پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 اسفند 1393 - 05 March 2015


برگزاری اولین نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی


اولین نشست شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان در دانشگاه خوارزمی با حضور معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های البرز برگزار شد.

محمدعلی سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی در این نشست گفت با توجه به اهمیت امور فرهنگی برگزاری اولین نشست شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان در دانشگاه خوارزمی باعث خرسندی است.

وی افزود اجرای برنامه‌های فرهنگی باید فراگیر باشد و محدود به تعداد خاصی از دانشجویان نباشد؛ به‌طوری‌که همه‌ دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

سبحان‌اللهی خاطر نشان کرد خوشبختانه در دانشگاه خوارزمی در این زمینه طی یک سال گذشته فعالیت‌های خوبی را شروع کرده‌ایم؛ اما با چالش مالی مواجه هستیم.

وی افزود مسئولان دانشگاه‌های استان باید مباحث مالی برنامه‌های فرهنگی را جدی بگیرند و برای تأمین آن باید از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط پیگیر باشیم.

سرپرست دانشگاه خوارزمی تصریح کرد باید تلاش کنیم تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها اثربخش، به‌روز و جذاب باشد و منابع مالی نیز به‌حق و به‌جا هزینه شود.

سبحان‌اللهی ادامه داد از منظر مدیریت استراتژیک، فرهنگ مانند مقولات دیگر ملموس و کمّی نیست اما اثربخشی آن بسیار زیاد است؛ زیرا هر برنامه‌ای که بخواهیم اجرا کنیم تا جامعه و فرهنگ جامعه آن را نپذیرد در اجرای آن فعالیت موفق نخواهیم شد و باید فاکتورهای مختلف و الگوهای مدیریتی را در حوزه‌ فرهنگ در نظر بگیریم.

وی با تأکید بر تعامل دانشگاه‌های استان در راستای پرهیز از موازی‌کاری برنامه‌های فرهنگی تصریح کرد متناسب با عوامل مختلف بیرونی و درونی برنامه‌ریزی کنیم تا شرمنده‌ی خون شهداء و مردم نباشیم؛ چراکه دانشگاه متعلق به مردم است و باید در خدمت مردم و جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر ایمانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست گفت دانشگاه‌های استان مانند اعضای یک خانواده هستند و در این نشست مسئولان فرهنگی می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند و از تجربیات موفق و ایده‌های یکدیگر بهره‌برداری کنند.

وی افزود: در برنامه‌های متنوع دانشگاهی باید دانشجویان را در حوزه‌های مختلف مشارکت دهیم و از توانمندی‌های مختلف و متنوع دانشجویان با رعایت چارچوب‌ها و ضوابط قانونی و شرعی استفاده کنیم؛ چراکه این فعالیت‌ها می‌تواند دانشجویان را برای یک زندگی سالم فرهنگی و اجتماعی هدایت کند.

ایمانی اظهار کرد باید تلاش کنیم متناسب با علایق دانشجویان، زمینه‌ها و بسترهای لازم برای فعالیت‌ دانشجویان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه را فراهم سازیم تا شرایط حضور دانشجو در برنامه‌های دانشگاه فراهم شود.

وی ادامه داد: هنر ما باید این باشد که دانشجویان را در دانشگاه حفظ کنیم و نباید دانشجویان را از فعالیت‌های دانشگاه محروم کرد که به بیرون از دانشگاه پناه ببرند؛ فضا را باید در درون دانشگاه فراهم کرد.

ایمانی افزود: باید در برنامه‌های دانشگاه متناسب با ضوابط و قوانین پیش برویم و دچار افراط و تفریط نشویم.

وی در پایان سخنانش گفت با ایجاد جاذبه‌های مختلف دانشجویان را به فعالیت‌های فرهنگی جذب کنیم؛ چرا که نمی‌توانیم برای همه‌ی دوره‌ها یک نسخه بپیچیم بلکه متناسب با هر دوره باید به دانشجویان خوراک فکری بدهیم.

دکتر حسین محمدی مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی نیز در خصوص تشکیل این شورا گفت: با توجه به این‌که در هر دانشگاهی یک شورای فرهنگی در حال فعالیت است برای پرهیز از موازی‌کاری و اجرای برنامه‌های هماهنگ، شورای فرهنگی دانشگاه‌های استان در دانشگاه خوارزمی شکل گرفت.

وی افزود این شورا با هدف هم‌اندیشی و هم‌فکری اعضای شورا و انسجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های استان انجام شد.

محمدی ادامه داد زمانی که یک برنامه‌ی فرهنگی و یک کلام واحد از سوی دانشگاه‌های استان مطرح شود قطعاً در استان البرز تأثیرگذار خواهد بود و می‌توان با مشارکت و تعامل استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، برنامه‌های فرهنگی استان را نیز جهت‌دهی کرد.

وی خاطر نشان کرد متقاعد کردن دیگر بخش‌های استان نیز در اجرای برنامه‌های هماهنگ فرهنگی و اجتماعی امکان‌پذیر است؛ چرا که اعضای این شورای فرهنگی از اساتید مجربی تشکیل شده است که می‌توانند در سیاست‌گذاری و خط مشی فعالیت‌های علمی و فرهنگی استان تأثیر گذار باشند.

محمدی در پایان گفت اجرای طرح پژوهشی و نیازسنجی فرهنگی در دانشگاه‌های استان از مصوبات این جلسه بود که این پژوهش توسط جهاد دانشگاهی استان به طور علمی انجام خواهد شد و بعد از انجام این طرح پژوهشی، پیوست فرهنگی در این شورا تدوین و طراحی می‌شود.

در ادامه این نشست گزارشی از برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر دانشگاه‌های استان توسط مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی ارائه گردید و از دانشگاه‌های برتر در برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فجر تقدیر به عمل آمد.

سپس اعضای حاضر در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان پرداختند.


تگ ها برگزاری اولین نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی