پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          09 اسفند 1393 - 28 February 2015


رونمایی از تمبر دانشگاه تهران


مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران در نشست خبری بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه تهران کهن‌ترین نهاد نوین آموزشی کشور است گفت هدف از اجرای این بزرگداشت، شناسایی نقش دانشگاه تهران در تاریخ علمی ایران و بازبینی چالش‌های پیش‌روی این دانشگاه است.

دکتر خضری مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران در نشست خبری بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امسال مصادف با هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران می‌باشد. این دانشگاه به عنوان کهن‌ترین دانشگاه نهاد نوین آموزشی کشور است که در سال 1313 براساس تجمیع برخی از مدارس عالی پدید آمد و براساس تصویب قانون این دانشگاه در 18 خرداد همان سال مقرر شد که این دانشگاه در مکان فعلی که در گذشته موسوم به نام باغ جلالیه بود، تاسیس شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران با 6 دانشکده ادبیات، حقوق علوم سیاسی، علوم اقتصادی، فنی، علوم و پزشکی آغاز به کار کرد و به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین تربیت نیروهای نیازمند کشور مبادرت کرد.

دکتر خضری با بیان اینکه دانشگاه تهران هم‌اکنون نیز به عنوان مهم‌ترین و وسیع‌ترین دانشگاه کشور می‌باشد، گفت: این دانشگاه بیش از 50 هزار دانشجوی خارجی و داخلی، 2000 استاد، 5000 پرسنل و 110 میلیون متر مربع فضای آموزشی و کاربری به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور به حساب می‌آید که در این طول این 80 سال نیز خدمات ارزشمندی در حوزه آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و سیاسی داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران با تاکید بر نقش‌آفرینی دانشجویان این دانشگاه در حوادث تاریخی مهم نظیر 16 آذر، حوادث مربوط به انقلاب اسلامی و 8سال دفاع مقدس و همچنین اداره کشور خاطرنشان کرد: با توجه به نقش موثر دانشگاه تهران در بالندگی علمی و توسعه تمدن نوین ایران اسلامی، تصمیم گرفتیم که ستادی برای برگزاری بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس این دانشگاه را در تیرماه سال جاری فعال کنیم.

دکتر خضری در همین زمینه ادامه داد: هدف از اجرای این بزرگداشت بازبینی نقش دانشگاه تهران در تاریخ علمی ایران، بررسی چالش‌های پیش‌روی این دانشگاه در گذشته و حال، ارزیابی دقیق از عملکرد این دانشگاه در دستیابی به اهدافش و همچنین تدوین راهکاری برای دستیابی به چشم انداز این دانشگاه می‌باشد.

وی همچنین افزود: کسب رتبه برتر در بین دانشگاه‌های آسیا و منطقه و همچنین دستیابی به جایگاه صدم در بین دانشگاه‌های جهان و حفظ موقعیت برتر این دانشگاه در سطح کشور از جمله چشم‌اندازهای ما می‌باشد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این بزرگداشت، فقط تجلیل نیست، اظهار کرد: این بزرگداشت برای شناسایی چالش‌های دانشگاه تهران برگزار می‌شود تا این دانشگاه بتواند در انجام مسئولیت‌ها، به انتظارات نظام، رهبری، رییس جمهور، جامعه و از همه مهم‌تر مردم، جامه عمل بپوشاند.

دکتر خضری ابراز امیدواری کرد که دانشگاه تهران بتواند نیازهای فوری جامعه در تمامی سطوح از محیط زیست تا نیازهای تاریخی و فرهنگی را پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه درخصوص جزئیات این مراسم گفت: بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران روز دوشنبه 11 اسفند از ساعت 15 تا 18 بعدازظهر با حضور اعضای هیات دولت، مقامات برجسته داخلی و خارجی و همچنین اساتید و روسای دانشگاه‌ها و واقفان و خیرین این دانشگاه در تالار فردوسی واقع در دانشکده ادبیات برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران درخصوص میهمانان خارجی دعوت شده گفت: از تمامی دانشگاه‌هایی که با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه دارند، برای شرکت در این بزرگداشت دعوت کرده‌ایم اما تاکنون حضور پنج دانشگاه "باکو"، "خزر"، "بصره"، "کوفه" و "یوهان چین" قطعی شده است. همچنین دیگر دانشگاه‌ها در پیامی ضمن تشکر از دانشگاه تهران، انصراف خود از حضور در این بزرگداشت را اعلام کردند.

دکتر خضری با اشاره به اینکه از میان اعضای هیات دولت، وزرای مرتبط با آموزش عالی نظیر دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد، اعضای کمیسیون‌های آموزش، بهداشت و فرهنگی مجلس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قطعی است، اظهار کرد: سفرا و روسای نمایندگی موجود در تهران که شمار قابل توجهی هستند نیز برای شرکت در این بزرگداشت دعوت شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران درخصوص برنامه‌های این بزرگداشت گفت: این بزرگداشت شامل دو برنامه اصلی است که در قسمت اول برنامه افراد برجسته سخنرانی می‌کنند.

وی درخصوص برنامه‌های جنبی این بزرگداشت اظهار کرد: رونمایی از تمبر دانشگاه تهران به نام «از جندی‌شاپور تا دانشگاه تهران»، رونمایی از ماکت «اسکناس 50 هزار ریالی» با نشان سر در دانشگاه تهران با حضور وزیر اقتصاد و میهمانانی از بانک مرکزی، رونمایی از مدالیوم دانشگاه تهران که با حمایت بانک مرکزی ضرب شده، رونمایی از چند اثر پژوهشی نظیر روزشمار تاریخی دانشگاه تهران، شناسان دانشگاه تهران و شناسان اساتید این دانشگاه و همچنین برگزاری نمایشگاه 80 سال دستاوردهای علمی و فناورانه دانشگاه تهران از جمله برنامه‌های این بزرگداشت می‌باشد.

دکتر خضری افزود: همچنین آخرین دستاوردهای دانشگاه تهران در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همه می‌توانند در روزهای یازدهم و دوازدهم اسفندماه از این نمایشگاه که در خیابان منتهی به دانشکده ادبیات برپا می‌شود دیدن کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه این بزرگداشت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران صورت می‌گیرد،‌گفت در این بزرگداشت هر دو وزیر بهداشت و وزیر علوم و همچنین روسای دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی سخنرانی خواهند کرد.

وی درخصوص فعالیت‌های ستاد بزرگداشت هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران گفت: اجرای چند پروژه تحقیقاتی از جمله مستندسازی تولیدات علمی دانشگاه طی 80 سال گذشته در بررسی دانشگاه تهران در آموزش عالی از جندی‌شاپور تا دانشگاه تهران از جمله اقدامات در دست اجرای این ستاد است.

دکتر خضری با اشاره به اینکه شناسایی چالش‌های پیش روی دانشگاه تهران از جمله دیگر وظایف این ستاد است، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده ما، تنگناهای مالی است که علی‌رغم کمک خیرین همچنان این مشکلات وجود دارد و ما در تلاش هستیم تا چاره‌ای درباره آن بیندیشیم.

وی با بیان اینکه کندشدن روند طرح ساماندهی دانشگاه تهران یکی دیگر از این چالش‌هاست، افزود: علی‌رغم اینکه طرح ساماندهی دانشگاه تهران در گذشته به خوبی پیش می‌رفت، روند اجرایی این طرح از چند سال پیش کند شد، اما در حال حاضر تلاش‌های گسترده‌ای با جلب مشارکت نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های داخلی در حال انجام است تا این طرح به زودی سامان یابد.


تگ ها رونمایی از تمبر دانشگاه تهران دانشگاه تهران دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی