پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 اسفند 1393 - 03 March 2015



خانه امید دانشجویان روشندل فردوسی مشهد 


همچون سایر مناسبت‌ها در تقویم روزی هم مختص نابینایان است؛ 23 مهر روز جهانی نابینایان؛ روزی که شاید گوشه چشمی هم به این افراد وجود داشته باشد و اما آیا این روز رهاوردی هم برای نابینایان دارد؟ و اما چرا فقط باید یک روز از سال مشکلات این دسته از افراد تداعی و تا سال بعد به فراموشی سپرده شود؟!

اگر پای درد دل این افراد بنشینیم، همه‌شان به اتفاق خواهند گفت که برخورد ترحم‌آمیز و یا تنفرآمیز جامعه را نمی‌خواهند؛ آن‌ها عدالت و برابری می‌خواهند.

جواد فکری، ناهید صباغیان و سعید مصلحی سه دانشجوی نابینا و کم‌بینا اما توانمند دانشگاه فردوسی هستند که در قالب کانونی به نام "تاک" که حاکی از تفکر، اتحاد و کوشش است، به همراه سایر اعضای این کانون فعالیت‌های درخور و شایسته‌ای را انجام می‌دهند.

جواد فکری 19 سال دارد و ورودی سال 92 رشته روانشناسی عمومی با رتبه 498 منطقه سه در کنکور و هم‌اکنون دبیر کانون تاک دانشگاه فردوسی است.

ناهید صباغیان هم 26 ساله و دانشجوی ورودی سال 92 کارشناسی ارشد مترجمی عربی این دانشگاه است.

سعید مصلحی 25 سال دارد و دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و امیدوار است به زودی از رساله‌اش دفاع کند.

و اما ما به سراغ این دانشجویان توانمند که عزمشان هم برای رسیدن به اهدافشان جزم است، رفتیم و منتظر نماندیم تا 23 مهر دیگری بیاید و مشکلاتشان بازگو کنند و دوباره به فراموشی سپرده شود؛ به سراغ آن‌ها رفتیم تا درد دل‌هایشان را بشنویم؛ توانمندی‌هایشان را بیش از پیش باور کنیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک آینده‌ای روشن را در چشمان امیدوارشان ببینیم.

سوال و جواب‌های بسیاری در این گفت‌وگو رد و بدل شد و اما پاسخ قریب به اتفاق آن‌ها حکایت از بی‌توجهی و نادیده گرفتن حقوق معلولان و به خصوص نابینایان داشت.

فکری در خصوص تاسیس کانون تاک گفت: این کانون در سال 82 به مدت یک الی دو سال پس از تاسیس مجتمع کانون‌های فرهنگی دانشگاه فردوسی توسط دکتر حیدریان که خود نیز نابینا بوده و هم‌اکنون استاد رشته عربی در همین دانشگاه است، تاسیس شد.

وی با بیان اینکه «در این کانون دانشجویان نابینا کم‌بینا و حتی بینا عضو هستند» ‌اظهار کرد: تاک حکایت از تفکر، اتحاد و کوشش دارد و نماد درخت تاک (انگور) است که به سمت چوب رشد کرده و به بالندگی می‌رسد.


تگ ها خانه امید دانشجویان روشندل فردوسی مشهد خانه امید دانشجویان روشندل فردوسی مشهد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی