پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 اردیبهشت 1394 - 03 May 2015


مطالبات دانشجویان از زبان عضو شورای صنفی دانشگاه


دبیر شورای صنفی دانشگاه‌ هنرهای‌ اسلامی‌ تبریز در توضیح پاره‌ای از مشکلات صنفی دانشجویان اظهارکرد شهریه بالای خوابگاه‌ها و محدودیت‌های ناشی از تفکیک جنسیتی در انتخاب واحد دانشجویان از جمله این مشکلات است.

در توضیح پاره‌ای از مشکلات صنفی دانشجویان گفت: عدم دسترسی دانشجویان به آیین نامه‌های داخلی مصوب دانشگاه،‌ امکانات کم خوابگاه‌ها و دریافت شهریه بالا از دانشجویان، محدودیت‌های ناشی از تفکیک جنیستی در انتخاب واحد دانشجویان و کمبود امکانات فرهنگی نظیر نبود دفاتر مستقل کانون‌های فرهنگی ازجمله مواردی است که دانشجویان به آنها اعتراض دارند.

وی ادامه داد: دانشجویان به آیین نامه‌های داخلی دسترسی ندارند، ضمن اینکه به نظر می‌رسد این آیین نامه‌ها با آیین‌نامه‌های وزارت‌علوم مطابقت ندارد. برای‌ مثال تعداد واحدهای دانشجویان در یک ترم به دلیل نحوه ارائه واحد و تفکیک جنسیتی به ده واحد کاهش می یابد و آنها برای گذراندن واحدهای درسی که پیش نیاز دیگر واحدهاست باید یک ترم صبرکنند.

آصفی با اشاره به اینکه کمبود امکانات خوابگاهی یکی دیگر از مشکلات موجود است،‌ افزود: خوابگاه هایی که دانشجویان در آن سکونت دارند مالک مشخص ندارد علاوه براین شهریه این خوابگاه ها بسیار زیاد است برای مثال شهریه سکونت در اتاق‌های کمتر از شش متردر هر ترم 800 هزار تومان است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز بیان کرد: کانون‌های فرهنگی دفتر مستقلی ندارند که جلسات و برنامه های خود را در آن برگزار کنند به همین دلیل دانشجویان تا پیش‌ از‌ این برنامه ها و جلسات خود را در کلاس‌ها برگزار می‌کردند.

وی تصریح کرد: همچنین انجمن‌های علمی از ترم گذشته تفکیک شدند و کانون های فیلم و عکس،‌ شعر و موسیقی در اعتراض به این مسئله به فعالیت خود پایان دادند.

آصفی با اشاره به اینکه بر روند اجرای طرح‌های عمرانی دانشگاه نظارتی نیست، ادامه داد: دانشجویان برای انجام برنامه‌های عملی خود به کارگاه نیاز دارند در حالی که هیچ نظارتی برروند اجرای طرح ساخت کارگاه‌ها نیست؛ ضمن اینکه برق کارگاه طراحی صنعتی دانشکده برق 40 روز قطع بود و بعد از اعتراض دانشجویان برق کارگاه وصل شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات موجود در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز این است که مأموران حراست لباس فرم نمی پوشند و لباس فرم آنها چندان تفاوتی با بقیه مراجعان به دانشگاه ندارد ضمن اینکه برخی ازآنها از اتیکتی که نام و نام خانوادگی آنها بر روی آن درج شده استفاده نمی‌کنند.

دبیرشورای صنفی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز بااشاره به اینکه مهر مخصوص دبیران کانون‌های فرهنگی به آنها داده نمی‌شود، افزود: حدود چهارماه است که دبیران برای دریافت مهر مخصوص به کانونهای فرهنگی خود مراجعه می کنند اما مسئولان دانشگاه مهرها را به آنها نمی‌دهند.

تدوین آیین نامه داخلی دانشگاه باهدف تسهیل امور متناسب با شرایط و امکانات دانشگاه صورت می گیرد اما این که این آیین نامه‌ها موجب کاهش ارائه واحد به دانشجویان شده باشد، صحت ندارد.

وی در پاسخ به دلیل تفکیک جنسیتی انجمن‌های علمی از ترم گذشته بیان کرد: بهتر است سوالات مربوط به هر معاون از خود وی پرسیده شود اما تفکیک جنسیتی که در انجمن‌های علمی اجرا شده خواسته خود دانشجویان بوده است.

رضایی با تأکید براینکه در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز هیچ محدودیتی در اجرای فعالیت‌های فوق برنامه وجود ندارد، گفت: ترم‌های تحصیلی دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز جداست و دانشجویان دختر به ما اعلام کردند که ترجیح می دهند طرح های درسی و پروژه‌ها و برنامه‌های فوق برنامه خود را جداگانه انجام دهند و دانشگاه نیز به دلیل اینکه این مسئله یک خواسته عمومی بود باآن موافقت کرد.

وی درمورد مشکلات موجود در خوابگاه‌ها تصریح کرد: ازبین خوابگاه‌های خودگردان تنها دو خوابگاه تحت نظارت دانشگاه است که مبلغ شهریه‌ای که پیمانکاران اداره کننده آن از دانشجویان دریافت می‌کنند 20 درصد کمتر از مبلغی بود که از سوی دیگر پیممارنکاران مطرح شده بود.

معاون دانشجویی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز اظهارکرد: مشکلاتی در حوزه خوابگاه‌ها وجود دارد که من آنها را رد نمی کنم. درتلاش هستیم تا خوابگاه‌های دانشگاه را افزایش دهیم اما واقعیت این است که باقی خوابگاه های خودگردان تحت نظارت کمیته استانداری دانشجویی است که متولی نظارت بر خوابگاه‌های خودگردان است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان حراست دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز لباس فرم می پوشند یا خیر؟ گفت: شاید برخی از مسئولان حراست گاهی لباس فرم نپوشند اما بیش از 90 درصد آنها لباس فرم دارند البته لباس فرم آنها کت و شلوار است و نه لباسی که شبیه نظامیان مشخص باشد اما ما تذکرات لازم را در این خصوص به آنها خواهیم داد.


تگ ها مطالبات دانشجویان از زبان عضو شورای صنفی دانشگاه دانشگاهی دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی