پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          20 تیر 1394 - 11 July 2015


  اجرای طرح تجمیع واحدها از زبان رییس دانشگاه آزاد اهواز


رییس دانشگاه آزاد اهواز گفت اجرای طرح‌های تجمیع 1 و 2 دانشگاه آزاد اسلامی موجب افزایش کیفیت و رضایتمندی دانشجویان و اساتید می‌شود.

شهرام لک با اشاره به اجرای طرح تجمیع دانشگاه اظهارکرد با توجه به اهداف و سیاست‌های دانشگاه، نیاز به تغییر و بهینه‌سازی ساختار با توجه به مشکلات اقتصادی دانشگاه ناشی از توسعه واحدها و کاهش جمعیت دانشجو، طرح تجمیع در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصویب و اجرا شد.

وی با تشریح روند اجرای طرح‌های تجمیع 1 و 2 افزود: در طرح تجمیع یک، 750 واحد دانشگاهی ادغام و تعداد واحدهای این دانشگاه از 427 واحد به 397 واحد رسید که همزمان با آن، ساختار و مکان فیزیکی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نیز به منظور کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی تجمیع شد.

رییس دانشگاه آزاد اهواز با بیان این‌که طرح استانی شدن دانشگاه آزاد اسلامی نیز در اواخر خردادماه سال جاری اجرایی شد، تصریح‌کرد: براساس طرح تجمیع 2، ساختار سازمانی ستادهای هماهنگی استان که خود متحمل هزینه و بوروکراسی اداری بود، با هدف چابک‌سازی، افزایش رضایتمندی دانشجویان، اساتید و کارکنان و ارتقای کیفی دانشگاه، حذف و وظایف آن به همراه مسوولیت‌های جدید به واحد مرکز استان واگذار شد.

لک خاطرنشان کرد: اخیرا بخشنامه تجمیع معاونت‌های دانشگاه به روسای دانشگاه آزاد استان ابلاغ شده که در آن نحوه تجمیع معاونت‌ها به همراه ساختار سازمانی آن تشریح شده است و براساس امتیاز و درجه هر واحد دانشگاهی، معاونت و مدیریت دانشگاه کاهش یا افزایش می‌یابد. در استان خوزستان برای تحقق این بخشنامه، برنامه‌ریزی خوبی در حال انجام است که نتایج و اقدامات اولیه آن به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اظهارکرد: تاکنون فعالیت‌ها و مراکز دانشگاه آزاد خوزستان به صورت استانی که در ابتدا در قالب منطقه شش و ستاد هماهنگی استان انجام می‌شود اما طرح دانشگاه آزاد استان و در ساختار جدید از زمان ابلاغ بخشنامه از 24 خرداد 94 آغاز شده است.

لک با بیان این‌که طرح تجمیع با هدف حرکت در جهت تحقق سند علم و فناوری ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب تدوین شده است، عنوان‌کرد: این طرح با هدف کاهش هزینه، افزایش بهره‌وری، رضایت‌مندی ارباب رجوع، افزایش سرعت علم، ارتقای نقش نخبگان علمی در اداره دانشگاه از طریق هیات امنای شدن آن، ارتقای کیفی و تکیه بر اقتصاد توسعه تحصیلات تکمیلی اجرا شده است.

وی در مورد مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد استان در آینده گفت اجرا و بهره‌برداری از 8 طرح دانش‌بنیان و تدوین بیش از 50 طرح دیگر، راه‌اندازی مراکز رشد، افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیل براساس نیاز هر شهر، جذب رشته‌های جدید، استاندارد کردن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های استان و انجام قراردادهای صنعتی، اقتصادی و فرهنگی با نهادها و موسسات مختلف برای حل مشکلات استان و افزایش برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان است.

رییس دانشگاه آزاد اهواز افزود: استان خوزستان دارای ظرفیت‌ها، استعدادها و همچنین منابع عظیم و متنوعی است که توانایی تبدیل شدن این استان به قطب علمی و صنعتی نه‌تنها در کشور بلکه منطقه خاورمیانه را دارد؛ خوزستان حدود 630 کیلومتر مرز مشترک و طولانی با کشور عراق دارد که این مساله امکان دسترسی استان به سایر کشورهای خلیج فارس را فراهم می‌کند.

لک در ادامه با بیان این‌که نشست‌هایی بین دانشگاه آزاد و مسئولان کشورهای همسایه برگزار شده است، خاطرنشان‌کرد: به همین جهت دانشگاه آزاد اسلامی جذب دانشجویان خارجی به همراه اجرای قرارداد و تفاهم‌نامه فرهنگی و صنعتی با این کشورها را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده که در این خصوص نیز نشست‌های خوبی با مسئولان عراق برگزار شده که طرف عراقی ضمن ابراز خرسندی از انجام این‌گونه طرح حمایت همه جانبه خود را اعلام کرده است.

وی در مورد کاهش میزان اتکای دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویی، بیان‌کرد: از سال‌گذشته بر اساس بخشنامه هیات امنا و ریاست، مقرر شد که واحدها و مراکز آموزشی باید میزان اتکای خود به شهریه دانشجویان را کاهش دهند و موظف به کسب 12 درصد بودجه خود از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان شده‌اند. امسال نیز این میزان به 16 درصد افزایش یافت و این رقم سال به سال افزایش می‌یابد.

رییس دانشگاه آزاد واحد اهواز در پاسخ به این‌که بعد از انقعاد تفاهم‌نامه همکاری با استانداری خوزستان در خصوص مقابله با پدیده ریزگردها چه اقداماتی تاکنون انجام شده است، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با دیگر نهادها و سازمان‌ها به امضا رسیده و کمیته‌های تخصصی مرتبط با آن راه‌اندازی شده‌اند. در زمینه گرد و خاک و محیط زیست طرح‌های پژوهشی تدوین شده که برای تصویب و تخصیص بودجه به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده‌اند که با تامین اعتبار و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه اجرایی خواهند.

لک در پایان عنوان‌کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی در طول این 33 سال توانست از نظر کمی و کیفی به‌ویژه در زمینه‌های علمی و تحقیقاتی پیشرفت‌های خوبی کسب کند و نقش موثری در ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی شهرهای مختلف نیز داشته است.

وی با بیان این‌که ماموریت‌های دانشگاه همسو با شرایط تغییر می‌کند، یادآورشد: در سال‌های گذشته اقدامات زیربنایی خوبی از جمله توسعه کمی و تشکیلاتی و به کارگیری نیروهای متخصص انجام شده که جای تقدیر دارد، اما در این مقطع زمانی با توجه به گستردگی منابع، تنوع قومیتی، پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی و همچنین ارتقای فرهنگی و اجتماعی جامعه و جهان، دانشگاه به عنوان مرکز علمی که موجب تحول می‌شود، وظایف آن نیز همسو با ماموریت تغییر می‌کند.


تگ ها اجرای طرح تجمیع واحدها از زبان رییس دانشگاه آزاد اهواز دانشگاه آزاد اهواز دانشگاه اهواز

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی