پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          15 مهر 1394 - 07 October 2015


  اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی و کارآموزی توسط سازمان سما


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تقویت ارتباط میان سما و دانشگاه آزاد اسلامی باعث توسعه توامان هر دو بخش خواهد شد گفت به نظر می رسد با ایجاد تغییراتی در ساختار سما باعث بهبود عملکرد آن در آینده ای نزدیک باشیم.

دکتر میرزاده در جلسه شورای سیاست گذاری سازمان سما که در واحد همدان برگزار شد، با ابراز خرسندی از انتخاب دکتر زرهانی به عنوان رییس سازمان سما گفت: تجارب کاری وی در آموزش و پرورش و همچنین همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی فرصت بسیار مناسبی را برای سازمان سما فراهم خواهد کرد.

دکتر میرزاده همچنین از واگذاری بخشی از املاک مازاد واحدها برای توسعه مدارس و آموزشکده های سما خبر داد و افزود: به این ترتیب واحدها و سازمان سما می توانند با مشارکت یکدیگر به فعالیت پرداخته و هر دو در این امر سهیم باشند. علاوه بر این، این اقدام می تواند برای هر دو بخش سودآور باشد.

وی در خصوص دیگر فعالیت های مدارس سما، گفت: پیشنهاد می کنم سازمان سما اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت و دوره های کارآموزی را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس دانشگاه آزاد در ادامه به انتقاد برخی افراد از میزان شهریه های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهریه های دریافتی تنها می تواند هزینه هایی مانند خوابگاه و غذای دانشجویان را پوشش دهد، این در حالی است که جریان سازی های بسیاری علیه دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

رییس دانشگاه آزاداسلامی افزود: شهریه دانشجویان پزشکی این دانشگاه، 50 درصد از هزینه های آنان را نیز پوشش نمی دهد، چرا که آموزش پزشکی نیازمند تاسیس بیمارستان و به کارگیری تجهیزات نوین است و تمامی این موارد، هزینه بر است.

دکتر میرزاده در ادامه به قرائت و بررسی پیشنهادهای دکتر زرهانی پرداخت و مقرر شد این موارد پس از بررسی و تصویب توسط شورای سیاست گذاری سما ابلاغ شود.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،در این مراسم دکتر زرهانی رییس سازمان سما با بیان اینکه مدارس و آموزشکده های سما حدود 10 درصد از ساختار دانشگاه آزاد اسلامی را تشکیل می دهد، گفت: در حال حاضر حدود 120 هزار دانشجو در دوره های کاردانی و 60 هزار دانش آموزان در مقاطع دبستان و دبیرستان در سما مشغول به تحصیلند.

دکتر زرهانی با اشاره به واگذاری مسئولیت شورای سیاست گذاری سما به روسای واحدها، گفت: اگرچه این موضوع در ابتدای امر با نقدهایی روبرو بود اما محاسن بسیاری برای سازمان سما به همراه داشت. با این اقدام همدلی و هماهنگی بیشتری میان سازمان سما و دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شد.

وی ضمن قدردانی از تصمیمات دکتر میرزاده در راستای بهبود وضعیت مدارس و آموزشکده های سما گفت: واگذاری دوره های کاردانی به سازمان سما، واگذاری بخشی از امکانات علمی-فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به آموزشکده های سما برای افزایش بهره وری و واگذاری فضاهای مازاد واحدها از جمله تصمیمات دکتر میرزاده برای ارتقای سازمان سما شمار می رود.

رییس سازمان سما با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی، از اعضای شورای سیاست گذاری سازمان سما خواست تا به تبیین جایگاه این سازمان در برنامه ششم بپردازند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حاشیه این جلسه اظهار داشت: سازمان سما در حال حاضر دارای 17 پروژه است که هشت پروژه آن بلاتکلیف است، البته مقرر شده است نسبت به تعیین تکلیف وضعیت پروژه ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه مجموع ساختمان های سما از مرز 336 ساختمان گذشته است، افزود: 90 درصد این ساختمان خوشبختانه ملکی است. همچنین حدود دو میلیون و 350 هزار مترمربع زمین و بیش از 250 هزار مترمربع ساختمان نیز متعلق به این سازمان است که کمک شایانی به آموزش و پرورش کرده است.


تگ ها اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی و کارآموزی توسط سازمان سما سازمان سما کارورزی کارآموزی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی