پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          16 تیر 1394 - 07 July 2015


  دانشگاه آزاد زمینه تدریس و تحقیق اساتید ایرانی مقیم خارج را فراهم می‌کند


سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص روز 19 آبان در تقویم این دانشگاه به نام روز بین الملل خبر داد و درباره برنامه‌های این روز، گفت دعوت از اساتید، مقامات علمی و فرهنگی مقیم در تهران، تقدیر از اساتید واحدها و مراکز بین‌الملل و برگزاری مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی بخشی از برنامه‌های این روز خواهد بود.

با اعلام این مطلب گفت تغییرات ایجاد شده در چارت امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی با هدف چابک‌سازی و روان‌سازی امور این بخش به وجود آمده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این تغییرات خللی در اهداف این معاونت ایجاد نکرد هاست، خاطرنشان کرد: در این معاونت همچنان مانند سابق پنج اداره کل وجود داشت و به وظایف خود می‌پردازند.

سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اهداف کلان این معاونت در حوزه واحدهای بین‌الملل و برون‌مرزی، گفت: ارتقا واحد، توسعه واحدهای بین‌المللی و برون‌مرزی به ویژه در بخش تحصیلات تکمیلی، افزایش ارتباطات و راه‌اندازی واحدهای جدید بین المللی مانند روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، تاجیکستان، عراق و عمان از مهم‌ترین اهداف این بخش به شمار می‌رود.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تاسیس چهار شعبه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور عراق خبر داد و گفت: این واحدها در شهرهای سلیمانیه، اربیل، نجف یا کربلا و بصره ساخته خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در گذشته سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متولی تاسیس واحدهای برون مرزی بود، اظهار داشت: واگذاری امور تاسیس واحدهای برون مرزی به یکی از واحدهای جامع و بزرگ در داخل کشور یکی از سیاست‌های جدید این اداره کل بین‌الملل دانشگاه به شمار می‌رود که طبق این سیاست یک واحد معین برای راه‌اندازی هر یک از واحدهای برون‌مرزی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال واحدهای عراق با کمک دو واحد اهواز و تبریز و واحد عمان با کمک واحد قزوین تاسیس خواهد شد.

سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در مورد نحوه کیفی‌سازی واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای ارتقای واحدهای بین‌الملل، اخیرا تفاهمنامه‌ای با شورای عالی مناطق آزاد منعقد شده که بر اساس این تفاهمنامه به زودی اولین جلسه شورای تخصصی با حضور مسئولان شورای عالی مناطق آزاد را برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم حمایت‌های دولت را در این زمینه جذب کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه واحدهای بسیاری درخواست تبدیل شدن به واحد بین‌الملل را دارند اما مقرر شد از این پس دیگر واحدی به نام بین‌الملل تغییر نام داده نشود بلکه یک مجتمع بین‌الملل در درون واحد ساخته شود.

وی از ساخت مجتمع بین‌المل در واحد تبریز خبر داد و افزود: خوشبختانه این واحد با استقبال بسیاری از سوی دانشجویان مواجه شده به گونه‌ای که در حال حاضر دارای 400 دانشجوی خارجی است.

ابراهیمی با تاکید بر اهمیت همکاری‌های علمی بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل ضرورت این موضوع چارت سازمانی بخش بین‌الملل دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت و عناوین ادارات این بخش تغییر کرد به گونه‌ای که در حال حاضر این اداره کل دارای چهار اداره ترجمه و مکاتبات بین‌الملل، اداره مطالعات و تفاهمنامه‌های بین‌الملل، اداره واحدهای بین‌الملل و برون‌مرزی، اداره امور دانشجویان غیرایرانی است.

وی همنچنین از تنظیم بخشنامه‌ای با هدف جذب اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیشنهاد دکتر روحانی در مراسم سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جذب اساتید مقیم خارج از کشور، دانشگاه آزاد اسلامی بلافاصله زمینه اجرای این پیشنهاد را عملیاتی کرد.

ابراهیمی ادامه داد: با پیشنهاد دکتر میرزاده و همکاری معاونت آموزشی و مرکز امور هیات علمی شرایط تدریس و تحقیق به صورت پاره وقت برای اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور فراهم خواهد شد.

سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از تدوین آیین‌نامه جدید فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی خبر داد.

ابراهیمی در ادامه با توجه به اهمیت امور بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص روز 19 آبان در تقویم دانشگاه آزاد اسلامی به نام روز بین الملل خبر داد و درباره برنامه‌های این روز، گفت: دعوت از اساتید، مقامات علمی و فرهنگی مقیم در تهران، تقدیر از اساتید واحدها و مراکز بین‌الملل و برگزاری مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان غیرایرانی بخشی از برنامه‌های این روز خواهد بود.

وی همچنین درباره واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزادی اسلامی گفت: خوشبختانه با سیاست‌های دکتر میرزاده، واحد لبنان که طی سال‌های گذشته در حالت زیان‌ده قرار داشت از این محدوده خارج شد و توانست در سال 93 حدود 70 هزار دلار سوددهی داشته باشد.

ابراهیمی در پایان از تشکیل کمیته روابط بین‌الملل با همکاری اداره بین‌الملل و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: باید فعالیت‌های بین‌الملل دانشگاه نیز به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی شود به همین خاطر نیاز است که بخش روابط بین‌الملل نیز فعال شود.


تگ ها دانشگاه آزاد زمینه تدریس و تحقیق اساتید ایرانی مقیم خارج را فراهم می‌کند دانشگاه آزاد اساتید ایرانی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی