پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 اسفند 1393 - 05 March 2015


  افتتاح سامانه هوشمند ابر دانش قرآنی


مدیر برنامه ملی سامانه هوشمند دانش قرآنی کشور از ایجاد سامانه هوشمند ابر دانش قرآنی خبرداد و گفت اولین بخش این سامانه در دو ماه اول سال 94 قابل استفاده می‌شود که مستلزم همکاری کسانی است که می خواهند از شیوه‌های سنتی به سمت شیوه جدید و موثر حرکت کنند.

محمود شکراللهی در همایش آموزش قرآنی و تامین نیازهای شغلی جامعه اظهار داشت:‌ آنچه حرکت از شیوه‌های سنتی به سمت شیوه جدید و موثر می‌طلبد همان محتوایی است که از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جهان و همچنین اشتغالزایی استفاده کند.

محمود شکراللهی در این همایش گفت باید دید چه مشکلات و نیازهایی داخل جامعه وجود دارد که می توان برای آن‌ها مشاغلی در حوزه قرآن مشخص کرد تا پاسخگوی نیازها باشد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در دو دهه اخیر مورد توجه دنیا قرارگرفته است افزود: حضور مردم به عنوان کاربران اصلی فضای مجازی پتانسیل بالایی برای حوزه فرهنگی ایجاد کرده است. چنانچه در دو سال اخیر طبق نظر رهبری ، شورای عالی فضای مجازی شکل گرفت هرچند هنوز حضور چندانی ندارد.

قائم مقام رییس دانشگاه بنی اکرم تبریز در توضیح نمونه‌های موفق استفاده جهانی از فضای مجازی گفت: بازی‌های رایانه‌ای به خصوص بازی‌های آنلاین یکی از نمونه های استفاده از فضای مجازی است. چنان‌چه تا چند سال اخیر مرسوم بوده است که بازی‌ها روی سی دی توزیع شود و این روش اکنون منسوخ شده و همه فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می شود.

وی محتوای دیجیتال را از دیگر نمونه‌های استفاده موفق از فضای مجازی دانست و تصریح کرد: فعال ترین مجموعه در این زمینه شرکت مخابرات است که محتواهایی در بسترهایی مانند پیام کوتاه و ام‌ام‌اس منتقل می کند.

وی با اشاره به اینکه از همین بسترها برای نشر فرهنگ قرآنی نیز می توان استفاده کرد اظهار کرد: می توان به تولید محتوای دیجیتال قرآنی و توزیع آن به عنوان یک شغل نگریست. چرا که این بستر مورد استقبال مردم بوده و فرصت خوبی را برای کسانی که می خواهند توسعه فرهنگ قرآنی بدهند فراهم کرده است.

شکراللهی اصلی ترین دغدغه شرکت های نشر قرآن را تولید محتوا دانست و افزود تولید محتوایی که دارای مضمون غنی باشد و مورد استقبال مردم قرار گیرد از جمله مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های نشر قرآن است و آن‌ها معمولا محتواها را از متون آماده مثل کلیات حافظ و  استخراج می کنند.

وی ادامه داد از طرفی دیگر مردم دوستدار قرآن و مفاهیم قرآنی هستند ولی استفاده مستقیم از آن برای‌شان سخت است. بنابراین اگر مفاهیم قرآنی به مطالب فرهنگی تبدیل شود و از بسترها و شیوه‌های نمایش مختلف به مردم عرضه شود استقبال زیادی از آن خواهد شد.

مدیر برنامه ملی سامانه هوشمند دانش قرآنی کشور با بیان اینکه افراد به استفاده از فضای مجازی برای آموزش قرآن نیاز دارند، به پازل های قرآنی اشاره کرد و گفت: پرسش های قرآنی می توانند تبدیل به پازل شوند که هم باعث سرگمی است و هم افراد برای حل آن تلاش زیادی خواهند کرد.

وی همچنین به لزوم ترجمه چند رسانه‌ای قرآن اشاره کرد و افزود متاسفانه تاکنون تنها یک بار ترجمه ویدیویی سوره یاسین صورت گرفته است. اما اگر تصویر و متن و فیلم قرآنی در کنار هم آورده شود مردم به آن علاقه مند خواهند شد.

وی همچنین مسابقات پرسش و پاسخ قرآنی را مورد استقبال مردم دانست.

شکراللهی اظهار کرد آنچه مورد نیاز است فراگیری تخصص لازم و اهتمام به تولید چنین محتواهایی است. محتواهایی که بتوانند به صورت پازل باشد و قابلیت ارسال با پیامک داشته باشد.

وی همچنین مجددا با تاکید بر اهمیت بازی های یارانه ای خاطرنشان کرد: در کشور ما حداقل یک پنجم مردم به طور حرفه‌ای مشغول بازی یارانه ای هستند و خیلی از بازی‌ها بازی های آموزشی است که متاسفانه در کشور ما کمرنگ است. استفاده از بازی آموزشی یکی از روش هایی است که دنیا از آن استفاده می کند.

وی با ذکر مثالی توضیح داد درآمد ملی کشور فنلاند تنها از 3 بازی یارانه ای تامین می‌شود که این امر نشان می‌دهد جهان به چه میزان زیادی از بازی یارانه‌ای استفاده کرده است.

وی همچنین به بازی‌هایی که براساس داستان‌های قرآنی در حال تولید است اشاره کرد و گفت بازی ذوالقرنین داستان حضرت سلیمان، تابوت عهد و داستان نوح (ع) در حال تولید هستند که بستر مناسبی برای اشاعه فرهنگ قرآنی است و از آن استقبال می‌شود.

شکراللهی در پایان تاکید کرد امروزه حرف اول را فضای مجازی می زند واگر می‌خواهیم از دنیا عقب نمانیم باید مهارت‌ها را کسب کرده و بستر یادگیری آن را فراهم کنیم.


تگ ها افتتاح سامانه هوشمند ابر دانش قرآنی قرآن سامانه هوشمند

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی