پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاه          23 فروردین 1396 - 12 April 2017


کاهش 5 هزار نفری پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه نسبت به سال گذشته ۵ هزار نفر کاهش پذیرش دانشجو داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمود نیلی احمدآبادی در نشست با اعضای شوراهای صنفی و دانشجویان دانشگاه تهران گفت: به دلیل نبود استانداردهای لازم در پردیس ارس این دانشگاه دانشجو جذب نخواهد شد.

وی افزود: همچنین در این دانشگاه پذیرش دانشجو در دوره‌های مجازی، پردیس‌های کیش و البرز و دانشجویان نوبت دوم نیز کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: نسبت به سال گذشته پذیرش دانشجو در این دانشگاه حدود ۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نیلی احمدآبادی با تاکید بر اینکه کیفیت آموزشی و پژوهشی باید به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شود، اظهار داشت: یکی از منابع درآمد دانشگاه پردیس‌های خودگردان و دوره‌های مجازی است اگر صرف ایجاد این مراکز کسب منبع درآمد بود به طور یقین ما نباید شاهد این کاهش‌ها می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه بهتر است دانشگاه‌های دولتی سطح یک درگیر مبحث شهریه نشوند و دولت هزینه‌ها را در قالب مستقیم و یا غیرمستقیم به دانشگاه پرداخت کند، افزود: در برخی از موارد مانند پذیرش دانشجویان خارجی، دوره‌های کوتاه مدت و در خدماتی که دانشگاه به جامعه ارائه می‌دهد باید هزینه‌های دانشگاه های سطح یک اخذ شود.

رئیس دانشگاه تهران یکی از شاخص‌های رشد یافتگی دانشگاه را ایجاد شرکت‌های تحقیقاتی و ارائه خدمات به جامعه در مقابل دریافت هزینه عنوان کرد.

نیلی احمد آبادی با اشاره به بحث سنوات مطرح شده از سوی دانشجویان گفت: طولانی شدن دوره دانشجویی منجر به از دست رفتن سرمایه‌های کاری می‌شود اگر هر دانشجویی بخواهد دوره کارشناسی را ۶ تا ۷ سال بگذراند و بعد وارد بازار کار شود ما سرمایه ملی را تضعیف کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای ۳۳ هزار دانشجوی روزانه است و سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی برای ۲۶ هزار و ۹۶۲ دانشجو بودجه به دانشگاه تهران پرداخت می‌کند به این معنی که برای ۸ هزار ظرفیت فعلی دانشگاه بودجه ای پرداخت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه دوره کارشناسی ۸ ترم، کارشناسی ارشد ۴ ترم و دکتری ۸ ترم است، افزود: دانشجویی که مشمول سنوات می‌شود از سوی دولت هیچگونه اعتباری برای آنها به دانشگاه اختصاص داده نمی‌شود به این معنی که سوبسیدهایی مانند خوابگاه، تغذیه و برنامه های آموزشی را دانشگاه باید از منابع خود پرداخت کند.

نیلی احمد آبادی در پاسخ به انتقاد از جذب هیات علمی ضعیف در گذشته، با بیان اینکه سیاست دانشگاه جذب بهترین ها است، گفت: طی سال های گذشته در برخی از دانشکده‌ها استخدام‌هایی صورت گرفته که مورد تایید ما نیست، کاری که دانشگاه به صورت قانونی می‌تواند انجام دهد این است که بعد از دو سال پرونده‌ها را مجدد بررسی و هیات علمی فاقد کیفیت لازم را قطع ارتباط کند.

وی افزود: شرط ترفیع، ارتقا و تمدید قرارداد استادان ارزشیابی است که دانشجویان باید با دقت تمام این کار را انجام دهند.

رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی درباره درخواست بازگشت به کار برخی از استادان بازنشسته با اشاره به پیچیده بودن این فرآیند و اینکه اشخاصی که مشمول صندوق بازنشستگی می‌شوند بازگشت به کار آنها در اختیار دانشگاه قرار ندارد، تاکید کرد: ۴ نفر درخواست بازگشت به کار ارائه دادند و بعد از بررسی‌های لازم با بازگشت یک نفر که در اختیار دانشگاه بود موافقت و درخواست مابقی پس از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه برای نهاد مسئول ارسال شد.

نیلی احمدآبادی تاکید کرد: ما در هر شرایطی از حقوق تمامی دانشجویان در مجاری قانونی دفاع می‌کنیم و دانشگاه تهران معتقد است فعالیت‌های قانونی دانشجویان نباید برای آنها هزینه داشته باشد.

وی با رد امنیتی کردن فضای دانشگاه، گفت: با هیچ دانشجویی به دلیل فعالیت‌های صنفی و یا هر فعالیت قانونی دیگر برخورد نمی‌شود. بیش از ۴۰۰ نشست توسط جریان‌های مختلف در این دانشگاه برگزار شده است که در تاریخ دانشگاه تهران بی‌سابقه بوده است.


جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین اخبار دانشگاه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی