پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 اردیبهشت 1394 - 30 April 2015


فعالان قرانی باید منشاء خیر و برکت اجتماعی باشند 


معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور با تاکید بر نگاه به دنیا با دید قرآنی از فعالان قرآنی خواست تا با اخلاق نبوی و معارف قرآنی منشاء خیر و برکت اجتماعی باشند.

دکتر مهدی فیض در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی معراج که به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد و در سالن دانشگاه علم و هنر برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام علی(ع)، بر نگاه کردن با قرآن به عالم تاکید کرد و گفت: در این صورت همه دنیا برایمان تبیین و در غیر این صورت بسیاری از مسائل زندگی برایمان سردرگم و همراه با تردید خواهد شد.

وی همچنین با قرائت آیات ابتدایی سوره الرحمن، افزود: حتی فعالان قرآنی نیز باید با دید قرآنی به مسائل نگاه کنند و در مقابل فعالیت‎‎های قرآنی مقدمه‎‎ای برای رسیدن به نقطه نهایی یعنی نگاه کردن به دنیا با نگاهی قرآنی است.

فیض ادامه داد: رسول اکرم(ص) بهترین شما را کسانی می‎‎خواند که قرآن را یاد بگیرند و آن را به دیگران بیاموزند به عبارتی در فعالیت‎‎های قرانی نیز باید به موازات فراگرفتن قرآن، آن را به دیگران نیز ارائه کرد.

وی با بیان این که به کرات در قرآن خداوند بندگان خود را به اقامه نماز و دادن زکات توصیه می‎‎کند، خاطرنشان کرد: اقامه نماز متفاوت از خواندن نماز و به معنای یک حرکت اجتماعی است یعنی مومن واقعی باید خیر و برکت اجتماعی داشته باشد و این حرکت با اقامه نماز و دادن زکات عملی است.

وی ادامه داد: مومن واقعی باید جامعه را به سمت اقامه نماز و بهره‎‎گیری از قرآن سوق دهد و حتی در موضوعات اقتصادی با پرداخت زکات کمک کند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در ادامه به سخنان شهید مطهری مبنی بر این که توسعه اسلام با ثروت حضرت خدیجه و شمشیر علی(ع) یک تهمت به اسلام است، تاکید کرد: اسلام با اخلاق پیامبر و معارف قران کریم در جامعه جاهلیت آن زمان توسعه پیدا کرد.

وی اظهار کرد فعالان قرآنی باید خیر و برکت اجتماعی خود را با اخلاق نبوی و معارف قرآنی در دل خود وارد کنند و برای دیگران نیز پیام آور آن باشند.

فیض در مورد دبیرخانه دائمی جشنواره قرآنی معراج نیز قول مساعد داد و گفت: حتی می‎‎توان این موضوع را به عنوان یک مرکز فرهنگی نوع ب در حوزه قرآن تعریف کرد.

"مهدی باصولی" رییس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد در این مراسم با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی یزد از دهه 70 و تمرکز ویژه فعالیت‌های آن در حوزه توسعه آموزش عالی، افزود: جهادانشگاهی یزد در حوزه آموزش عالی فعالیت خود را از سال 75 شروع کرد و اکنون دانشگاه علم و هنر یزد با داشتن 6500 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب سه شعبه یزد، اردکان و اشکذر یکی از معتبرترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 5 مرکز تخصصی خدماتی، 4 گروه پژوهشی و 8 مرکز آموزش کوتاه مدت در جهاددانشگاهی یزد، توضیحاتی در مورد فعالیت‎‎های پژوهشی و آموزشی این سازمان ارائه کرد و گفت: در حوزه فرهنگی عمده اقدامات سازمان در حوزه فرهنگی دانشجویی بوده ولی سعی داریم این اقدامات را متناسب با توسعه فعالیت‎‎های پژوهشی و اموزشی، توسعه دهیم.

باصولی در پایان نیز خواستار دائمی شدن دبیرخانه جشنواره قرانی معراج در جهاددانشگاهی یزد شد و گفت: جهاددانشگاهی یزد همچنین با توجه به ظرفیت‎‎های در اختیار این نهاد انقلابی، آمادگی اعمال نقش موثرتری در تدوین سند جامع فرهنگی استان دارد.

محمدرضا دهقانی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان یزد نیز با ارائه گزارشی از این جشنواره از برگزاری این دوره از مسابقات در دو بخش اعضاء جهاددانشگاهی و دانشجویان مراکز آموزش عالی جهاددانشگاهی کشور با حضور 250 شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی خبر داد.

وی افزود این مسابقات در رشته‎‎های حفظ و قرائت، تفسیر موضوعی، ترجمه موضوعی و حفظ موضوعی برگزار شد و نهایتاً 40 نقر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که از این تعداد 28 نفر برگزیده شدند.

دهقانی نیز خواستار تداوم برقراری ارتباط بین اعضا و دانشجویان قرآنی جهاددانشگاهی شد و پیشنهاد افزایش رشته‎‎های جدید قرآنی در این مسابقات و برجسب وظیفه جهادنشگاهی تبدیل این جشنواره به جشنواره نوآوری‌های قرانی شد.


تگ ها فعالان قرانی باید منشاء خیر و برکت اجتماعی باشند دانشگاهی دانشگاه جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی