‌طوریکه طی 5 سال تعداد دانشجویان خارجی این واحد دانشگاهی را به 4 هزار نفر برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد امکان پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و 30 رشته دستیاری و 25 رشته فلوشیپ و فوق تخصص، وجود دارد و در تلاش هستیم ph.D را نیز در شیراز راه‌اندازی کنیم.

ایمانیه با تاکید بر اینکه پذیرش دانشجو همچنان براساس رتبه‌های کسب شده در کنکور سراسری انجام می‌شود، گفت: ما نه‌تنها از ظرفیت دانشکده پزشکی شیراز کم نکرده‌ایم بلکه به این ظرفیت هم اضافه کرده‌ایم و اینگونه نیست که با کاهش ظرفیت، زمینه جذب متقاضیان را در واحد بین‌الملل فراهم کرده باشیم.

او با قبول اینکه واحد بین‌الملل در ابتدای راه‌اندازی دانشجویان را بدون کنکور جذب کرد، گفت: جز همان یک دوره در تمام دوره‌ها جذب دانشجو از میان شرکت کنندگان کنکور سراسری بوده است.

ایمانیه خاطرنشان کرد رتبه‌های دانشجویان جذب شده در واحد بین‌الملل حداکثر 4 رقمی است و به‌هیچ عنوان جذب دانشجو براساس شاخص‌های مادی ملاک نبوده و اینگونه نیست که به‌واسطه پرداخت شهریه، هر فردی امکان تحصیل در این دانشگاه را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمام امکانات تامین شده برای واحد بین‌الملل از محل شهریه‌های دریافتی از دانشجویان بوده است.

ایمانیه همچنین تصریح کرد: ادعا و اثبات می‌کنم که بهترین کلینیک‌های ویژه پزشکی کشور در شیراز استقرار و فعالیت دارد، کیلنیک‌هایی که نظیر آنها حتی در تهران هم دیده نمی‌شود.

وی گفت: در کیلنیک‌های ویژه این دانشگاه، 200 عضو هیئت علمی بیماران را ویزیت می‌کنند و به‌همین دلیل میزان متقاضیان بسیار زیاد است.

ایمانیه گفت: مسئولان وزارت بهداشت قول داده‌اند که برای راه‌اندازی درمانگاه تخصصی حضرت شاهچراغ(ع) تا قبل از هفته دولت سال 94، مساعدت کنند و از طرفی تلاش خواهیم کرد با بهسازی و تعمیر درمانگاه نادرکاظمی طی 4 تا 5 ماه آتی و ایجاد درمانگاه تخصصی بانوان حضرت خدیجه(س)، که عمدتا در جنوب و شرق شیراز قرار دارند، خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: به‌دنبال راه‌اندازی 5 کلینیک تخصصی در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، فیروزآباد، داراب و آباده هستیم تا خدمات تخصصی و فوق تخصصی را توسط متخصصان در رشته‌های مختلف به شهروندان ساکن شهرستان‌های مورد نظر ارائه دهیم.

ایمانیه گفت امیدواریم با توجه به کمک وزارت بهداشت، بیمارستان 160 تخت‌خوابی استهبان را تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسانیم و همچنین طی 2 ماه آینده عملیات اجرایی بیمارستان 160 تخت‌خوابی نی‌ریز را نیز شروع کنیم.


تگ ها آغاز پذیرش دانشجویان خارجی در واحد بین‌الملل علوم پزشکی شیراز شیراز علوم پزشکی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی