پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          12 امرداد 1394 - 03 August 2015


 جهاد دانشگاهی حلقه واسط فعالیت‌های دانشگاه و نیازهای جامعه


سرپرست دانشگاه اصفهان گفت جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه واسط خوبی بین فعالیت‌های دانشگاه و نیازهای کاربردی کشور باشد از این جهت یک پتانسیل و فرصت است.

هوشنگ طالبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در سال 1359 پیرو انقلاب فرهنگی و با روحیه انقلابی و جهادی در جهت توسعه فعالیت‌های علمی و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با روحیه انقلابی در ابعاد علمی، پژوهشی و فرهنگی خدماتی را در طی سالیان متمادی ارایه داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی افزود: در فضای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این موضوع مورد توجه است که فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها باید در راستای نیازهای جامعه باشد و جهاد دانشگاهی رویکرد و نگاه عملیاتی و کاربردی پژوهشی به فعالیت و خدمات خود دارد و تاکنون کارنامه مثبت و مفیدی در فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی داشته است.

سرپرست دانشگاه اصفهان با اشاره به انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه انتشارات با در اختیار گذاشتن منابع مفید و جامع برای دانشجویان و اساتید کمک شایانی به دانشگاه‌ها کرده است.

طالبی با بیان اینکه وجود جهاد دانشگاهی در دانشگاه بالقوه پتانسیل مثبتی است، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به شیوه مثبتی ارتباط دانشگاه با فضای خارج از دانشگاه را فراهم کند. این نهاد سابقه فعالیت‌های علمی و کاربردی با سایر بخش‌های جامعه را داشته و نیازهای اجتماعی در بخش‌های گوناگون از جمله صنعت، کشاورزی و سایر بخش‌ها را به خوبی می‌داند، بنابراین می‌تواند حلقه واسط خوبی بین فعالیت‌های دانشگاه و نیازهای کاربردی کشور باشد. جهاد دانشگاهی از این جهت یک پتانسیل و فرصت است.

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: خدمات جهاد دانشگاهی در بعد فرهنگی برخاسته از نیازهای فرهنگی جامعه و در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

سرپرست دانشگاه اصفهان با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌ ایسنا ادامه داد: اعضای جهاد دانشگاهی به عنوان عضو شوراهای فرهنگی در دانشگاه‌ها همواره منشأ خیر و برکت فرهنگی در دانشگاه‌ها بوده است.

طالبی با اشاره به فعالیت‌های مشترک دانشگاه و جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی دانشجویی فعال در دانشگاه‌ها با جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مشترک انجام می‌دهند و از تجربه‌های این نهاد استفاده می‌کنند، چراکه جهاد دانشگاهی نیروهای کارآزموده دارد و می‌تواند کمک کننده فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در دانشگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دلیل داشتن پتانسیل‌های خوب می‌تواند در کنار نیروی انسانی دانشگاه‌ها قرار گیرد، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی با داشتن نیروهای کارآزموده و آشنایی با نیازهای روز جامعه اگر با دانشگاه‌ها تعامل داشته باشد، نه تنها می‌تواند به نیازهای جامعه پاسخ دهد بلکه موجب ارتقاء سطح علمی می‌شود. چراکه جهاد دانشگاهی با ایجاد بستر علمی می‌تواند نظریه‌پردازان را برای پرداختن به مسایل علمی ترغیب کند و موجب اعتلای علمی در دانشگاه‌ها شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشگاه اصفهان در کنار جهاد دانشگاهی است و می‌خواهد از روحیه جهادی و انقلابی جهاد دانشگاهی برای ایجاد این روحیه در دانشجویان و دانشگاه استفاده کند.


تگ ها جهاد دانشگاهی حلقه واسط فعالیت‌های دانشگاه و نیازهای جامعه جهاد جهاد دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی