پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 فروردین 1394 - 19 April 2015


تجلی پیشرفت دانشگاه ها به شرط همدلی و همزبانی 


رئیس دانشگاه تفرش وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در ارتقای فضای دانشگاهی نمود بارزتری دارد، اظهار کرد: با پیاده کردن حس همدلی و همزبانی، زمینه‌های پیشرفت و توسعه دانشگاه‌ها و کشور فراهم می‌شود.

در راستای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری، می‌توان با ایجاد فضای همدلی و همزبانی بیش از پیش، زمینه مشارکت فعال و مؤثر در اداره کشور را فراهم کرد.

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد وحدت در جامعه، اظهار کرد: با تحقق شعار سال 94 تحت عنوان "دولت و ملت، همدلی و همزبانی"، وحدت‌آفرینی در میان ملت و دولت و تقویت حمایت ملت از دولت و بالعکس حاصل خواهد شد.

رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: آنچه که عملاً در جهت تحقق شعار سال در دسترس است و می‌توان با کمک آن در راستای اجرایی کردن این شعار برآمد، قبول مسئولیت و مشارکت فعال در زمینه‌های گوناگون است.

سحاب، علاوه بر مسئولیت‌پذیری و مشارکت فعال، صرفه‌جویی را از شاخصه‌های مهم تحقق شعار امسال بیان کرد و افزود: با رعایت این اصل توسط تک تک اعضای جامعه، قطعاً قادر خواهیم بود در بخش عمده‌ای از زمان، انرژی و هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و گامی به سوی توسعه کشور برداریم.

رئیس این دانشگاه تأکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که نظرات و عقاید همه اقشار جامعه شنیده شده و آنها در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داده شوند. این مهم، به خودی‌ خود حس همدلی و همزبانی را حاصل می‌کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که که همگی با هم و با همفکری یکدیگر به ارائه راه‌حل‌ها بپردازیم و در این راستا مسئولانه پیش برویم همدلی و همزبانی واقعی حاصل می‌شود.

سحاب در خصوص تحقق این شعار در عرصه بین‌المللی، بیان کرد: اگر شرایطی را در جامعه فراهم کنیم که در خصوص دیپلماسی خارجی کشور، مراجع تصمیم‌گیری از جمله مقام معظم رهبری و وزارت خارجه برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیرنده اصلی باشند و بقیه افراد بیشتر نقش حمایتی داشته و از سخن یا اقدامی که به اتحاد کشور صدمه می‌زند دوری کنند، این شعار در عرصه بین‌المللی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در فضای دانشگاهی نیز این مهم نمود بارزتری دارد، اظهار کرد: با پیاده کردن حس همدلی و همزبانی، زمینه‌های پیشرفت و توسعه در دانشگاه‌ها و کشور ایجاد می‌شود.

سحاب مذاکرات هسته‌ای صورت گرفته در ابتدای سال جاری در لوزان را صرف‌نظر از جزئیات آن مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق به منظور رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها صورت گرفت و باید تا حصول نتایج قطعی این توافق صبر کرد.

وی افزود: این توافق به شرطی نتیجه‌بخش است که هر دو طرف به آن عمل کنند، در غیر اینصورت یک توافق یک‌طرفه و فاقد ارزش واقعی خواهد بود.

رئیس دانشگاه تفرش در ارزیابی خود از نتایج این مذاکرات، ‌اظهار کرد: برخلاف برخی اظهارات منفی مبنی بر اینکه نمی‌توان چندان به لغو کامل تحریم‌ها امیدوار بود، باید نسبت به این موضوع خوش‌بین بود چراکه گروه مذاکره‌کننده ایرانی همه چیز را علنی و شفاف بیان کرده و سیاست طرف مقابل نیز بر تحمیل محدودیت‌های بیشتر تمرکز نیافته است.

سحاب تصریح کرد: با این وجود، نباید از آمریکا انتظار رفع همه محدودیت‌ها را داشت چراکه اهداف و مبانی این کشور با اهداف کشور ما تضاد اساسی دارد که مانع پیشرفت ما می‌شود.

وی با بیان اینکه این تضاد دلیل بر این نیست که مذاکرات بی‌نتیجه هستند، خاطرنشان کرد: این واقعیت که ایران در کنار قدرت‌های جهانی و در رأس اخبار دنیا قرار گرفته دستاورد مثبتی برای کشور محسوب می‌شود.


تگ ها تجلی پیشرفت دانشگاه ها به شرط همدلی و همزبانی دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی