پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 اردیبهشت 1394 - 03 May 2015


تصمیم جدی شورای‌ عالی انقلاب ‌فرهنگی برای مقابله ‌با پایان‌ نامه ‌فروشی


رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه گفت شورای‌ عالی انقلاب ‌فرهنگی باید برای مقابله ‌با مقوله پایان‌نامه ‌فروشی تصمیم ‌جدی بگیرد.

درباره مقوله فروش پایانه‌نامه و مقاله در کشور، اظهار کرد: مقوله پایان‌نامه و مقاله فروشی در کشور دو آسیب جدی و جبران‌ناپذیر را به ساختار کشور وارد می کند، اول اینکه یک امر منکر عادی می‌شود و دوم آنکه دیگر تحقیقی در کشور انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاقی نیست که ظرف مدت زمان کوتاهی رخ داده باشد و در واقع باید گفت که صدمه‌ای که به بدنه آموزش عالی کشور وارد شده از سالها قبل شکل گرفته و امروز شاهد بروز عینی آن هستیم.

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه گفت: می‌توان این شرایط را در اغلب دانشگاه‌های کشور مشاهده کرد، اما در برخی دانشگاه‌ها که به کمیت توجه دارند این مقوله شدت دارد و در برخی از دانشگاه‌ها که به کیفیت توجه دارند، این مقوله کمتر دیده می‌شود.

عباسی‌خزایی تصریح کرد: کسی که برای خود هدفی علمی را دنبال می‌کند و به دنبال هدفش می‌رود هرگز از چنین روش‌هایی استفاده نخواهد کرد، اما کسی که فقط می‌خواهد مدرک بگیرد به هر وسیله‌ای دست می‌زند که تنها مدرک‌اش را بگیرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه به نقشی که اساتید دانشگاه می‌توانند در مقابله با این مقوله داشته ‌باشند اشاره کرد و گفت: اگر یک استاد دانشگاه جایگاه واقعی خود را داشته باشد به راحتی می تواند از بروز چنین مواردی در میان دانشجویانش جلوگیری کند و نکته حائز اهمیت این است که استاد نباید بی‌انگیزه و بی‌تفاوت باشد.

وی تاکید کرد: یک استاد راهنما به راحتی می‌تواند متوجه شود که این پایان‌نامه کار دانشجوی خودش هست یا خیر.

عباسی خزایی با طرح این سوال که یک استاد چگونه می‌تواند در طول یک ترم 20 پایان نامه را ارزیابی کند، اظهارکرد: امروزه در برخی از دانشگاه‌های کشور کمیت آنقدر بالا رفته که یک استاد راهنما حتی وقت ندارد نگاهی سرسری به پایان‌نامه دانشجویش بیاندازد.

رییس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان‌کرمانشاه گفت: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخی از اساتید در برخی از دانشگاه‌ها با همین روش استاد شده‌اند که چنین استادی ممکن است حتی به ترویج این روش غیرعلمی و غیراخلاقی نیز بپردازد.

وی تاکید کرد: شرایطی که امروزه برخی از دانشگاه‌های کشور دارند خود به خود باعث رواج این مقوله در کشور می‌شود.

عباسی خزایی با اشاره به راهکارهای مقابله با مقوله پایان‌نامه فروشی گفت: از هر راهی که می‌تواند اثربخش باشد باید برای مقابله با این موضوع استفاده کرد که برخی از این راهکارها می‌تواند نظارتی، قهری و پلیسی، فرهنگی و ... باشد.

این استاد دانشگاه اظهارکرد با تمامی این اوصاف شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصمیمی جدی در این رابطه بگیرد.


تگ ها تصمیم جدی شورای‌ عالی انقلاب ‌فرهنگی برای مقابله ‌با پایان‌ نامه ‌فروشی پایان نامه دانشگاه

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی