پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          26 دی 1395 - 15 January 2017


برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های برتر کشور در دانشگاه تهران

 نشست هم‌اندیشی مدیران واحدهای نظارت و ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های سطح یک کشور، ۱۳ دی ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، این نشست با حضور رؤسای مرکز ارزیابی دانشگاه‌های سطح یک کشور، با محورهای تاریخچه تأسیس واحد، مدل طراحی و الگوبرداری شده ارزیابی کیفیت، دستاوردهاو نتایج ارزیابی کیفیت، تجربیات انجام ارزیابی کیفیت، ‌وضعیت موجود واحد ارزیابی کیفیت و به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر نادر حقانی، رییس مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران، هدف از برگزاری این نشست را آگاهی از فعالیت‌هایی دانست که در دانشگاه‌های سطح یک کشور در حوزه ارزیابی کیفیت انجام شده است. وی افزود: «بعد از ارایه نظریات شرکت‌کنندگان، مدلی طراحی می‌شود که بتوانیم بر اساس آن و با مشارکتی که حاصل از این نشست است، در راستای ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور سهمی را ایفا نماییم».

وی با اشاره به اینکه اولین نشستی که قبلاً برگزار شد، درواقع هم‌اندیشی بود و با تعداد کمتری انجام گرفت، گفت: «در دومین نشست از تمامی ۱۳ دانشگاه‌های سطح یک کشور دعوت شد و تقریباً تمامی مدعوین حضور پیدا کرده‌اند».

رییس مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران، با اعلام اینکه وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری ارزیابی کیفیت در هر استان را به دانشگاه شاخص آن استان ارجاع داده است، گفت: «دانشگاه تهران نیز به عنوان ارزیابی‌کننده دیگر مؤسسات آموزشی استان انتخاب شده است و هدف ما از این نشست، جمع‌آوری نظرات و پیشنهاد‌های دانشگاه‌های دیگر برای انجام بهینه نقشی است که دانشگاه ‌تهران می‌تواند در ارزیابی مؤسسات داشته باشد».

دکتر نادر حقانی، ‌افزود: «مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران آیین‌نامه‌ای دارد که فعالیت‌های دانشگاه را در چهار حوزه آموزش و پژوهش، فرهنگ و امور دانشجویان و مدیریت مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این ارزیابی بر اساس یک‌رشته شاخص‌ها، اندازه‌گیری و نتایج به‌دست آمده از آن مورد تحلیل قرار می‌گیرد و در نهایت برای ریاست دانشگاه ارسال می‌شود».

وی افزود: «این شاخص‌ها را وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری به صورت پراکنده به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بود، اما در سال ۱۳۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی تقریباً در همه حوزه‌های فعالیت مؤسسات آکادمیک و علمی، شاخص‌هایی را تعریف کرد و ما این شاخص‌ها را مبنای اولیه قرار داده و در هر دانشگاه به‌خصوص دانشگاه تهران شاخص‌های تعریف‌شده را در یک سامانه جمع‌آوری و در اختیار واحدهای دانشگاه قرار دادیم. کمیته‌های تخصصی این شاخص‌ها را بر اساس استنباط از سایت‌های دانشگاه، اشراف به حوزه خود و نتایجی که از تعاملات حاصل شده است تغییر می‌دهند و یا تکمیل می‌کنند و این شاخص‌ها از طریق پرسش‌نامه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد».

دکتر نادر حقانی، با تأکید بر تداوم این نشست‌ها برای حصول نتایج عملی افزود: «با آگاهی از فعالیت‌هایی که هر یک از دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، در نهایت یک مدل همکاری استخراج می‌شود تا بر اساس آن بتوانیم برای دانشگاه تهران و هم برای استانی که در آن فعالیت می‌نماییم و در نهایت برای کشور ارتقای کیفیت را به همراه داشته باشیم».

وی گفت: «دانشگاه تهران با توجه به اینکه یک دانشگاه جامع است و تقریباً" در همه حوزه‌های علمی فعالیت دارد، دارای تجربه وسیعی است، اما دانشگاه‌های دیگر هم برتری‌های خود را نشان می‌دهند و این آگاهی‌یافتن از نقاط قوت یکدیگر منجر به ارتقا می‌شود و اگر دانشگاه تهران ارتقا پیدا کند، به سهم خود منجر به ارتقای آموزش عالی کشور می‌شود».

رییس مرکز ارزیابی کیفیت در پایان تصریح کرد: «در دانشگاه تهران بحث ما از ارزیابی نقطه‌ای و جزیره‌ای خارج شده است و با توجه به رویکرد ریاست دانشگاه، به دنبال ارزیابی یکپارچه سیستم دانشگاهی هستیم و تلاش ما این است که یک نظام یکپارچه ارزیابی کیفیت را مستقر نماییم».



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی