پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 تیر 1394 - 29 June 2015


  پایان مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در شهرکرد


مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که با حضور هشت تیم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی چهار محال و بختیاری به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.

گروه همدلی و هم‌زبانی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و گروه نخبه جوان از دانشگاه پیام نور در موضوع «باید از مشارکت بانوان در سطح بالای مدیریتی کشور بهره برد» به مناظره پرداختند.

گروه نخبه جوان در جایگاه موافق با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در سطوح بالای مدیریتی افزود: کشور از ظرفیت بانوان تحصیل کرده و نخبه در پست‌های مدیریتی باید استفاده کند و مانع از ورود زن به اجتماع نشود.

این گروه اظهار کرد: ایفای نقش مدیریتی زن هیچ منافاتی با نقش زن در خانواده ندارد و زنان هم‎دوش مردان باید وارد جامعه شوند.

گروه همدلی و همزبانی در جایگاه مخالف اظهار کرد: نگاه ما به زن، نگاه والایی است و با اشاره به اینکه وظیفه اصلی و جهادی زن همسر داری است گفت: ورود افراطی زن به جامعه مانع از انجام وظایف اصلی وی می‌شود.

گروه همدلی و هم‌زبانی افزود: کار سنگین و خشن مدیریتی با ظرافت و لطافت زن سازگاری ندارد و موجب تاثیرات منفی در جریان زندگی وی می‌شود.

در ادامه گروه عمار از دانشگاه شهرکرد و گروه نشریه بام سبز از دانشگاه پیام نور شهرکرد در موضوع «افزایش حضور اجتماعی زنان موجب تحکیم نظام خانواده می‌گردد» به مناظره پرداختند.

گروه نشریه بام سبز در جایگاه موافق با اشاره به اینکه حضور دائمی زن درخانه موجب کسالت وی می‌شود افزود: با حضور فعان زنان در اجتماع انرژی زن افزایش پیدا می‌کند که زن آن انرژی را با توان بیشتری به خانواده انتقال می‌دهد.

این گروه اظهار کرد: وقتی مرد به تنهایی وظیفه امرار معاش خانواده را بر عهدا دارد، زمان بیشتری را بیرون از خانه می‌ماند که اگر بتوانیم زن را با استعدادهایش وارد جامعه کنیم ، می‌تواند در اقتصاد خانواده کمک رساند.

گروه عمار در جایگاه مخالف با بیان اینکه حضور زن در جامعه موجب کم‌رنگ‌تر شدن حضور وی در خانواده می‌شود، تربیت فرزندان بدون عاطفه، تضعیف کانون اقتدار خانواده و فشار بر زن از پیامدهای حضور زن در جامعه است.

این گروه با اشاره به اینکه تحکیم خانواده با مودت و رحمت در خانه کامل می‌شود تصریح کرد: ما با پرده نشینی زن مخالفیم و معتقدیم به جای حضور در جامعه، در امور جامعه مشارکت داشته باشند.

در ادامه این مناظره‏ها گروه بصیرت از دانشگاه شهرکرد و گروه "همت یار 1 " از دانشگاه علوم پزشکی در موضوع «حصول توافق با 1+5 یکر موفقیت در عرصه بین‌المللی است» به مناظره پرداختند.

گروه "همت یار 1 " در جایگاه موافق با اشاره بر ایجاد منافع مشترک با سایر دولت‌ها افزود: دیپلماسی باید بر اساس حقیقت باشد و در شرایط کنونی برای پیوستن به اقتصاد جهانی و بهبود اوضاع کشور باید به توافق نهایی برسیم.

گروه بصیرت در جایگاه مخالف اظهار کرد: اگر توافق را مساوی با موفقیت تلقی کنیم به این معنا است که کل توانایی خود را نادیده گرفته‌ایم و از موضع ضعف وارد شده‎ایم.

در پایان گره پیام و انجمن اسلامی مستقل در موضوع«فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی مجازی باعث امنیت ملی ایران می‌شود» مناظره داشتند که گروه پیام حاضر نشد.

در پایان هیئت داوران گروه‌های «همدلی و هم‌زبانی»، «بصیرت»، «عمار» و «انجمن اسلامی مستقل» را به عنوان گروه‌های برتر معرفی کردند که به مرحله نیمه نهایی این دور از مناظرات راه یافتند.

مرحله نیمه نهایی و نهایی این دوره از مسابقات روز چهارشنبه هفته جاری ساعت 10 صبح در تالار سمعی بصری دانشکده ادبیات دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.


تگ ها پایان مرحله مقدماتی مسابقات ملی مناظره دانشجویان در شهرکرد مناظره دانشجویان دانشگاه شهرکرد

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی