پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 شهریور 1395 - 24 August 2016

جزئیات ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه/ حضور طلاب در کلاس اجباری شد
مدیر حوزه‌های علمیه قم با بیان جزئیات مرحله نهایی ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه گفت: ۱۸ هزار طلبه در سطوح عالی حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و از امسال حضور آنان در کلاس‌ ها اجباری است.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال امروز در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به نهایی شدن ساماندهی دروس سطوح عالی حوزه اظهار داشت: با رهنمودهای بزرگان حوزه و شورای عالی، دروس سطوح عالی حوزه علمیه ساماندهی شد و طی آن از سال تحصیلی جاری گرفتن امتحان از طلاب منوط به حضور در کلاس های سطح دو و سه از سوی طلاب است و دیگر همچون سابق این سطوح ارائه نمی شود.

مدیر حوزه های علمیه استان قم ابراز داشت: سطوح عالی حوزه در گذشته با عنوان حوزه آزاد به طلاب ارائه می شد و طلبه ها طبق میل خودشان در کلاس ها شرکت می کردند به طوری که نمره قبولی آن دسته از افرادی که در کلاس ها به طور منظم شرکت داشتند، ۱۲ منظور می شد و نمره قبولی طلابی که بدون حضور در کلاس در امتحان شرکت می کردند ۱۶ بود.

وی عنوان کرد: ساماندهی دروس حوزه علمیه در راستای شرکت منظم طلاب در کلاس ها و رونق گرفتن حوزه علمیه صورت گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه استان قم افزود: طی این ساماندهی همه طلاب موظف هستند در کلاسهای دروس فقه و اصول شرکت کنند و فقط به شرط حضور در کلاس از آن ها امتحان گرفته می شود.

وی ادامه داد: دروس تفسیر و کلام که جزو دروس ساماندهی هستند همچون گذشته به طلاب ارائه می شوند.

مدیر حوزه های علمیه استان قم با اشاره به استثناهای ساماندهی دروس سطوح عالی بیان کرد: برخی از طلاب به دلایل نیاز نظام در بعضی مشاغل فعالیت دارند و آموزش آنها غیرحضوری و نمره قبولی نیز ۱۲ است.

وی ادامه داد: طلابی که در مراکز تخصصی حضور دارند به دلیل این که بخشی از وقت خود را در آن مراکز صرف می کنند باید برای دو درس در کلاس حضور داشته باشند و می توانند دو درس دیگر از دروس سطوح عالی را بدون کلاس طی کنند و نمره قبولی این دو درس برای آن ها ۱۲ است.

مدیر حوزه های علمیه استان قم عنوان کرد: مقرراتی که در خصوص ساماندهی بیان شد برای طلاب ایرانی است و طلاب خارجی برنامه خاص خود را در جامعه المصطفی دارند.

تحصیل ۱۸ هزار طلبه در دروس سطوح عالی

وی اظهار داشت: نکته مهم دیگر آن است که طلاب می توانند در زمان اضطرار یک روز در هفته را در کلاس ها شرکت نکنند و غیبت آن ها موجه و مسئولیت شرعی آن با خودشان است.

حجت‌الاسلام فرخ فال ابراز داشت: ۱۸ هزار طلبه در سطوح عالی حوزه های علمیه تحصیل می کنند و از سال تحصیلی جاری تحت پوشش ساماندهی دروس عالی حوزه علمیه قرار می گیرند.  

مدیر حوزه های علمیه استان قم عنوان کرد: در استان قم بیش از ۸۰ هزار طلبه، استاد و فاضل فعالیت های علمی، تحصیلی، تدریسی و تالیفی انجام می دهند.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی