پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          29 اردیبهشت 1394 - 19 May 2015


ساماندهی خوابگاه‌ های خصوصی دانشگاه یزد توسط تعاونی خوابگاه‌ داران 



معاون دانشجویی دانشگاه یزد با بیان این که خوابگاه‌های دانشگاه یزد با جمعیتی بالغ بر 6000 دانشجو، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های خوابگاهی دانشگاه‌های کشور است، آنها را فراتر از خوابگاه دانست.

دکتر علی مروتی با گرامیداشت هفته‌ خوابگاه‌ها 26 اردیبهشت تا اول خرداد اظهار کرد از مجموع بالغ بر 14 هزار دانشجوی دانشگاه یزد، در پردیس خوابگاهی شماره یک، بیش از 3000 دانشجوی دختر و در پردیس خوابگاهی شماره دو نیز قریب 3000 دانشجوی پسر از سراسر کشور و از تمام مقاطع تحصیلی سکونت دارند.

وی در ادامه دسترسی سراسری به اینترنت در کلیه‌ ساختمان‌های خوابگاه و سایت‌های رایانه با همکاری معاونت پژوهشی و مدیریت شبکه، توزیع سه وعده‌ی غذایی در خوابگاه‌ها را از جمله نقاط قوت خوابگاه‌های دانشگاه یزد برشمرد.

وی افزود: سرویس رفت و آمد دانشجویان بین خوابگاه‌ها و دانشگاه به صورت رایگان با همکاری معاونت اداری و مالی و مدیریت امور عمومی از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار دانشجویان خوابگاهی قرار گرفته است.

مروتی همچنین وجود امکاناتی نظیر تایپ و تکثیر، فروشگاه و بوفه با مشارکت بخش خصوصی در خوابگاه‌ها را یادآور شد و اظهار کرد: بهره‌مندی از فضای سبز گسترده و باصفای خوابگاه‌ها و امکانات ورزشی نظیر سالن‌های ورزشی و زمین‌های روباز از دیگر مزایای سکونت در خوابگاه‌های دانشگاه یزد است.

وی ادامه داد اداره‌ تربیت بدنی دانشگاه نیز با برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقاتی در رشته‌های مختلف در خوابگاه‌ها، زمینه‌ افزایش شور و نشاط را ایجاد کرده است که درهفته‌ی خوابگاه‌ها نیز مجموعه‌ای از مسابقات را پیش رو خواهیم داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد فراهم شدن مقدمات تشکیل و تأسیس شرکت تعاونی خوابگاه‌داران یزد در اواخر سال 1393 بر اساس آیین‌نامه‌ صندوق رفاه و با نظارت دانشگاه یزد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر عنوان کرد و افزود: از جمله اقدامات این شرکت می‌توان به برنامه‌ریزی برای خوابگاه‌ متأهلی در سال تحصیلی 95-94 اشاره کرد.

وی همچنین ساماندهی خوابگاه‌های خصوصی و نظارت دقیق‌تر بر این خوابگاه‌ها را از دیگر اقدامات این شرکت برشمرد و خاطر نشان کرد: با حل پاره‌ای از مشکلات دانشجویی و فرهنگی این گونه خوابگاه‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها، زمینه‌ اسکان دانشجویان دانشگاه یزد که طبق قوانین صندوق رفاه شرایط بهره‌مندی از خوابگاه‌های ملکی دانشگاه یزد را ندارند، در این خوابگاه‌ها فراهم می‏‏شود.

مروتی در ادامه برخی اقدامات معاونت دانشجویی، مدیریت امور دانشجویی و اداره خوابگاه‌ها در یک سال گذشته را توسعه‌ی اینترنت خوابگاه‌ها و رفع نقاط کور با نصب بالغ بر 150 مودم ADSL، راه‌اندازی ساختمان جدید مدیریت پردیس خوابگاهی شماره یک و راه‌اندازی فروشگاه، خرازی، بوفه و تایپ و تکثیر خوابگاه به صورت متمرکز، افزایش امنیت خوابگاه‌های دختران، راه‌اندازی سالن ورزش‌های رزمی و زمین فوتبال ساحلی در پردیس خوابگاهی پسران و تجهیز و راه‌اندازی مهمان‌سرای دانشجویی و نیز اسکان بالغ بر 10 هزار نفر از مسافران نورزی در تعطیلات عید امسال را برشمرد.

وی از برنامه‎‎های آتی این حوزه به توسعه‌ خوابگاه‌های متأهلی خودگردان توسط شرکت تعاونی خوابگاه‌داران و با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه یزد، افزایش نقاط توزیع غذا در پردیس‎‎های خوابگاهی، نصب گیت الکترونیکی ورود و خروج خوابگاه پسران و تکمیل گیت‌های خوابگاه دختران برای افزایش سطح امنیت و آرامش در خوابگاه‌ها،کاهش و حتی‌المقدور حذف خوابگاه‌های استیجاری اشاره کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه یزد در پایان نیز از اعضای هیأت علمی و مسئولان این دانشگاه دعوت کرد در هفته خوابگاه‎‎ها سری به خوابگاه ها بزنند و از نزدیک با شرایط سکونت و زندگی دانشجویان خوابگاهی آشنا شوند.


تگ ها ساماندهی خوابگاه‌ های خصوصی دانشگاه یزد توسط تعاونی خوابگاه‌ داران ساماندهی خوابگاه‌ های خصوصی دانشگاه یزد خوابگاه دانشگاهی دانشگاه یزد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی