پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          02 خرداد 1394 - 23 May 2015


آموزش عالی تنها از پیشرفت کمی دانشگاه‌ها حمایت نمی‌کند


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه باید پیشگام توسعه سرمایه اجتماعی باشد، گفت سرمایه اجتماعی یعنی تحقق همدلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که تقویت اعتماد متقابل، سیر هم‌افزایی و مشارکت دسته‌جمعی در حرکت به سمت هدف مشترک، بخشی از این سرمایه ارزشمند به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، دکتر هاشمی در جمع تعدادی از استادان، دانشجویان و مسئولان شهرستان گناباد، گفت: دانشگاه مطلوب تنها متولی رفع نیاز به تحصیل نیست، بلکه دانشگاهی است که در خدمت جامعه باشد.

وی ادامه داد دانشگاه، علم و عالمی را تولید و ترویج می‌کند که در معیشت مردم اثرگذار باشد و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی با ارائه راهکار برای حل مشکلات، در خدمت جامعه باشد.

وی با تأکید بر ترجیح کیفیت بر کمیت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی افزود: آموزش عالی فقط از پیشرفت کمی دانشگاه‌ها حمایت نمی‌کند، بلکه با قدرت از هر برنامه‌ای که به افزایش کیفیت علمی و اثربخشی دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی منجر شود، حمایت می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه باید پیشگام توسعه سرمایه اجتماعی باشد، ابراز کرد: سرمایه اجتماعی یعنی تحقق همدلی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب که تقویت اعتماد متقابل، سیر هم‌افزایی و مشارکت دسته‌جمعی در حرکت به سمت هدف مشترک، بخشی از این سرمایه ارزشمند به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت تقویت همدلی به عنوان نیاز مردم در سطح جامعه تأکید و اظهار کرد: شعاری که رهبر معظم انقلاب برای امسال تعیین کردند، یک شعار راهبردی و استراتژیک است که باید مورد توجه قرار گیرد، بر این اساس باید دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها، تکمیل کردن یکدیگر را تمرین کنند تا مردم نیز از آن‌ها الگو بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر ضرورت تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: باید از اختلاف سلیقه‌ها به عنوان یک موهبت استفاده کنیم و با وحدت در جهت یک مسیر و هدف مشخص حرکت کرده، ضعف‌ها، بن‌بست‌ها و خلأهای موجود را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها، راهکارهای مناسب ارائه دهیم.

هاشمی به موقعیت حساس کنونی و قرارداشتن در آستانه یک جهش تاریخی بزرگ اشاره کرد و یادآور شد: تمام کارشناسان اعتقاد دارند که جمهوری اسلامی ایران در مرحله جهش به سوی پیشرفت‌های علمی و اجتماعی قرار دارد، لذا همدلی و همزبانی برای طی کردن این مرحله بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وجود 4.5 میلیون دانشجو و 100 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور حکایت از سرمایه عظیمی دارد که باید بیش از پیش در راستای رشد و توسعه کشور قرار گیرند.

وی از گناباد به عنوان شهر فرهنگ، تمدن و تاریخ یاد کرد و گفت: وجود بعضی از عناصر تمدنی مثل قنات و شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله شیخ محمد تقی بهلول نشان می‌دهد که شهرستان گناباد یک شهر فرهنگی و تاریخی است.

موسی الرضا صائمی فرد، فرماندار گناباد نیز در این جلسه با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار دانشجو در این شهرستان گفت: تقریبا یک سوم جمعیت شهر گناباد را دانشجویان تشکیل می‌دهند که از طرفی باعث افتخار است و از سوی دیگر نیاز به آمادگی بعضی بسترها را ضروری می‌سازد.

وی با تأکید بر ضرورت ارتقای برخی از بسترها و زیرساخت‌های فرهنگی ورزشی برای این تعداد بالای دانشجو گفت: یکی از زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی ضروری، احداث خوابگاه دانشجویی است. قشر دانشجو، قشر مطالعه کننده، مولد و سرمایه‌های آینده هستند و اگر جامعه پاسخگوی نیازهای آن‌ها نباشد، لطماتی به توسعه کشور وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد نیز در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های مراکز آموزش عالی گناباد ابراز کرد: در شهرستان‌های کوچک زمینه کسب تخصص نسبت به شهرهای بزرگ فراهم‌تر است زیرا فضای دینی و فرهنگی بهتری حاکم است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه دولتی گناباد نوپا است، گفت: این دانشگاه علی‌رغم کمبود امکانات، اقدامات فرهنگی خوبی را در سطح شهرستان انجام داده است و اگر امکانات فرهنگی این دانشگاه افزایش یابد، بی شک برنامه‌های بیشتری را انجام خواهد داد.


تگ ها آموزش عالی تنها از پیشرفت کمی دانشگاه‌ها حمایت نمی‌کند دانشگاه دانشجویی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی