پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          13 امرداد 1394 - 04 August 2015


جزئیات رتبه‌ بندی مراکز علمی کاربردی


سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه گفت:مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس شاخص‌هایی که تعیین شده به سه رتبه تقسیم می‌شوند و مراکزی که صاحب رتبه‌های بالاتر می‌شوند از بسته‌های تشویقی دانشگاه برخوردار خواهند شد.

دکتر محمدعلی اخباری  با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، تنها دانشگاه تقاضا محور کشور است و باید بر مبنای نیاز روز بازار کار، دانشجو پذیرش کند، اظهار کرد: باید مراکز مجری دوره‌های علمی کاربردی کیفیت لازم را برای اجرای دوره‌ها داشته باشند، بنابراین رتبه بندی مراکز آموزشی علمی کاربردی جزو اولویت‌های این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه 240 شاخص برای ارزیابی و رتبه بندی مراکز درنظر گرفته شده است، درمورد این شاخص‌ها توضیح داد: مدیریت مراکز اعم از میزان حضور رییس مرکز،مدرک تحصیلی و...،وضعیت معاونین و کارکنان مرکز،تناسب رشته‌های موجود در واحد با مدیران گروه،مسائل مدرسان مراکز اعم از میزان تجربه آن‌ها،نحوه تدریس،تناسب رشته تحصیلی مدرسان با دروسی که تدریس می‌کنند،بهره گیری مدرسان از کارگاه‌ها و وسایل کمک آموزشی و سمعی بصری،نحوه ارائه درس،مسائل فیزیکی ساختمان‌ها،گنجایش فضا از نظر خدماتی، رفاهی، وضعیت کلاس‌ها، نحوه چیدمان کلاس‌ها از جمله این شاخص‌ها است.

وی افزود: همچنین بررسی مسائل آموزشی از این نظر که چقدر نیاز سنجی آموزشی انجام می‌گیرد،میزان برگزاری دوره‌های مقطع‌دار یا دوره‌های پودمانی،میزان برگزاری دوره‌های کارورزی و کاربینی، از موضوعاتی است که در ارزیابی مراکز مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:یکی دیگر از شاخص‌های مد نظر برای رتبه‌بندی، بررسی مسائل فرهنگی و میزان توجه به عوامل فرهنگی مانند نمازخانه،اردوهای فرهنگی،سفرهای فرهنگی،تعداد برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی،میزان شرکت در مسابقات و جشنواره های فرهنگی،نحوه اطلاع رسانی فرهنگی و...است.

اخباری درمورد نحوه انجام ارزیابی توضیح داد: ابتدا روسای مراکز در مورد وضعیت مرکز علمی کاربردی خود "خوداظهاری" می‌کنند، سپس کارشناس‌ها برای نظارت به مراکز فرستاده شده و شاخص‌های مد نظر را دوباره مورد ارزیابی قرار می‌دهند.نتایج ارزیابی توسط نرم افزارها و به صورت سیستمی ثبت می‌شود و براساس آن نمره ارزیابی ارائه می شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در ادامه درمورد رتبه‌بندی مراکز توضیح داد: مراکز به سه گروه رتبه بندی می شوند. فرآیند رتبه بندی،بعد از برگزاری جلسه روسای مراکز استان های سراسر کشور آغاز می شود و تا آخر شهریورماه جاری ادامه دارد،بنابراین مراکز از اول مهرماه جاری بر مبنای رتبه‌بندی جدید فعالیت کنند.

اخباری با بیان اینکه مراکز در صورت کسب رتبه برتر از بسته‌های تشویقی برخوردار می شوند،گفت:این بسته‌ها شامل افزایش میزان پذیرش دانشجو،ارائه رشته‌ها،برگزاری دوره ها،تخفیفات مالی و... می‌شود، تلاش بر این است که مراکز در رقابت سالم بتوانند خود را توانمند کنند و به رتبه‌های بالاتری ارتقاء پیدا کنند. به مراکزی که در رتبه های پایین تر قرار می گیرند نیز یک ترم برای ارتقاء مهلت داده می‌شود و مراکز دوباره مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


تگ ها جزئیات رتبه‌ بندی مراکز علمی کاربردی جزئیات رتبه‌ بندی مراکز علمی کاربردی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی