پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          30 فروردین 1394 - 19 April 2015


ابلاغ سند توسعه فرهنگی دانشگاه آزاد


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ آزاد از ابلاغ کلیات سند توسعه فرهنگی به دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور خبر داد و گفت این سند در 8 محور و ۳۰۰ سرفصل آماده شده که از امسال اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام طه هاشمی در نخستین نشست شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد در استان چهارمحال و بختیاری که با حضور روسای واحد‌ها و مراکز و مسئولان دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ از دیگر بخش‌های دانشگاه جدا نیست و بخش‌های دیگر دانشگاه باید پیوست‌های فرهنگی داشته باشند.

وی بر برگزاری و ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و جلسات مناظره در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: واحدهای دانشگاهی باید برای برنامه پنج ساله آتی برنامه‌های راهبردی بدهند.

طه هاشمی با توجه به افزایش ۱۰برابری بودجه فرهنگی در سال‌های اخیر گفت: در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید هم دانشجویان و استادان و هم کارکنان در سطوح مختلف مدنظر قرار گیرند.

هاشمی، فعالیت ۷۰ هزار عضو هیأت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: تثبیت و تحریف ارزش‌ها متوجه اعضای هیأت علمی است و می‌تواند به شدت در جامعه تأثیرگذار باشد.

وی با توجه به تحولات فرهنگی و اجتماعی امروز گفت: باید جوانان را به رسمیت بشناسیم و با انحرافات برخورد و زمینه‌های ایجاد انحرافات و تعرضات اخلاقی موجود جامعه را آسیب‌شناسی کنیم.

هاشمی سرانه‌ کار فرهنگی را به ازای هر دانشجو بیش از ۵۰ هزار تومان در سال اعلام کرد و گفت: در حوزه فرهنگی به طور متناسب برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها، بیان کرد: ما در چارچوب شرع و دین از فعالیت‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کنیم و به شدت نیز با انحرافات و اقدامات خلاف شرع برخورد می‌کنیم.

وی با توجه به تصویب ۱۲۰ دقیقه زمان در هر هفته برای کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این زمان در بهترین روز هفته باید برای کارهای هنری و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی صرف شود.

هاشمی با یادآوری ظرفیت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: به دلیل جاذبه‌های مختلف گردشگری در این استان از جمله لاله‌های واژگون، استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند به قطب گردشگری دانشجویی تبدیل شود.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این نشست گفت: با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این استان کلیات طرح «خانه فرهنگ و هنر» دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.

دکتر علی کاظمی باباحیدری افزود: کلیات این طرح امروز در شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری برای تصویب، طرح و ارائه شد.

وی گفت: در این طرح دو دبیرخانه پیش‌بینی شده است: «دبیرخانه مفاخر، مشاهیر» و «دبیرخانه هنر و فرهنگ» که در صورت تصویب، به تجاری سازی، اجرا و آموزش هنرهای دانشجویی کمک موثری می‌کنند.

کاظمی از آماده‌سازی طرح دایرةالمعارف آداب و سنن و پوشش استان چهارمحال و بختیاری با تلاش استادان تاریخ و ادبیات این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورت تصویب کلیات، این طرح در این استان وارد مرحله اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در این نشست با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی بسیار دانشجویان این استان گفت: اکنون ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کار‌شناسی تا دکتری تخصصی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند که علاوه بر ظرفیت‌های علمی بسیار، در زمینه‌های هنری و فرهنگی نیز اهل فن هستند.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی با بیان این‌که اکنون این دانشگاه در جایگاه جامع قرار دارد، گفت: امسال برنامه‌ریزی‌های منسجم برای توسعه برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه انجام شده است.

وی گفت: اکنون دو طرح جامع برای دانشگاه‌های آزاد اسلامی این استان پیش‌بینی شده است که کلیات این طرح‌ها برای تصویب آماده شده است.

قاسمی با توجه به فعالیت ۵ شرکت دانش‌بنیان و ۵۰ واحد اقتصادی در حال فعالیت، اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه تاکنون هزار و پنجاه مقاله بر‌تر پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ کرده‌اند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی از افزایش اعضای هیأت علمی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: هیأت علمی این دانشگاه از ۲۵۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزوده می‌شوند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، قرائت فاتحه بر سر قبور مطهر پنج شهید گمنام دانشگاه و ادای احترام به شهدای والا مقام و بازدید از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه، از دیگر برنامه‌های سفر معاون فرهنگی و اجتماعی و هیئت همراه به استان چهارمحال و بختیاری بود.


تگ ها ابلاغ سند توسعه فرهنگی دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی