پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          04 خرداد 1394 - 25 May 2015


بهره‌ گیری از اساتید ایرانی خاج از کشور سیاست اصلی واحد علوم و تحقیقات 


دکتر عباسپور به حضور و بازدید دکتر روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی از واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و گفت  براساس فرمایشات و تأکید این بزرگان بر استفاده از ظرفیت اساتید ایرانی خارج از کشور، یکی از سیاست های اصلی واحد علوم و تحقیقات، فراهم آوردن زمینه های مناسب برای همکاری با این اساتید برجسته بین المللی است.

دکتر علی عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات، در سومین کنفرانس ملی حسابداری مدیریت ایران که با حضور بزرگان علم مدیریت و حسابداری در این واحد برگزار شد گفت: برگزاری اینگونه همایشها و کارگاه ها در واحد علوم و تحقیقات فرصت بسیار مناسبی برای دست یابی دانشجویان و اساتید به علم روز دنیا است.

وی گفت: واحد علوم و تحقیقات آمادگی کاملی برای همکاری با انجمن های مختلف علمی و پژوهشی و برگزاری کارگاه ها و همایش های مرتبط را دارد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم دانشگاه ها ایجاد بستر لازم برای حضور بیشتر متخصصان و پژوهشگران برتر به منظور تبادل اطلاعات روز دنیا در تمامی زمینه های علمی و تحقیقاتی است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات یکی از خصوصیات انجمن هایی نظیر انجمن حسابداری مدیریت ایران را مردم نهاد بودن آنها دانست و افزود: انجمن های مردم نهاد باید با کارشناسی و بررسی مشکلات، سهم بسزایی در ارائه راهکار و پیشنهادات موثر در برطرف سازی مشکلات کشور داشته و به عنوان صاحبنظر و متخصص نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی مطرح شوند.

وی توجه ویژه به بودجه عملیاتی در برنامه ریزی های کلان دولت را از ضرورت ها دانست و تصریح کرد: برای اولین بار و در دولت های گذشته بودجه عملیاتی کشور در برنامه های توسعه ای مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت که ایرادات بسیاری در این بررسی ها پدیدار شد اما متأسفانه در دولت نهم و دهم به فراموشی سپرده شد.

دکتر عباسپور سازمان برنامه و بودجه را یکی از ارکان تأثیرگذار در امور اقتصادی کشور دانست و انحلال سازمان برنامه و بودجه در دولت های نهم و دهم را باعث خسران غیرقابل جبران بر اقتصاد و توسعه کشور ارزیابی کرد .

وی در این رابطه ادامه داد: باعث مسرت است که دولت دکتر روحانی در صدد احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات دکتر عباسپور به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه برخی مسئولان دولت گذشته با کاغذ پاره خواندن تحریم ها ، از سیاست گذاری درست و منطقی برای اداره امور کشور و عدم وابستگی باز ماند . ایران به نوعی مرکز واردات جنس های کم کیفیت چینی شد و این امر منجر به توقف چرخ تولید و ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان شد.


تگ ها بهره‌ گیری از اساتید ایرانی خاج از کشور سیاست اصلی واحد علوم و تحقیقات دکتر روحانی وزیر علوم دانشگاه اساتید خارجی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی