پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          08 شهریور 1395 - 29 August 2016


اهمیت توسعه فضای گفتمان سیاسی در دانشگاه‌ها



معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان با بیان این‌که کرسی‌های آزاداندیشی سطح قابل قبولی در دانشگاه‌ها ندارند، با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: در سال تحصیلی آینده باید فضای گفتمان سیاسی توسعه پیدا کند و اجازه دهیم اندیشه‌های مختلف در چارچوب قواعد اخلاقی و آدابی که مدنیت و دین ما بر آن تکیه کرده، بیان شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید سعید میری با بیان این‌که جوهره آزاداندیشی در ذات اسلام است، اظهار کرد: معتقدیم تا جایی که ممکن است باید فضاهای آزاداندیشی در قالب‌های مختلف توسعه پیدا کنند؛ این موضوع در تأکیدات مقام معظم رهبری به‌طور مکرر آمده است که بار وظایف مسئولان را در این زمینه سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: با توجه به انتخابات پیش‌رو، در سال تحصیلی آینده باید فضای گفتمان سیاسی در جامعه و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند و اجازه دهیم اندیشه‌های مختلف در چارچوب قواعد اخلاقی و آدابی که مدنیت و دین ما بر آن تکیه کرده، بیان شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان ادامه داد: اگر کسی معتقد است که اندیشه‌ها باید در نطفه خفه شوند، نشان‌دهنده ضعف و ترس او به دلیل عدم توانایی در پاسخگویی به شبهات و تبیین حقایق است؛ آن‌ها خیال می‌کنند اگر سؤالاتی مطرح شود، ممکن است به آن‌ها آسیب برساند به همین دلیل در مقابل شبهاتی که مطرح می‌شود، گارد می‌گیرند.

میری با تأکید بر این‌که فضا باید فضای یک گفتمان آزاد باشد، تصریح کرد: تاکنون در دانشگاه دانشجویان به‌خوبی با این رویه آشنا بودند؛ امسال نیز بنا است که کرسی‌های آزاداندیشی در 2 طیف دانشجویی و استادان برگزار شوند.

وی گفت: امسال در حال برنامه‌ریزی هستیم که در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی آنچه مدنظر است در قالب‌های عملیاتی و اجرایی تدوین شود؛ باید مباحث روز در قالب کرسی‌ها با در نظر گرفتن امتیازات فرهنگی و اجتماعی برای استادان و مسابقات دانشجویی با محوریت تعاملات فکری و ... مطرح شوند.

معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان در خصوص فعالیت کرسی‌های آزاداندیشی در سال گذشته، عنوان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی آن‌گونه که مدنظر رهبر انقلاب است، از لحاظ کمی و کیفی سطح قابل قبولی در دانشگاه‌ها ندارند. ممکن است برخی از مجموعه مدیریت‌های دانشگاه‌ها چندان موافق برگزاری طرح این مباحث در کرسی‌های آزاداندیشی نبوده و در خصوص افکار و مباحث سیاسی تمایل به انفعال داشته باشند و یا گمان کنند که برگزاری این کرسی‌ها ممکن است چالش‌هایی برای دانشگاه ایجاد کند.

میری افزود: دانشگاه‌ها به درجه‌ای از بلوغ رسیده‌اند که دانشجویان و استادان بتوانند نظریات خود را بیان کنند ولی هنوز فاصله زیادی وجود دارد تا طرح کرسی‌های آزاداندیشی بتواند به‌عنوان یک طرح موفق به بار بنشیند؛ اگرچه این روند خیلی مطلوب نبوده اما حرکت ریشه‌داری است که متوقف نخواهد شد و نتیجه خواهد داشت.


تگ ها فضای گفتمان سیاسی در دانشگاه‌ها کرسی آزاداندیشی

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی