پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          27 اسفند 1393 - 18 March 2015


دولت تاکنون مصوبه‌ای در خصوص اراضی دانشگاه شیراز نداشته است



دکتر مجید ارشاد در یک کنفرانس خبری، گفت روز پنجشنبه گذشته با آقای دکتر جهانگیری صحبت کرده‌ام و ایشان هم تایید کردند که تاکنون هیچ مصوبه‌ای در خصوص اراضی دانشگاه در هیئت دولت مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع همچنان در مرحله بررسی قرار دارد، گفت: ما مستندات خود را در خصوص حقوق دانشگاه شیراز ارائه داده‌ایم و امیدواریم تصمیم دولت تدبیر و امید به‌گونه‌ای نباشد که آینده یکی از بزرگترین مراکز علمی کشور، با مشکل مواجه شود.

ارشاد با یادآوری اینکه طرح توسعه دانشگاه شیراز در اراضی مورد نظر تصویب و اجرایی شده است، گفت: هم‌اینک ساخت دانشکده برق و الکترونیک در این اراضی مراحل اجرا را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه امکان ساخت بیمارستان در نقاط دیگر شهر نیز وجود دارد،‌ گفت: دانشگاه شیراز در این محدوده اقدام به احداث تونل باد برای انجام فعالیت‌های پژوهشی کرده و در زمان آزمایش صدای ایجاد شده در این تونل بیش از 150 دسی‌بل است، لذا ایجاد یک بیمارستان در این محدوده با منطق علمی هم سازش ندارد.

ارشاد تصریح کرد: موضوع وقفیت این اراضی با توجه به ارائه اسناد مالکیت توسط دانشگاه شیراز، کاملا رد شده است و اگر وقفیت تایید شده بود، با توجه به اینکه همه ما تابع مسائل شرعی هستیم،‌ روند کار متفاوت بود.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین با ابراز تأسف مجدد از حمله انجام شده به علی مطهری، گفت: این اتفاق دل همه آزادگان و آزاد اندیشان را آزرد و به حدی رنجش آور بود که همه بزرگان و حتی عامه جامعه در خصوص آن ابراز تاسف کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نکند خدای نکرده توجیهات غیرمنطقی برخی، موجب شود تقصیر متوجه مرکز علمی بزرگ کشور شود، در این موضوع دانشگاه شیراز نه برگزار کننده بوده و نه متولی تامین امنیت افراد.

ارشاد همچنین با بیان اینکه دانشگاه شیراز از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در جهت اجرا و پیاده سازی اهداف این دولت حرکت کرده، گفت: برخی تمکین نکردن مسئولان این دانشگاه به دستور شورای تأمین را مطرح کرده‌اند، این توجیهات جز خسران هیچ عایدی دیگری ندارد.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: باید بدانیم که تاریخ در مورد همه ما قضاوت خواهد کرد لذا در بیان نظرات باید بسیار دقت کنیم.

وی با تصریح اینکه هیچکس نمی‌تواند خود را قیم مردم بداند، تصریح کرد: اگر در آن روز افرادی قانون‌شکنی نمی‌کردند و با افراد قانون‌شکن هم برخورد قانونی انجام می‌شد، شاهد حادثه 18 اسفند نبودیم.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: کشور بارها از رفتارهای سلیقه‌ای ضربه خورده و می‌خورد، چرا باید اجازه بدهیم سلیقه‌های شخصی جایگزین قانون شود، توسعه سیاسی یعنی اعتراض بکن اما در چارچوب قانون.

ارشاد با تاکید براینکه شورای انقلاب فرهنگی اختیاراتی را برای دانشگاه‌های کشور در نظر گرفته است، گفت: براساس همان اختیارات در دانشگاه‌ها یک هیئت نظارت تشکیل شده که سه عضو دارد و این هیئت در خصوص برگزاری برنامه‌ها نظر می‌دهد، چارچوب‌ها هم مشخص است، فردی که نه سخنرانی کردنش ممنوع است، نه مشکل قانونی دارد، فرزند شهید و نماینده مجلس هم هست و مصونیت سیاسی هم دارد، چرا نمی‌تواند در یک دانشگاه سخنرانی کند.

وی با بیان اینکه تمام اسناد و مدارک در اختیار کمیته تحقیق در خصوص این حادثه قرار گرفته است،‌ گفت: براساس اسناد موجود مسئولان در استان از زمان ورود آقای مطهری در شیراز اطلاع داشته‌اند و می‌توان برای تایید موضوع به پرینت مکالمات قائم مقام دانشگاه با مدیرکل سیاسی استانداری مراجعه کرد.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه شورای تامین در خصوص برنامه آقای مطهری توصیه به اجرا نشدن داشت، گفت: ما توصیه شورای تامین را به دانشجویان و تشکل برگزار کننده منعکس کردیم اما برای لغو یک مراسم باید دانشجویان را توجیه کرد.

رئیس دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: نباید عده‌ای به خود اجازه دهند بی قانونی کنند و صدمات جبران ناپذیری به هویت فرهنگی و ادبی شهر شیراز وارد کنند، این هویت به راحتی به دست نیامده که با قانون شکنی آن را از بین برود.

وی با بیان اینکه بدترین کار ممکن در این ماجرا توجیهاتی است که می‌گویند باید این کار انجام می‌شد و آن انجام نمی‌شد، گفت: این قبیل صحبت‌ها اشتباه مکرر است که برخی می‌خواهند با این تفاسیر کار ناشایست انجام شده را به گردن دانشگاه بیندازند.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد این جریان کاملا شفاف و واضح است اما نمی‌دانیم چرا عده‌ای که ادعای پیروری از رهبرمعظم انقلاب را دارند عملا حرکت‌هایی انجام می‌دهند که دل ایشان برنجد.

وی افزود: آیا باید اینگونه به وصیت شهدا عمل کرد؟ معلوم نیست با این حرکت‌ها به کجا می‌خواهیم برویم.اینکه به بهانه‌های واهی این حرکت را جور دیگری جلوه دهیم صحیح نیست، چرا که در همه در محضر الهی باید پاسخ دهیم.

ارشاد در خصوص مسمومیت دانشجویان این دانشگاه نیز گفت: متاسفانه در این حادثه بیش از 300 دانشجو دچار مشکلاتی شدند که همه را آزرده خاطر کرد.

وی با بیان اینکه معاون دانشجویی دانشگاه در زمان وقوع این مشکل تا بامداد همراه با دانشجویان بوده است،‌گفت: براساس آزمایش‌ها دلیل بروز مشکل، میکروبی بوده است، مشکلی که ممکن است برای هر فردی و در هر نقطه‌ای ایجاد شود.

ارشاد با قدردانی از آنچه همکاری صمیمانه و مناسب اورژانس شیراز عنوان می‌کرد، گفت: بعضی از دانشجویانی که دچار مشکل شدند، از غذای سلف استفاده نکرده بودند.

وی گفت: اینکه یک آلودگی میکروبی دانشجویان یک دانشگاه را آلوده و بیمار می‌کند که دانشگاه مقصر نیست،‌ اگر در رسیدگی به احوال دانشجویان و انجام مراحل درمانی آنان اهمالی انجام شده بود، دانشگاه باید مورد پرسش قرار می‌گرفت.

ارشاد گفت: نمونه‌برداری از تمام نقاط مورد نظر انجام شده و هنوز نتایج به ما اعلام و گزارش نشده است اما ارتقاء سیستم آشپزخانه دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.


تگ ها دولت تاکنون مصوبه‌ای در خصوص اراضی دانشگاه شیراز نداشته است دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی