پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 خرداد 1394 - 27 May 2015


مرگ محیط علمی با تصمیم‌گیری از بیرون برای دانشگاه


سرپرست سابق دانشگاه یاسوج گفت مرگ دانشگاه و محیط های علمی و آکادمیک روزی است که اجازه دهیم بیرون از دانشگاه برای دانشگاه تصمیم بگیرند.

دکتر شاپور رمضانی در مراسم تودیع خود با حضور دکتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم برگزار شد، با بیان این مطلب افزود دانشجو اعضای هیئت علمی و امکانات از زیرساخت های یک دانشگاه هستند.

وی بیان کرد یکی از اهداف دانشگاه اینست که بتواند نیروی متخصص و مدیران آینده کشور را تربیت کند.

سرپرست سابق دانشگاه یاسوج با بیان اینکه مهمترین عنصر و ثمره یک دانشگاه دانشجوست، خاطرنشان کرد: باید فضا و بستر، امکانات علمی و فرهنگی، زیرساختهای رفاهی، فضای نقد و بررسی در چارچوب قوانین و زیرساختهای علمی را برای دانشجو فراهم کنیم تا برای ورود به جامعه تخصص و مدیریت را یاد بگیرد.

دکتر رمضانی تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه یاسوج از زیرساختهای رفاهی و عمرانی بهره‌مند نیست که شاید به سیاست های وزارت علوم برگردد چراکه وزارت علوم می خواهد مسایل رفاهی دانشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و این سیاست ها در دانشگاه‌های نوپا جواب نمی دهد.

وی ادامه داد دانشگاه باید برای پرورش و تربیت نخبگان از اعضای هیئت علمی و اساتید نخبه و خاص، متخصص و متعهد استفاده کند. دانشگاه یاسوج در زمینه رفاهی ضعیف است و استاندارد های لازم را ندارد، اما با همین کمبود امکانات دانشجویان خود را باور داشته و در مسایل فرهنگی فعال کردیم.

سرپرست سابق دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در مدت ۱۸ ماهی که مسئولیت این دانشگاه را برعده داشتم فضای نشاط و تحرک را ایجاد و در همه مسایل نگاه یکسان نسبت به دانشجویان داشته ام و فضایی را فراهم کردیم که افراد مختلف با افکار مختلف در دانشگاه حضور پیدا کنند و دانشجویان آنها را نقد کنند.

رمضانی بیان کرد توجه به خرد جمعی از جمله برنامه های اجرایی دوره مسئولیتم بود که از همه نظرها استفاده می کردم.

وی اضافه کرد روزی که مسئولیت دانشگاه یاسوج را برعهده گرفتم گفتم آمده ام کاری کنم که بماند نه کاری کنم که بمانم و همین طور هم شد و به آن افتخار می کنم.

سرپرست سابق دانشگاه یاسوج افزود: دیوار نامرئی محکمی از علم و آکادمیک بودن دور دانشگاه ساختم و اجازه ندادم هرکسی وارد دانشگاه شود و هر فردی مصالح و خواسته های خود را در دانشگاه ببیند. شاید افرادی در بیرون از دانشگاه وجود دارند که دید آنها دانشگاهی نیست چراکه اگر دانشگاهی بود آن خواسته ها را از دانشگاه نداشتند البته هزینه ها آن را پرداخت کردم و امروز با افتخار اینجا هستم.

رمضانی تأکید کرد: اتمام و مرگ دانشگاه و محیط های علمی و آکادمیک روزی است که اجازه دهیم بیرون از دانشگاه برای دانشگاه تصمیم بگیرند. افراد بیرون از دانشگاه باید مصالح خود را بیرون از دانشگاه ببینند، چراکه این محیط جای جمع کردن منافع افراد بیرون از دانشگاه نیست.برخی از این کارها و دخالتها در محیط دانشگاه فاجعه و هزینه برای مملکت است چراکه قرار است مدیران آینده کشور را تربیت کنیم و جامعه را بسازیم.

وی بیان کرد نباید نگران هزینه دادن باشیم بلکه باید بایستیم و مقاومت کنیم البته تعامل داشته باشیم اما اجازه دخالت در امور دانشگاه را به کسی ندهیم.

سرپرست سابق دانشگاه یاسوج گفت در ۱۸ ماه مسئولیت که برعهده داشتم تنها در ماه اول رقیب برای جایگزینی نداشتم وگرنه تا لحظه آخر با افتخار در این دانشگاه خدمت کردم و در مورد کسانی که مطرح بودند هیچ گونه نظر منفی یا مثبت ندادم.

رمضانی با اشاره به قولی که دولت تدبیر و امید به دانشگاهیان داده بود، اضافه کرد: تغییر و تحولاتی که در دانشگاهها صورت می گیرد تغییر مسیر دانشگاهها نیست بلکه برای تعامل بهتر، سازنده و پایدار مسیر است و ربطی به تغییر وزیر ندارد.


تگ ها مرگ محیط علمی با تصمیم‌گیری از بیرون برای دانشگاه دانشگاه دانشجویی دانشگاه یاسوج

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی