پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          10 تیر 1395 - 30 June 2016


وجود ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی پردیس پولی دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، فعالان گروه‌های دانشجویی در نشستی مشکلات و دغدغه‌های خود را با رییس و مسئولان دانشگاه تهران در میان گذاشتند. محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، هیأت رییسه، جمعی از رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها، مدیران و دانشجویان دانشگاه تهران؛ به دغدغه‌های دانشجویان پاسخ دادند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است. حتی در پردیس‌های خودگردان ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

رئیس دانشگاه تهران در این نشست ضمن مفید خواندن فضای گفت‌وگو و هم‌فکری بین فعالان دانشجویی و مسئولان دانشگاه تهران، گفت: هم‌فکری‌ها و برخورد عقاید به شکل سالم و صحیح باعث اعتلای دانشگاه می‌شود.

وی از مدیران و اعضای هیأت علمی و مسئولان دانشگاه خواست تا به انتقادها توجه کنند و برای حل مشکلات اقدام کنند.

وجود ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی پردیس خودگردان دانشگاه تهران

نیلی احمد آبادی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها اعم از دولتی، خصوصی و آزاد در مقطع کارشناسی بدون رقابت پر می‌شود و افراد بدون آزمون و بر اساس رزومه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. در حالی که دانشگاه تهران در تمام رشته‌های خود دارای متقاضی است و رقابت برای ورود به آن بسیار سنگین است. حتی در پردیس‌های خودگردان ۱۵۰ متقاضی برای یک صندلی وجود دارد.

نیلی احمدآبادی نقش دانشگاه تهران را در توسعه کشور مهم خواند و افزود: نقش دانشگاه تهران در توسعه کشور از دو طریق عمده شکل می‌گیرد؛ یکی به‌وسیلۀ دانش‌آموختگان دانشگاه تهران و دیگری خدماتی که دانشگاه تهران به جامعه می‌دهد.

دانشگاه تهران رکورد دار تعامل با جامعه

وی افزود: در یک نگاه به کابینه دولت، مدیران، متخصصان برجسته کشور، هنرمندان و هر جا که درخششی رخ می‌دهد جای پای دانش‌آموختگان دانشگاه تهران کاملاً روشن و آشکار است. از نظر تعاملی نیز بیشترین تعامل را دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌ها کشور با جامعه دارد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بیشترین حجم ارتباطات در رشته‌های مختلف چه در قالب موسسات مشترک چه در قالب حضور استادان به شکل مشاوره و چه پایان‌نامه‌هایی که توسط نهادها و دستگاه‌های خارج از دانشگاه پشتیبانی می‌شود در دانشگاه تهران است.

تولید حدود ۱۰ درصد تولید علم توسط دانشگاه تهران

وی به رتبه جهانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد تولید علم کشور توسط دانشگاه تهران انجام می‌شود و دانشگاه تهران در رده ۳۰۰ جهان است. در دنیا دانشگاه‌های غیر علوم پزشکی و علوم پزشکی با هم هستند، ولی متاسفانه ایران از جمله معدود کشورهایی است که دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه غیر علوم پزشکی از هم جدا هستند و اگر این دو دانشگاه دستاوردهای خود را کنار هم قرار دهند دارای رتبه بهتر خواهیم شد.

نیلی احمدآبادی در ادامه نشست به سؤالات طرح ‌شده از جانب نمایندگان و دبیران دانشجویی پاسخ داد و افزود: مزیت دانشجویانی که وارد فعالیت‌های اجتماعی- فرهنگی و سیاسی می‌شوند نسبت به سایر دانشجویان این است که مسئولیت‌های اجتماعی مشخصی را پذیرفته‌اند.

وی در پاسخ به ایراد طرح شده نسبت به عدم پشتیبانی از تشکل‌ها توسط دانشگاه گفت: اگر منظور در اختیار قراردادن فضا و امکانات عمومی است، تمام فضاها و امکانات عمومی دانشگاه در اختیار تشکل‌ها است. تمام تشکل‌ها در واحدهای خود می‌توانند از همۀ امکانات به طور مجانی استفاده کنند، اما اگر تشکلی در واحد دیگری از دانشگاه متقاضی استفاده باشد، با حداقل هزینه بر اساس آیین‌نامه‌ای که سال‌ها است در دانشگاه مصوب شده هزینه دریافت می‌شود.

وی افزود: اگر گفته می‌شود که برخی از دانشکده‌ها بابت در اختیار قراردادن سالن‌ها به تشکل‌ها وجهی دریافت می‌کنند، هدفش درآمدزایی برای دانشگاه نیست، بلکه هدفش کنترل و مدیریت تقاضا است. چنانچه این مدیریت برداشته شود، عملاً فضاهای دانشگاه که نگهداری‌اش بسیار پرهزینه است غیر قابل استفاده می‌شود.

شفافیت و عدم قانون‌گریزی دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران برگزاری نشست و جلسه نقد بین هیأت رییسه دانشگاه تهران و دانشجویان را دلیل شفافیت و عدم قانون‌گریزی دانشگاه ذکر و تصریح کرد: خواست، اراده و تصمیم ما بر این است که فصل‌الخطاب همه چیز در دانشگاه قانون باشد و چنانچه قانون‌گریزی اتفاق افتاد از شما می‌خواهیم به صورت شفاهی، حضوری و یا به شکل‌های مختلف از شما بشنویم و اگر اشکالی هست می‌پذیریم و در جهت اصلاحش هستیم.

کاهش شدید دانشجو در دانشگاه تهران

وی مسأله افزایش ورودی دانشگاه تهران را رد کرد و توضیح داد: دانشگاه تهران پذیرش دانشجو را به شدت کاهش داده است و از این بابت دائم در کشور مورد اعتراض هستیم. در پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی پذیرش بسیار کاهش یافته است. در دوره‌های رسمی کارشناسی هیچ تغییری ایجاد نشده و از دو سال پیش نیز در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری قانون شورای آموزش دانشگاه را اجرا کرده‌ایم که به ازای هر استاد ۱۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از دکتری و ارشد وجود دارد.

وی افزود: فقط در دو گروه افزایش ظرفیت دانشجو داشته‌ایم. دانشجویان خارجی و دیگری رشته‌های جدید که در مرزهای دانشگاه است مثل بین رشته‌ای‌ها و میان رشته‌ای‌ها که در دستور کار قرار گرفته‌اند.

صرف ۸۰ درصد بودجه دانشگاه تهران بابت حقوق و دستمزد

رییس دانشگاه تهران درباره بحث مشکلات بودجه دانشگاه تهران پاسخ داد: دانشگاه تهران نیز مانند دیگر دستگاه‌های کشور با مشکلات مالی روبه‌روست. ۸۰ درصد بودجه دانشگاه برای حقوق و دستمزد و ۲۰ درصد بودجه دانشگاه به سایر امور اختصاص دارد. برای عمده این ۲۰ درصد هم از قبل برنامه‌ریزی شده و دانشگاه فقط با ۵ درصد بودجه قابلیت مانور دارد که نه تنها این ۵ درصد، بلکه ۱۰ درصد از بودجه دانشگاه داده نشده است. با وجود این دانشگاه سعی کرده که فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی را پشتیبانی بکند.

خوابگاه‌های دانشگاه تهران در حد نام این دانشگاه نیست

وی به تراکم خوابگاه‌های دانشجویی اشاره و تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشگاه تهران، دارای استاندارد یک خوابگاه دانشگاهی در حد نام دانشگاه تهران نیست. سال‌ها است که برای دانشگاه تهران خوابگاه ساخته نشده است، از طرفی دانشگاهی که برای ۲۰ هزار دانشجو طراحی شده به ۵۰ هزار دانشجو رسیده است


تگ ها پردیس پولی دانشگاه تهران دانشگاه تهران پذیرش دانشجو

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی