پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 بهمن 1395 - 11 February 2017


تلاش برای حضور ۵ دانشگاه علوم پزشکی در میان ۲۰۰ موسسه برتر جهان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: باید تلاش کنیم تا ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، دکتر رضا ملک زاده در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، اظهار داشت: ایران رتبه نخست منطقه و ۱۸ جهانی را از نظر تعداد مقالات علمی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد دانشمندان برتر ایران از ۱۰۸ دانشمند به ۴۰۱دانشمند در سال جاری رسیده است و مراکز رشد کشور به ۸۰ مرکز رسیده و شرکت های دانش بنیان دو برابر شده است.

ملک زاده بودجه پژوهش را در سال ۹۵ ، ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خواهان افزایش بودجه در سال آتی شد.

وی به مقایسه سطح علمی جامعه قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت : پیش از انقلاب ۶۸ درصد از بزرگسالان بیسواد بودند و ۴۰ درصد از افراد دوره ابتدایی را فرا می گرفتند. در حال حاضر میزان تحصیل از دو سال به ۸ سال به ازای هر فرد افزایش یافته است گفت: تعداد دانش آموختگان زن و مرد تقریبا با همدیگر برابر است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دوران ریاست خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۶۳، خاطرنشان کرد: در آن زمان حتی یک نفر دانشجوی PHD در کشور وجود نداشت و در آن زمان اولین دوره دکتری را در رشته شیمی ایجاد کردیم اما در حال حاضر ۷۰  هزار دانشجوی دکتری در کشور داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد مقالات منطقه ای و ۱.۵ درصد انتشارات جهان متعلق به ایران است به عنوان نمونه در حوزه انتشارات بایوتکنوژی در جهان رتبه چهاردهم و در منطقه رتبه نخست را داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: با وجود جنگ، تحریم و گرفتاری های کشور، پیشرفت های بسیار زیاد و قابل توجهی داشته ایم و همیشه نباید به نداشته ها توجه کرد.

ملک زاده اهداف کلی  معاونت  تحقیقات و فناوری را ظرفیت سازی در حوزه سلامت و فناوری دانست و گفت: این معاونت در سال آتی دو هدف کلی، ۱۷ هدف کمی، ۶۸ برنامه و ۳۹۴ فعالیت را دنبال خواهد کرد که یکی از آنها افزایش تعداد اعضای هیات علمی پژوهشی است که در دانشگاه های بزرگ ۱۰  درصد و در دانشگاه های کوچک، ۵ درصد باید به اعضای هیات علمی پژوهشی اختصاص یابد.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار در بهمن ۹۵ در کشور ۴۹۲ عضو هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای H-INDEX بالاتر از ۱۵ هستند که عمدتا در دانشگاه های تیپ یک قرار دارند و نیروهای بسیار مهمی هستند که عمده فعالیت های تحقیقاتی مربوط به آنها است و می توانند هسته های تحقیقات را در کشور فعال کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند و این هدف، عملی است زیرا نیروهای بسیار خوبی در کشور وجود دارند و باید برای این هدف، برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی در کشور، گفت: تا کنون ۶۷ طرح تحقیقاتی بزرگ که بودجه های زیادی داشته اند را تصویب کرده ایم و حدود ۴۰ طرح دیگر در مرحله بررسی است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی