پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          06 شهریور 1395 - 27 August 2016

روسای دانشگاه ها ملزم به استفاده از نظر کارشناسان حقوقی شدند



معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پژوهشی ملزم شدند قبل از ایجاد هرگونه تعهد و یا اتخاذ تصمیمی که منشاء حق و تکلیفی باشد نظر کارشناسی حقوقی را اخذ کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد روشن در اختتامیه دومین نشست مدیران دفاتر حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: براساس طرح آمایش آموزش عالی کشور و در راستای یکسان سازی روش اعمال مدیریت در دانشگاه‌های کشور، معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم دفاتر حقوقی را در ١٠ منطقه کشوری ساماندهی، احکام مدیران مناطق را صادر و به همراه شرح وظایف آنان ابلاغ کرد.
انتصاب مدیران حقوقی دانشگاهی
وی ادامه داد: مدیران دفاتر در حال حاضر انتصابی و از سال آینده با نظر مدیران حقوقی منطقه و با نظارت استطلاعی وزارتی انتخاب خواهند شد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مطابق جدول زمانی ابلاغی به صورت عادی و فوق العاده مدیران در منطقه نشست های تخصصی خواهند داشت و با شور و مشورت روش های بومی صیانت از حقوق دانشگاهیان و تدوین لوایح حقوقی را برای دفاع از حقوق موسسات وابسته در محاکم قضایی پیگیری خواهند کرد.
وی یادآورشد: مدیران به صورت اقتضایی از مدیران دفاتر استانی دیوان عدالت اداری و مدیران مناطق بازرسی کل کشور دعوت خواهند کرد تا با هماهنگی بیشتر از حقوق بیت المال و مردم صیانت کنند، تا بدین شکل ضمن پیشگیری از بروز تخلف، با سرعت بیشتری تعامل لازم انجام پذیرد.
روشن ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت علمی مدیران دفاتر حقوقی که عمدتاً عضو هیات علمی گروههای علمی و دانشکده های حقوق دانشگاه های کشور هستند، مقرر شد ١٠ موضوع احصایی که نیاز به قانونگذاری داشته شناسایی و با مطالعه، تحقیق و پژوهش آن تدوین شود تا به صورت لایحه تقدیم هیات وزیران و متعاقباً با انجام تشریفات به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین حاکم بر روابط دانشگاهیان با وزارت علوم به دلیل گذشت ایام، از کارآیی لازم برخوردار نیستند و به شدت نیاز به بازنگری داشته و دارند، که از این قوانین می توان به قانون روش اعاده و انجام تعهدات مالی و غیرمالی دانشجویان ارز بگیر و مستنکفین از اجرای تعهد که پس از بازه زمانی قابل توجهی به کشور بازگشته می گردند، اشاره کرد.
بازنگری قوانین سابق و تدوین قوانین جامع
روشن افزود: به هرشکل بازنگری قوانین سابق و تدوین قوانین جامع، روزآمد و کارگشای متناسب با نیاز روز، نیاز به مشارکت علمی دانشگاهیان به ویژه مدیران دفاتر حقوقی دانشگاه ها و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور دارد، که امیدواریم با این برنامه ریزی اخیر به خود جامه عمل پوشد.
اصلاح قوانین و به روز کردن قوانین حوزه آموزش عالی

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر به روز کردن و اصلاح قوانین در حوزه آموزش عالی است، این موضوع یکی از تکالیف قانونی همه دستگاه های اجرایی بوده است که وزارت علوم نیز به سهم خود تلاش برای اجرا و به روز کردن آن دارد.
روشن افزود: در همایش اخیر از متخصصین تنقیح دعوت شد تا با انعقاد قرارداد پژوهشی یا در راستای انجام تکالیف آموزشی و پژوهشی با دفتر تدوین لوایح و تنقیح مقررات وزارتخانه همکاری کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تاکید کرد: از آنجایی که هر قراردادی که به امضاء مدیریت های دانشگاهی، اعم از آموزشی و پژوهشی می رسد،  تبدیل به حق یا تکلیفی برای آنان یا اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد، تمام روسای دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی ملزم به اخذ نظر کارشناسی حقوقی خواهند بود و در غیر این صورت مسئولیت های حقوقی و کیفری آن متوجه شخص آنان خواهد بود.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی