پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          14 امرداد 1394 - 05 August 2015


  تدابیر دانشگاه اصفهان برای اتمام 10 ساختمان نیمه‌ تمام


حدود 130 هزار مترمربع ساختمان نیمه‌تمام در دانشگاه اصفهان وجود دارد که کلنگ آنها در سال‌های گذشته بر زمین خورده و مدیریت جدید دانشگاه را وارث 10 ساختمان نیمه‌کاره کرده که باید چاره‌ای برای ساخت و تکمیل آنها بیندیشد.

ولی‌الله میرخانی  پیرامون ساختمان‌های نیمه‌کاره دانشگاه اصفهان و سرنوشت این ساختمان‌ها اظهار کرد: حدود 130 هزار مترمربع ساختمان نیمه‌کاره در دانشگاه اصفهان وجود دارد که کلنگ احداث آن ها در سال‌های گذشته بر زمین خورده است.

وی درصد پیشرفت این ساختمان‌های نیمه‌تمام را از پنج تا 90 درصد عنوان کرد و افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و به تبع آن تغییر در مدیران دانشگاه اصفهان، فاز نخست را شناسایی و مطالعه حجم پروژه‌ها را تعیین کردیم.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان اضافه کرد: تمام پروژه‌های دانشگاه تعطیل بود و به علت کمبود بودجه و مسایل و مشکلات کشوری، در بیشتر پروژه‌ها مشکلاتی با پیمانکاران وجود داشت و استراتژی مدیریت جدید نیز این بود که بار دیگر پیمانکاران به کار گرفته شوند.

میرخانی به پروژه ساختمان دانشکده علوم و فناوری‌های نوین اشاره کرد و ادامه داد: طبق قرارداد اسکلت این ساختمان 21 هزار مترمربع بود که 80 درصد آن انجام و قرار شد ابتدا معوقات پیمانکار این پروژه پرداخت شود و سپس بار دیگر برای 20 درصد باقیمانده با همان پیمانکار قرارداد بسته شود که خوشبختانه این روند انجام شد و اسکلت ساختمان به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار مربوط به ساختمان دانشکده علوم و فناوری‌های نوین بیش از 700میلیون تومان از دانشگاه طلبکار بود که پرداخت شد و حدود یک میلیارد تومان نیز در فاز دوم مطالبه می‌کرد که بسیاری از مبلغ آن پرداخت شده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بودجه دانشگاه اصفهان در سال 1394 با رشدی در حدود 30 درصد و نزدیک به117 میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: پیش‌بینی مشاور دانشگاه اصفهان پیرامون هزینه‌های مربوط به اتمام و بهره‌برداری از این ساختمان حدود 300 میلیارد تومان است.

وی به پروژه دانشکده اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این پروژه رییس وقت دانشگاه با رییس وقت هیئت مدیره مجمع خیرین تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده بود که طبق آن قرار بود مجمع خیرین پروژه را به اتمام برساند و هزینه‌های آن را از دانشگاه اخذ کند، اما متأسفانه این پروژه از سال 88 تا سال 92 به طول انجامید و دو سال هم متوقف شده بود.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان ادامه داد: مجمع خیرین برای این پروژه با یک پیمانکار دیگر قرارداد بسته بود و متأسفانه مشکلاتی میان پیمانکار با مجمع و مجمع با دانشگاه به وجود آمده بود که موجب تعطیلی پروژه شد. با پیگیری‌های زیادی که انجام دادیم، دو زون از چهار زون پروژه دانشکده اقتصاد تکمیل شد.

میرخانی افزود: پروژه ساختمان دانشکده اقتصاد حدود 10 هزار و 500 مترمربع وسعت دارد و تاکنون بیش از 90 درصد آن تکمیل شده و به زودی گرهی که در کار این پروژه به وجود آمده باز خواهیم کرد و دانشکده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پروژه ناتمام دیگر دانشگاه اصفهان را ساختمان دانشکده علوم تربیتی ذکر کرد و گفت: این پروژه با مساحت 14 هزار و 400 مترمربع، حدود 75 درصد پیشرفت کار داشته و متأسفانه پیمانکار این پروژه از سال 89 عملیات ساختمان‌سازی آن را به دلیل مشکلات مالی با دانشگاه متوقف کرده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان اضافه کرد: پیرامون این پروژه علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم نتوانستیم آن را جزء ماده 46 وزارتخانه قرار دهیم، اما خوشبختانه مطالبات پیمانکار قبلی پروژه پرداخت شده است و ادامه پروژه نیز از طریق مناقصه به پیمانکار بعدی واگذار خواهد شد.

میرخانی با بیان اینکه احتمالاً پروژه دانشکده علوم تربیتی تا دو سال آینده به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: برای این پروژه دانشگاه با همکاری رییس دانشکده علوم تربیتی دو خیّر عمده پیدا کرده است و همچنین برای تأمین هزینه‌های این پروژه روی وام‌های دانشگاه نیز حساب باز کرده‌ایم و پیش‌بینی شده که بیش از 10 میلیارد تومان دیگر برای اتمام و بهره‌برداری از این ساختمان نیاز است.

وی به پروژه ساختمان دانشکده زیست‌شناسی و زمین‌شناسی اشاره و اظهار کرد: این پروژه نیز در حد سفت کاری رها شده بود. برای این ساختمان به دنبال تأمین منابع مالی بودیم و تا حدودی این منابع را تأمین کردیم. از ابتدای سال جاری عملیات مربوط به نازک‌کاری این ساختمان با قراردادی بالغ بر 11 میلیارد و 850 میلیون تومان آغاز شد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم طبق قرارداد در شهریورماه سال 95 این پروژه نیز به اتمام برسد.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان به پروژه ساختمان کتابخانه و پژوهشگاه دانشکده ادبیات و علوم انسانی اشاره کرد و گفت: این پروژه زیر 10 درصد و تنها عملیات گودبرداری ساختمان انجام شده است. با توجه به اینکه طرح ملی نبوده و مصوبه‌ای نیز نداشته، کلنگ زنی شد. در این پروژه نیز مشکلاتی با پیمانکار وجود داشت و در حال حاضر پروژه در اختیار دانشگاه است. برای این پروژه به دنبال خیّر هستیم و مذاکراتی را با چند خیر انجام داده‌ایم.

میرخانی پروژه نیمه تمام دیگر دانشگاه را ساختمان دانشکده اهل‌البیت عنوان و اظهار کرد: قرار بود با یک موسسه خیریه کار انجام شود، اما متأسفانه توافقاتی که صورت پذیرفته بود توسط این موسسه انجام نگرفت. دانشگاه مبلغی را به موسسه پرداخت کرد، اما پروژه پیشرفتی نداشته است.

وی با اشاره به پروژه ورزشگاه حجاب و دانشکده تربیت بدنی ادامه داد: ورزشگاه حجاب به اتمام رسیده و در حال استفاده است. مرحله سفت‌کاری دانشکده تربیت بدنی نیز با وسعت حدود پنج هزار مترمربع به اتمام رسیده است و به دنبال تأمین منابع مالی برای اتمام آن هستیم.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان گفت: ورزشگاه ولایت نیز در دانشگاه وجود دارد که بیش از 10 سال در مرحله اسکلت رها شده است، متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایلی که مدیریت وقت مطرح می‌کرده، این پروژه رها شده بود.

میرخانی پیرامون پروژه ورزشگاه ولایت اظهار کرد: جلساتی در این خصوص با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم برگزار کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: حدود 8000 دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه زندگی می‌کنند و باید برای ورزش و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان نیز فکری کرد.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان تأکید کرد: از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم که خوابگاه‌های دانشگاه را نیز به عنوان یکی از محلات شهر محسوب کند و در جهت تکمیل پروژه ورزشگاه ولایت به یاری دانشگاه بیاید.

میرخانی پروژه حرم الشهدا را پروژه دیگری که دانشگاه در دست اقدام دارد، ذکر کرد و ادامه داد: بقعه حرم الشهدا در حد سفت‌کاری پیشرفت داشته و محوطه آن نیز یک محوطه خاکی است. مقام شامخ شهدا در این حد نیست که دانشگاه و ادارات ذی ربط با آن برخورد می‌کنند.

وی تأکید کرد: قرار بود طبق یک برنامه مشخص طی چهار برنامه 25 درصد پروژه حرم الشهدا به اتمام برسد به این صورت که دانشگاه اصفهان، وزارت علوم، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان هر کدام 25 درصد از پروژه را انجام دهند، اما تاکنون نمایندگان آن سه بخش ریالی هم بابت ساخت و تکمیل این پروژه پرداخت نکرده‌اند و تنها با بودجه‌های دانشگاه به این مرحله رسیده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان به خوابگاه متأهلی دانشگاه اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اسکلت این ساختمان با زیربنای حدود هشت هزار مترمربع به اتمام رسیده است و بخشی از آن (حدود دو هزارمترمربع) نیز به اتمام رسیده و دانشجویان در حال استفاده از آن هستند.

میرخانی با بیان اینکه در شرایط موجود عاقلانه نیست که کلنگ ساختمان جدیدی در دانشگاه به زمین زده شود، اضافه کرد: در خوابگاه پسران دانشگاه اصفهان نبود آمفی تئاتر و نمازخانه احساس می‌شود، اما استراتژی فعلی دانشگاه این است که پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: به علت اینکه در دو سه سال گذشته پروژه مصوبی در دانشگاه وجود نداشته است، بودجه‌ای خاص بودجه‌های عمرانی وجود نداشته و بیشتر از طریق منابع و درآمدهای اختصاصی دانشگاه صرف این موضوع شده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه اصفهان، حدود 30 میلیارد تومان به پیمانکاران، اعضای هیئت علمی و کارکنان بدهی داشته و دغدغه نخست دانشگاه این بوده که بدهی‌ها تسویه شود.

میرخانی با بیان اینکه بودجه سال 93 دانشگاه اصفهان حدود 90 میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان، 87 میلیارد تومان محقق و عمده این پول یعنی حدود 80 میلیارد تومان صرف حقوق، دستمزدها و غذای دانشجویی شد، از منابع اختصاصی و درآمدهای دانشگاه نیز برای انجام پروژه‌ها استفاده شد.

وی با اشاره به قدمت 70 سال دانشگاه اصفهان، اضافه کرد: به دلیل قدمت بسیار و عدم دقت در نگهداری ساختمان‌های دانشگاه، بیشتر تأسیسات، موتورخانه‌ها و لوله‌های آب و فاضلاب فرسوده شده است. در سال جاری تمام تأسیسات دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت و برآورد شد که مبلغی حدود 22 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تعمیرات تأسیسات برق و مکانیک ساختمان‌های دانشگاه نیاز است، همچنین در سال گذشته بیشتر موتورخانه‌های دانشگاه تعمیر و بازسازی شدند.


تگ ها تدابیر دانشگاه اصفهان برای اتمام 10 ساختمان نیمه‌تمام دانشگاه اصفهان دانشگاهی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی