پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 اسفند 1393 - 05 March 2015


دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت آموزشی دارد و نباید سیاسی باشد


امام جمعه موقت اهواز گفت​ دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت آموزشی دارد و نباید سیاسی باشد سیاسی کردن این دانشگاه در گذشته به آن ضربه زده است.

 حجت​الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن​زاده در گردهمایی سراسری معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع خبر اهواز برگزار شد، با بیان این‌که دانشگاه نباید سیاسی باشد، عنوان‌کرد:​ دانشجو باید سیاسی باشد اما این‌که دانشگاه ابزاری برای سیاست باشد درست نیست دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت آموزشی دارد. در دولت گذشته به شدت دانشگاه آزاد اسلامی سیاسی شد و این مساله به دانشگاه ضربه وارد کرد.

وی افزود پژوهش تعقل و اندیشه و به کار گرفتن عقل است و دین همیشه به آن تاکید کرده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تفاوت میان آموزش و پژوهش افزود: پژوهش تولید و آموزش مصرف است و آنچه در پژوهش انجام می‌شود در آموزش مصرف می‌شود. آموزش راحت​تر و آسان​تر از پژوهش است اما در پژوهش این آسانی را نمی‌بینیم.

وی اظهارداشت در صنعت نیز تولید سخت​تر از مصرف است. در استان ما که این چنین است و اگر کسی بخواهد صنعتی راه بیندازد موانع زیادی جلوی خود می​بیند.

حسن​زاده با اشاره به این‌که ارتقاء دانشگاه به پژوهش است نه آموزش، تصریح‌کرد:​ نیاز داریم که دانشگاه آزاد اسلامی در پژوهش ارتقا پیدا کند و این وظیفه معاونان پژوهش است. علم باید علم نافع باشد و علم نافع علمی است که کاربری داشته باشد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه‌داد استان خوزستان در تمام ابعاد این ظرفیت را دارد؛ چه در صنعت، چه در کشاورزی و چه در حوزه آب و اقتصاد، باید این پژوهش در استان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره مشکل ریزگردها در خوزستان بیان‌کرد ​بیایید کارآمدی نظام در مشکل ریزگردها را ثابت کنیم در سفر وزیر ارتباطات و فناوری به خوزستان گرد وخاک شدید در اهواز رخ داد و آقای وزیر از نزدیک این وضعیت را شاهد بودند و در آن روز بیان شد که دستگاه​ها دیگر توان محاسبه و برآورد میزان آلودگی و وجود ریزگردها در هوا را ندارند ​این کار پژوهشگران است که با تحقیق و بررسی بگویند چگونه می‌توان مشکل ریزگردها را حل کرد.


تگ ها دانشگاه آزاد اسلامی ماهیت آموزشی دارد و نباید سیاسی باشد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی