پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 اردیبهشت 1394 - 04 May 2015


عدم وجود رشته های غیر مجاز در دانشگاه پیام نور


رییس دانشگاه پیام نور گفت این دانشگاه چیزی فراتر از قانون نخواسته و تا به امروز مانند برخی از دانشگاه‌ها یک رشته غیرمجاز نداشته است.

دکتر سرلک در مراسم بزرگداشت مقام استاد که در دانشگاه پیام نور برگزار شد با بیان اینکه در این دانشگاه اقدامات زیادی برای افزایش وحدت و همدلی انجام می‌گیرد با اشاره به روز معلم گفت: اساتید و معلمان ادامه دهنده راه انبیا هستند و دانشگاه پیام نور آمده است تا پیام وحدانیت و نورانیت و اسلام ناب محمدی را به اقصی نقاط جهان برساند و اساتید رسولانی هستند که این مسئولیت را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی کشور است ادامه داد: این دانشگاه با بهره گیری از توان 4 هزار عضو هیات علمی توانسته گام‌های مهمی در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بردارد.

وی دانشگاه پیام نور را نماد عدالت آموزشی دانست و اظهار کرد: ما توانسته‌ایم هر کجا محرومین هستند حضور یابیم و امروزه شعار آموزش برای همه،‌ همه جا و همه وقت را دنبال کرده و در راه ترویج عدالت آموزشی گام برمی‌داریم.

به گفته رییس دانشگاه پیام نور این دانشگاه به دلیل جدا نکردن دانشجویان از خانواده و عدم بهره گیری از خوابگاه،‌ کمترین آسیب‌های فرهنگی و چالش‌های اقتصادی را به همراه داشته است.

سرلک به توضیح فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه پرداخت و گفت: کسب رتبه دو در فعالیت‌های قرآنی،‌ برگزاری بیش از 420 کرسی آزاداندیشی، برگزاری جشنواره حرکت، اعزام بزرگ‌ترین کاروان راهیان نور و ... نمونه‌ای از عزم دانشگاه پیام نور برای ترویج معارف اسلامی است.

وی درباره مهم‌ترین رویداد سال 93 در این دانشگاه بیان کرد: در رتبه‌بندی جدیدی که از سوی پایگاه ISE اعلام شده بود دانشگاه پیام نور توانست رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه 10 فعالیت پژوهشی را کسب کند که این بیانگر تلاش و زحماتی است که کشیده شده و امیدواریم کسب چنین رتبه‌هایی به داخل کشور محدود نشود.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید اذعان کرد: اساتید پیام نور می‌توانند محور تحقق شعار همدلی و همزبانی باشند. ما با یک میلیون دانشجوی دانشگاه و خانواده‌هایشان ارتباط پر رنگی نداشتیم و نامگذاری سال جدید رسالت ما را برای پر کردن این خلأ چند برابر کرده است.

رییس دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه رشد و ارتقا جایگاه این دانشگاه مدنظر است، ادامه داد: امسال در پیام نور با چالش‌های مختلفی روبرو هستیم و هجمه‌هایی علیه این دانشگاه آغاز شده که باید در سال همدلی و همزبانی دست به دست هم داده و نشان دهیم ید واحدی هستیم و رییس و مرئوس در این دانشگاه معنایی ندارد.

سرلک با بیان اینکه چیزی فراتر از قانون نمی خواهیم ادامه داد: دانشگاه پیام نور تا به امروز حتی یک رشته غیر مجاز نداشته است و مانند برخی از دانشگاه‌ها که ابتدا دانشجو می گیرند تا مسئولین را مجبور به دادن مجوز بدون برنامه کنند عمل نکرده است چرا که ما خود را مقید به اسناد بالادستی می‌دانیم و در نقشه جامع علمی کشور تاکید شده که 30 درصد ظرفیت دانشجویان کارشناسی در دانشگاه پیام نور معادل ارشد و 3 درصد معادل دکترا گرفته شوند.

وی در پایان با اشاره به کمبود بودجه موجود اظهار کرد: علی رغم کاهش رشد جمعیت و کم شدن تعداد دانشجویان و همچنین تحلیل رفتن منابع مالی این دانشگاه با مشکلاتی روبرو شده است اما تامین نیازهای مادی و رفاهی اعضای آن به عنوان سرلوحه کار بوده و تلاش می‌کنیم که در حد بضاعت از زحمات آنان قدردانی کنیم.


تگ ها عدم وجود رشته های غیر مجاز در دانشگاه پیام نور پیام نور رشته دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی