پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 اسفند 1393 - 03 March 2015


تدریس کلیه رشته‌های خدمات اجتماعی با عنوان مددکاری اجتماعی از سال 94 


مراسم نکوداشت استاد عزت الله سام آرام همزمان با روز مددکاری توسط انجمن مددکاری اجتماعی ایران و همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دهها نفر از مددکاران اجتماعی جوان و پیشکسوت برپا شد تعدادی از همکاران، شاگردان و دوستان دکتر سام آرام به نقل خاطراتی از ایشان پرداختند.

این مراسم دکتر سام آرام در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی مددکاری اجتماعی گفت: این نکوداشت بهانه ای شد که دوستان گرد هم جمع شوند. 50 سال قبل که مددکاری اجتماعی با یک دوره کاردانی آغاز شد، شاید برای هیچ‌ کس چنین پیشرفتی در این رشته قابل تصور نبود.

این مددکار اجتماعی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی ضمن یادآوری پیشکسوتانی که «دنیای فانی را وداع گفته و به جهان باقی شتافتند» و ذکر نام پیشکسوتان حاضر در برنامه که پیشرفت علمی و عملی این حرفه را مهیا ساختند، گفت: در حال حاضر بیش از 100 کتاب مددکاری اجتماعی داریم که عمدتا تالیف بومی است.

وی با بیان اینکه انجمن مددکاری را می‌توان به «نظام مددکاری اجتماعی» تبدیل کرد، گفت: در کمیته برنامه اصول اجتماعی و کمیته تحول علوم انسانی مصوبه‌ای تصویب شد که از مهرماه 94، کلیه رشته‌های خدمات اجتماعی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، به عنوان مددکاری اجتماعی ادامه خواهند یافت و این مصوبه‌ای است که برای آن 5 سال زحمت کشیده شد.

دکتر حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران که اجرای این برنامه را به عهده داشت، نیز در بخشی از برنامه ضمن بیان خاطره‌ای از دکتر سام‌آرام، از زحمات ایشان قدردانی کرد.

وی نکوداشتن نام اساتید و پیشکسوتان عرصه علم جزو ماموریتهای ذاتی انجمن دانست و عنوان کرد : در سالهای آتی نیز در همین ایام و به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی از سایر اساتید مددکاری اجتماعی تقدیر بعمل خواهد آمد.

لیلی ارشد از دانشجویان دکتر سام آرام و از اعضای انجمن مددکاری اجتماعی نیز طی سخنرانی خود به ویژگی‌های اخلاقی استاد خود اشاره کرد و گفت: ایشان موقعیات را خوب درک می‌کنند، با دانشجویان صبوری می‌کنند، به دانشجویان علاقه‌مند برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. ایشان تالیف و ترجمه‌های بسیاری دارند و با کارهای خود نظر سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را درخصوص مددکاری اجتماعی مثبت کردند.

حسین فکرآزاد، مدیر گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز گفت: انسان دیگر فرد نیست و ازین پس می‌توان به هر فرد لغت جامعه را اعطا کرد. چون تعریف جامعه را می‌توان در تک‌تک انسان‌ها جستجو کرد .

او همچنین با بیان اینکه رشته ما رنج‌های بسیاری کشیده، اما امروز از خوش‌نام‌ترین رشته هاست، قطعه‌ای شعر قرائت و به سام‌آرام تقدیم کرد.

حسین آقاجانی، نویسنده کتاب مددکاری اجتماعی، با اشاره به کتاب «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان که در آن ایرانیان را به سبب احترامشان به فضل و کمال و علم، فرانسویان آسیا دانسته‌ است گفت: دکتر سام آرام استادی دنیادیده است و زندگی اجتماعی پویایی دارد.

وی همچنین با سخنی از سعدی که«دو کس رنج بیهوده بردند، یکی آنکه اندوخت و نخورد و دیگری آنکه آموخت و نکرد» ادامه داد: تالیف کتابهای متعدد در این زمینه مددکاری، نشانه علاقه دکتر آرام به این رشته است.

احمد جبارزاده، نویسنده و مددکار اجتماعی نیز با بیان اینکه سام آرام از افرادی بود که مانع از برچیده شدن رشته مددکاری در کشور شد، افزود: برای رفع مشکلات، باید از اساتید، طرحی نو و متناسب با جامعه بخواهیم.

وی با اظهار اینکه «اگر مددکاران مراقب نباشند می‌توانند از درون عامل نابودی خود را فراهم کنند»، گفت: ما مددکاران ممکن است دعواهایی داشته باشیم، اما نهایتا یک خانواده منسجم هستیم که در اصل کارمان تاثیر سوئی نخواهد گذاشت.

جلال ساداتیان، عضو انجمن مددکاری ایران و مدرس دانشگاه، از برگزاری نکوداشت در حیات انسانها قدردانی کرده و ضمن تشکر از انجمن مددکاری به خاطر فعالیت هایش ادامه داد: دکتر سام آرام در توسعه ادبیات مددکاری و کارهای علمی، همچنین در کارهای اجرایی بسیار موثر بودند.


تگ ها تدریس کلیه رشته‌های خدمات اجتماعی با عنوان مددکاری اجتماعی از سال 94 مددکاری سال 94

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی