پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          03 شهریور 1395 - 24 August 2016


پروژه های تحقیقاتی مفید برای حیات دانشگاه های کشور



رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: تنها راه ادامه حیات دانشگاه‌ها انجام پروژه‌های کاربردی است.

دکتر لطف‌الله خواجه‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از کارهایی که دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در بُعد پژوهشی انجام می‌دهد، طرح‌های تحقیقاتی است و بودجه این طرح‌ها از دو طریق تأمین می‌شود.

وی بودجه‌ اختصاص‌یافته از سوی وزارتخانه را یکی از منابع اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: منبع دیگر تأمین اعتبار طرح‌های تحقیقاتی اجرای پروژه‌های مشترک و همکاری با دیگر سازمان‌ها است؛ البته بیشتر طرح‌های دانشگاه بومی و منطقه‌ای هستند تا بتوانیم نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف را از این طریق رفع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: هدف این است که طرح‌های پژوهشی دانشگاه کاربردی شوند و زمینه‌ مناسبی برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، از سوی دیگر نتایج کارهای تحقیقاتی به تولید و چاپ مقاله منتهی می‌شود و این امر جایگاه دانشگاه را از لحاظ علمی ارتقاء می‌دهد. در این راستا اعضای هیأت‌علمی دانشگاه طی سال‌های 92 تا 94، 183 مقاله بین‌المللی و 774 مقاله در مجلات داخلی به چاپ رسانده‌اند.

خواجه‌پور با بیان این‌که تنها راه ادامه حیات دانشگاه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی کاربردی است، تصریح کرد: رویکرد این برنامه‌ها این است که دانشگاه به یک دانشگاه نسل سومی یعنی کارآفرین تبدیل شود که این امر نیاز به ارتقای سطح آموزش‌ها، تقویت مرکز رشد دانشگاه، ایجاد و تقویت شرکت های دانش بنیان، تربیت نیروی متخصص و متعهد و کاربردی کردن طرح‌های تحقیقاتی دارد؛ همچنین در تلاش هستیم تا ارتباط دانشگاه با صنعت را افزایش دهیم تا پروژه‌ها در ارتباط با نیازهای صنعت تعریف شوند و کاربردی باشند. این موضوع به اطلاع اعضای هیأت‌علمی نیز رسیده است.

وی با اشاره به طرح‌های پژوهشی انجام‌شده در این دانشگاه در سال‌های اخیر، گفت: اخیرأ تفاهم‌نامه‌هایی میان دانشگاه با سازمان آب و برق و اداره‌کل شیلات استان امضا شده است که بر اساس آن‌ها می‌توان کارهای تحقیقاتی مشترک انجام داد. از سال 92 تا 94 نیز 78 طرح تحقیقاتی در دانشگاه به تصویب رسید که برخی از این طرح‌ها در حال انجام هستند و برخی نیز به اتمام رسیده‌اند.


تگ ها پروژه های تحقیقاتی پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی