پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          18 آذر 1395 - 08 December 2016


رئیس جمهوری در دانشگاه تهران : آمريكا نمي تواند در اراده ما تاثیر گذار باشد


سن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه تهران گفت: امروز هیچ ضرورتی مهم تر از ایجاد امید و اعتماد در میان مردم نیست.

بخش هایی از سخنرانی روحانی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران:

اگر تصمیمی کنگره اجرایی شود، نقض برجام است

انقلابی پشیمان نمی شناسم.

16 آذر روز مبارزه علیه استعمار و استبداد بود.

اگر روزی خطری باشد ما همه بسیجی هستیم

شهدای این روز پرچم ایستادگی و استقلال را از این محل برافراشتند

انقلاب اسلامی فخر ما است همان طور که به ایران عزیزمان افتخار می کنیم

مگر مي گذاريم كه آمريكا برجام را پاره كند، مگر ملت ما مي گذارد

آمريكا نمي تواند تاثير گذار در اراده ما باشد.

به بسیاری از اهداف انقلاب دست یافته ایم، همین که امروز دانشجویان حرف خود را می زنند نتیجه انقلاب است، کی این آزادی وجود داشت که یک دانشجو در مقابل رئیس اجرایی کشور نظر خود را با صراحت لهجه و بدون لکنت و دغدغه بیان کند؟

در انتخابات آمریکا یک آقایی انتخاب شده است، ببینید چه تزلزلی در کشورهای مختلف پدید آمده است، تنها کشوری که می گوید نه خوشحالیم نه ناراحت، ایران است.

تمامی تحریم ها به جز برخی موارد بانکی صد در صد بعد از برجام برداشته شده است

در حال حاضر با بانک های کوچک و متوسط در حال همکاری هستیم

در گذشته ما برای نقل و انتقال پولی برای نفت ۱۰ الی ۲۰ درصد باید پورسانت می دادیم اما حالا برجام این موضوع را برای ما رفع کرده است و ما دیگر مشکلی در این باره نداریم

فردا جلسه شورای نظارت بر برجام است

به دوستان انقلابی و دلواپسی میگویم نگران نباشید.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  در بخشی از سخنان خود گفت، 16 آذر روز دانشجو و دانشگاه و روز حرکت عظیم ضداستبدادی و ضداستعماری است که از همین دانشگاه تهران، توسط عزیز‌ترین دانشجویان از جمله شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ‌نیا، آغاز شد و شهدای این روز پرچم ایستادگی ، مقاومت و استقلال را از این محل برافراشتند.

رییس‌ جمهوری افزود، این روز به همه دانشجویان و جوانانی تعلق دارد که حاضرند خود را فدای کشور و استقلال و آزادی آن نمایند.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دستاوردهای ملی زمانی محقق شده که همه دست به دست یکدیگر داده‌ایم، گفت: اجماع، همواره کارساز بوده و گره‌ها را از پیش روی ما باز کرده است.

دکتر روحانی سخنرانی‌های نمایندگان تشکل‌ها و طیف‌های مختلف دانشجویی و لحن‌های گوناگون را زیبا دانست و با بیان عظمت دانشجو و دانشگاه به نقادی است و نقد دانشجویان شیرین است ، خاطر نشان کرد، از دانشگاه همین‌طور توقع می‌رود، چرا که زیبایی دانشگاه به زبان باز، گویا و نقاد آن است.

رییس‌ جمهوری با یادآوری روزهایی که حرکت انقلابی در دانشگاه تهران شکل گرفت، افزود، دانشگاه تهران در آن روزی که سرتاسر تبدیل می‌شد به شعار علیه استبداد و استعمار بسیار زیبا و با عظمت جلوه می‌کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دانشگاه همانند حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و پیشران بوده است، گفت، انقلاب عظیم و بزرگ ملت ایران به سادگی به دست نیامده است و من امروز هیچ فرد انقلابیِ بزرگی را که از سال 41 در کنار هم ایستاده و پشت سر امام، مبارزه کرده و انقلاب را استمرار بخشیدند و در برابر تجاوز و تحریم مقاومت کردند، نمی شناسم که پشیمان باشد.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه همه به انقلاب و نظام افتخار می کنیم،  اظهار داشت: انقلاب اسلامی مایه فخر ما است و همانگونه که به ایران عزیز و سربلند، افتخار می‌کنیم، انقلاب اسلامی نیز باعث فخر همه ایرانیان است.

دکتر روحانی افزایش امید و اعتماد میان مردم را به عنوان مهم‌ترین ضرورت در مقطع کنونی دانست و خاطر نشان کرد: اگر امید به آینده از بین برود، دیگر هیچ سرمایه‌ای برای ادامه راه نخواهیم داشت.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه هر چند در کشور، موفقیت به دست آورده باشیم، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت، ما از فرهنگی استبدادی و منفور عبور کرده و می‌خواهیم به فرهنگ محمدی(ص) و علوی برسیم؛ امروز بخشی از راه را پیموده‌ایم و بخشی دیگر از راه باقی مانده است  که باید تکمیل شود و اینکه رهبر معظم انقلاب در انقلابی ماندن تأکید دارند، نشان می‌دهد که هنوز به مقصود و هدف نرسیده‌ایم.

دکتر روحانی انقلاب را تحولی بزرگ  در جامعه برای رسیدن به آرمان‌های بلند ملتی آرمان‌خواه و عدالت‌جو دانست و با اشاره به اینکه امروز در کشور بسیاری از اهداف انقلاب تحقق یافته است، گفت، این آزادی دانشجو برای سخنان صریح ،بدون دغدغه و با صراحت لهجه و بیان در برابر رییس اجرایی کشور از دستاوردهای انقلاب است.

رییس‌ جمهوری ادامه داد، شاید نتوان استقلال سیاسی که امروز در ایران وجود دارد را در دیگر کشورهای منطقه و جهان یافت.

دکتر روحانی اظهارداشت، شما ببینید در انتخابات آمریکا آقایی انتخاب شده وچه سر و صدا و تزلزلی در ذهن سیاست‌مدارها در اروپا، شرق دنیا، آسیا  و در بخش‌هایی از قاره آمریکا پدید آمده اما تنها کشوری که همانطور که مقام معظم رهبری فرمود از آمدن این آقا نه خوشحالیم و نه غم‌زده‌ایم، ایران است. هر برنامه‌ای هم دارد بعدها معلوم خواهد شد و ما راه و مسیر خودمان را خواهیم .

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، همه کشورهای مرتجع منطقه و قدرت‌های جهانی به صدام علیه ایران کمک‌های فراوان کرده و از او حمایت نمودند، گفت، در آن دوران دنیا در برابر ملت ایران ایستاد اما ما دست به دست هم دادیم و توانستیم در برابر آنها پیروز شویم.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد، جنگ ثبات کرد که هرگاه دست به دست و همدل باشیم می‌توانیم در برابر توطئه‌های بزرگ به پیروزی برسیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دوران جنگ، عراق مجهز به سیستم موشکی ضدتشعشع راداری شده بود، گفت، جوانان در دانشگاه‌ها و افسرانی لایق چون ستاری‌ها و بابایی‌ها به میدان آمدند و توانستند این سیستم را در عملیات والفجر 8، ناکام کرده و 73 فروند جنگنده عراقی را سرنگون کنند تا جایی که در آن دوران آمریکا و شوروی سابق اعلام کردند که کشوری خارجی به کمک ایران آمده است، در حالی که این دانشجویان اساتید و متخصصان ما بودند که با تلاش خود توانستند به این هدف برسند.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد، تلاش، استقامت، ایستادگی و امید ما به آینده دست به دست هم داد تا توانستیم، متجاوز وحامیان آن در دنیا را شکست دهیم.

دکتر روحانی افزود، روزهای بسیار سختی را در 3 سال گذشته گذرانده‌ایم اما بدون تردید با وحدت و اجماع نظر، همه مشکلات را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.

دکتر روحانی در ادامه موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را افتخار همگانی توصیف کرد و گفت، امروز همگان به این موضوع اعتراف دارند که هیچ کشوری در دنیا وجود نداشته که در عرض 20  الی 30 ماه بتواند در برابر قدرت‌های بزرگ هسته‌ای از حقوق ملت خود به خوبی دفاع کرده و پرونده ای را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند و این یک موضوع جناحی و حزبی نیست.

رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد، لغو قطعنامه ها ، شکست ایران هراسی و ایستادگی مقتدرانه در برابر قدرتها  افتخار همه ملت ، رهبری و نظام  است و نه جناح ها.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه هیچ قدمی در مسأله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم، اظهار داشت، نامه‌های مکتوب ایشان خطاب به بنده موجود است و هیچ نامه‌ای نبوده که ایشان به من داده باشند و دستور قاطعی برای اجرای آن صادر نکرده باشم و همواره مبنا دولت بر این بوده که دستورات ایشان کاملاً اجرایی شود.

رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد در روند مذاکرات، روزی ایشان دستوری فرمودند و در پاسخ چنین گفتم که اجرای آن چه بسا مشکل و دشوار باشد، اما ایشان تأکید کردند که با توکل به خدا کار را به جلو ببرید، بلافاصله پس از آن تیم هسته‌ای را به تهران فرا خوانده و توضیح دادم که نظر مقام معظم رهبری چنین است و باید اینگونه عمل شود و آنها چنین مطرح کردند که اگر اینگونه عمل کنیم، دیگر مذاکره تمام شده است، ولی پس از چند ساعت مشورت، به آنها اطمینان دادم که با توکل به خدا از این مشکل عبور خواهیم کرد و شما با ایمان قوی کار را به جلو ببرید و با توکل به خدا نکاتی را که رهبر معظم انقلاب بر آنها تأکید داشتند، اجرا کردیم.

دکتر روحانی تصریح کرد، برای تصمیماتی که در روند مذاکرات اتخاذ می‌شد، ساعت‌ها با مقام معظم رهبری جلسه داشتیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه هدف همه دشمنان و در رأس آنها آمریکا و صهیونیست‌ها این بود که ایران‌هراسی را در دنیا مستقر کرده و به همه دنیا بگویند که ایران خطری برای امنیت، ثبات و صلح جهانی است، اظهار داشت، آنها پرونده ایران را بر مبنای اینکه صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته، ذیل فصل 7  منشور سازمان ملل متحد قرار داده بودند و در مقابل اقدام آنها، هدف اصلی ما از مذاکرات این بود که به دنیا بگوییم که آمریکا و صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند و ایران خطری برای جهان نیست و اگر خطری جهان را تهدید می‌کند همانا از طرف آمریکا، صهیونیست‌ها و دنباله‌روی آنها است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ملت و حکومت ایران متجاوز نیست، اظهار داشت، زمانی که شوروی بهم ریخت و تجزیه شد، اگر فکر منفعت‌جویانه‌ای وجود داشت،‌ آیا فرصت مناسبی نبود که بر این کشورهای کوچکی که تازه ایجاد شده بود، مسلط شویم؟ و زمانی که عراق مورد حمله قرار گرفته و تضعیف شد، آیا فرصت نبود که به آن حمله کرده و به اصطلاح سوء استفاده کنیم؟

رییس‌ جمهوری تصریح کرد، البته ملت ایران از حق خود دفاع کرده و چنانچه کسی چشم طمع به کشورمان داشته باشد، همه با قاطعیت در مقابل آن خواهیم ایستاد و هنگام خطر و نیاز همه ملت بسیجی هستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه بسیج یک گروه خاص نیست و به هیچ جناحی تعلق ندارد، اظهار داشت، در اصل 151 قانون اساسی آمده است، دولت موظف است در زمان خطر با آموزش نظامی به همه مردم آنها را آماده دفاع از کشور کند لذا اگر روزی خطری کشورمان را تهدید کند، همه جوانان و مردم ایران وارد صحنه خواهند شد و در این صورت دیگر جناح، حزب و قوم معنا ندارد و همه با هم در صف دفاع از کشور قرار خواهند داشت.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه در حفظ نظام ، کشور و تبعیت از رهبری همه یکدل هستیم ، خاطر نشان کرد، همه افتخارات و پیروزی ملت ایران در سایه وحدت و یکپارچگی به دست آمده و هر جا انشقاق، ایجاد شده و از هم جدا شویم، بی‌تردید قدرت خود را تضعیف نموده‌ایم. لذا ضروری است که همه تحمل و صبر خود را ارتقاء دهیم اگر چه افکار و سلیقه همه یکسان نیست، اما آرمان و اهداف بلند مشترکی داریم و همه در حفظ نظام، تبعیت از رهبری و تمامیت ارضی از دیدگاه واحدی برخوردار هستیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه مگر می‌شود کسی ایرانی و انقلابی باشد و از منافع کشورش دفاع نکند؟، اظهار داشت، همه باید از کشورمان دفاع کرده و انقلابی باشیم و انقلابی بودن به این معناست؛ مسیری که از سال 41 شروع و در 22 بهمن به موفقیت رسید و در 12 فروردین با رأی مردم به نام جمهوری اسلامی نامیده شد را با قوت ادامه دهیم.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد، اخلاق، اتحاد ، استقامت، ایستادگی، یکپارچگی و انسجام جزو ارکان انقلاب اسلامی و انقلابی بودن است و همه باید از آن صیانت کرده و امید به آینده داشته باشیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد، در جریان مذاکرات صراحتاً ثابت کردیم که ایران‌هراسی، دروغ بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل، ظلم به کشور و ملت ایران و غیرقانونی و حتی برخلاف منشور سازمان ملل است و ثابت کردیم که ایران، تهدید نیست و همان شورای امنیتی که علیه کشورمان قطعنامه صادر کرده بود، اینبار به سایر کشورها توصیه می‌کند که در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران همکاری کنند و این همه در سایه ایستادگی، ملت ایران، حمایت‌ها و هدایت‌های رهبری انقلاب،  وحدت و یکپارچگی همه قوا بود.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه قدرت ما در مذاکره با دیگران از ملت نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: اگر دنیا بداند رییس‌ جمهوری که با آنها صحبت می‌کند، نماینده کل ملت است و همه ملت از او حمایت می‌کنند، این رییس جمهور با قدرت می‌تواند با طرف مقابل مذاکره کند، اما اگر ببینند حامی و پشتوانه‌ای ندارد، معلوم است که نمی‌تواند حرفش را به کرسی بنشاند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد، در جریان مذاکرات که یک حرکت بزرگ ملی بوده و ربطی به هیچ جناحی ندارد، کاری کردیم که امروز به راحتی کیک زرد وارد کشور شود و این در حالی است که بعد از انقلاب، حتی نتوانسته بودیم یک گرم از آن را وارد کشور کنیم.

رییس‌ جمهوری افزود، بر اساس توافقی که دو هفته پیش انجام شده، قرار است 900 تن کیک زرد وارد ‏کشور شود و این موفقیت بزرگی برای ملت ایران است. آنها برخورداری از آب سنگین را خلاف می‌دانستند، ‏اما امروز آن را به دنیا می‌فروشیم و دو محموله از آن به آمریکا و روسیه صادر شده است. چارچوب رآکتور ‏آینده اراک نیز که به مراتب پیشرفته‌تر است مورد توافق قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است، لذا ما ‏چیزی را از دست نداده‌ایم.‏

دکتر روحانی خاطر نشان کرد، آنها حتی می‌خواستند تحقیق و توسعه در موضوع هسته‌ای را ممنوع کنند و ‏اگر پذیرفته می‌شد، واقعاً خسارت بزرگی برای کشور بود اما اکنون روند تحقیق و توسعه در حال انجام است ‏و آی.آر.8 که قبلاً ساخته شده بود، فعال هستند و بعد از برجام اولین کاری که انجام ‌دادیم تزریق به ‏آی.آر.8 بود.‏

خبر سخنرانی رئیس جمهور تکمیل می شود...

رییس جمهوری صبح امروز با استقبال و تشویق پرشور دانشجویان به منظور شرکت و سخنرانی در مراسم 16 آذر "روز دانشجو" وارد دانشگاه تهران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، حجت السلام و المسلمین محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه ها، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی را در این مراسم همراهی می کنند.


پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی