پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          05 اردیبهشت 1394 - 25 April 2015


تمدید مهلت ثبت نام اعتکاف دانشگاه علمی کاربردی 


دکتر سید عباس موسوی مسؤل نهاد رهبری کل کشور دانشگاه های جامع علمی کاربردی در نشست خبری صبح امروز گفت با توجه به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای 1050 مرکز و 700 هزار دانشجو در سراسر کشور است اساتید معارف زیادی در کل کشور زیرمجموعه این دانشگاه تدریس می کنند و نیاز ویژه ای به این اساتید داریم.

وی ادامه داد: از آنجا که تنها نهاد رسمی برای صدور مجوز تدریس درس معارف به دانشجویان، معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد رهبری در قم است و روند اداری دریافت مجوز طولانی است، بنابراین ما از طریق تعاملاتی که با این معاونت داشتیم بناشد تا دفتر ویژه معارف ذیل نهاد رهبری دانشگاه جامع علمی-کاربردی راه‌اندازی شود و اساتید متقاضی تدریس درس معارف از طریق این دفتر مجوز لازم را دریافت نموده و این درس را به دانشجویان تدریس کنند.

موسوی با اشاره به اینکه هم اکنون 4000 متقاضی تدریس درس معارف در کل کشور داریم،‌افزود: بناست ازطریق هماهنگی با گروه معارف دانشگاه،‌ روند جذب اساتید این درس تسهیل شود که تا اول مهرماه دوگام اول موردنیاز برای اجرای این طرح برداشته خواهدشد. همچنین یکی دیگر از برنامه های ما، افزایش هماهنگی و تناسب بین تدریس درس معارف با موضوعات و رشته های دانشگاه جامع علمی-کاربردی است.

مسؤل نهاد رهبری کل کشور دانشگاه های جامع علمی-کاربردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درمورد اعتکاف گفت: تمایل به معنویت در دانشجویان ما هرساله درحال افزایش است و دانشجویان با هرنوع پوششی در این مراسم شرکت می کنند.

موسوی بابیان اینکه برنامه ریزی ها برای این مراسم درکل کشور از سه ماه قبل آغازشده و ستادی برای اجرای این مراسم تشکیل شده، گفت: ازآنجایی که درگذشته برگزاری مراسم اعتکاف با زمان امتحانات همزمان می شد، تعداد ثبت نام کنندگان با کاهش مواجه می شد برای مثال تعداد ثبت نام کنندگان اعتکاف در سال 92، 2515 نفر و تعداد ثبت نام کنندگان در سال 93بالغ بر 3600 نفر بود.

وی درهمین زمینه افزود باتوجه به اینکه در سال جاری زمان امتحانات با برگزاری مراسم اعتکاف فاصله دارد و تبلیغات بیشتری در این زمینه صورت گرفت پیش بینی می کنیم که تعداد متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف 30 درصد افزایش یابد.

مسوول نهاد رهبری کل کشور دانشگاه های جامع علمی-کاربردی درخصوص مکان برگزاری اعتکاف گفت: در تهران نیز دانشجویان دختر در مسجدالنبی و دانشجویان پسر در مسجد فاطمه الزهرا معکتف می شوند.

وی ادامه داد: دستورالعملی دراین زمینه تدوین کرده و به تمام واحدها ابلاغ کردیم که اگر تعداد دانشجویان بیش از 100 نفر باشد، مسجدی در استان خود برای این دانشجویان اختصاص دهند اما اگر تعداد متقاضیان کم باشد،‌با نهاد رهبری آن استان هماهنگ کرده و دانشجویان ما با دانشجویان دیگر در مسجدی معتکف خواهند شد.

موسوی درخصوص تعداد ثبت نام کنندگان اظهاکرد: تاکنون 2070 نفر در کل کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد، حدود 1300 زن و 400 مرد هستند.

وی با اشاره‌ به اینکه هرساله دانشجویان پس از اتمام مهلت ثبت نام متقاضی شرکت در مراسم اعتکاف بودند، امسال مهلت ثبت نام را تا 9 اردیبهشت تمدید خواهیم کرد و هزینه ثبت نام به ازای هر دانشجو 5000 هزار تومان است.

مسؤل نهاد رهبری کل کشور دانشگاه های جامع علمی-کاربردی از اختصاص 350 میلیون تومان از محل بودجه فرهنگی دانشگاه برای برگزاری مراسم اعتکاف خبرداد و گفت: 50 درصد این بودجه به دفاتر تهران و استان ها واریز شده است ما بقی نیز واریز خواهد شد.

وی در پایان گفت تلاش کرده ایم تا برنامه ریزی برای این روزها به نوعی نباشد که مانعی برای شکل گیری خلوت دانشجویان با خدای خود باشد.


تگ ها تمدید مهلت ثبت نام اعتکاف دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی