پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 آگهی استخدام سراسری / اخبار استخدام          19 امرداد 1391 - 09 August 2012




مهمترین اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته: استخدام ؛ پایانی خوش برای معلمان شرکتی و حق التدریسی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: استخدام معلمان شرکتی حق التدریس، استخدام مشروط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، تبدیل نظام آموزشی به چهار دوره سه ساله،جذب 25 هزار نفر از داوطلبان کنکور در دانشگاه فرهنگیان،تصویب برنامه درسی ملی، اعلام ودیعه برای دریافت کتاب های درسی و ... از مهمترین اخبار آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

نخستین روزهای هفته با اعلام استخدام دانشجویان جذب شده دانشگاه فرهنگیان که قرار است از امسال جذب این دانشگاه شوند، آغاز شد. همزمان با ورودیهای سال جدید دانشگاه،25 هزار داوطلب جذب دانشگاه فرهنگیان شده و در صورت داشتن شرایط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. به گفته گرمارودی رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش دانشجویان جذب شده در دانشگاه فرهنگیان از مزایای خدمت تعهد همچون برخورداری از حقوق، معافیت سربازی برای پسران و استخدام مشروط در آموزش وپرورش برخوردار می شوند.

وزیر آموزش و پرورش هم چهار دوره سه ساله سند تحول را تایید کرد

15 مرداد ماه روز پرخبری برای آموزش و پرورش بود. دراین روز وزیر آموزش و پروش اعلام کرد که پس از استقرار نظام 3-3-6، قرار است در آینده این نظام به چهار دوره سه ساله تبدیل شود. این در شرایطی است که هم اکنون هزینه های بسیار زیادی برای تربیت معلم و تالیف کتاب برای استقرار این نظام صرف شده است.

حاجی بابایی اعلام کرده که سند تحول بنیادین نظام آموزشی را به چهار دوره سه ساله تقسیم کرده است اما در مرحله نمی توان این نظام را اجرا کرد و به همین دلیل اجرای 3-3-6 در دستور کار قرار داده شده است.

ثبت نام اینترنتی بیش از 11 میلیون دانش آموز

در سال تحصیلی  امسال اکثریت دانش آموزان ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش بیش از 11 میلیون دانش آموز به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند. البته در این آمار باید ثبت نام اینترنتی مدیران مدارس را نیز مورد توجه قرار داد،چه، بسیاری از دانش آموزان خود امکان ثبت نام اینترنتی را نداشته و با تحویل دادن مدارک، مدیر مدرسه اقدام به این کار کرده است.

به گفته یوسف نوری، چنانچه دانش آموز خود اقدام به ثبت نام اینترنتی کرده باشد، این امکان است که با ورود به سامانه sanaad.ir اطلاعات وارد شده خود ، مراحل ثبت نام و مدرسه مورد نظر ثبت نام را چک کند.

حل مشکلات معلمان پیش دبستانی و شرکتی در دستور کار مجلس قرار گرفت

در 15 مرداد ماه همچنین در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان بسیاری با توجه به تحصن معلمان شرکتی اعلام کردند که برطرف شدن مشکلات این قشر زحمت کش باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از جمله این افراد بود. او از ریاست جلسه خواست طرح اصلاح ماده ای از قانون آموزش و پرورش برای حل مشکلات معلمان پیش دبستانی و شرکتی‌ها در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

آغاز مصاحبه 25 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از 4 شهریورماه

16 مرداد ماه همزمان با اعلام زمان مصاحبه با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. در این روز رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مصاحبه دانشجویان پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان از 4 تا 11 شهریور ماه برگزار می شود.

به گفته گرمارودی دانشگاه فرهنگیان در مرحله اول دو برابر ظرفیت اعلام می کند که بر این اساس در استان تهران هشت هزار و 600 نفر واجد شرایط اعلام شده که پس از طی کردنمراحل مصاحبه سه هزار و 400 نفر در تهران مشغول به تحصیل می شوند.

انتخاب رشته دانش آموزان بر اساس نمره و تست هوش

در این روز همچنین معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر از انتخاب رشته دانش آموزان دبیرستانی مطابق با نمره و تست هوش داد.

به گفته سحرخیز از این به بعد، دانش آموزان، رشته های تحصیلی خود را در مقطع متوسطه بر اساس نمره هایی که در مقطع راهنمایی و سال اول دبیرستان کسب می کنند، انتخاب خواهند کرد.همچنین تست هوش و علاقه مندی دانش آموز از دیگر معیارهای دانش آموزان در انتخاب رشته است، به این معنی که دانش آموز پس از کسب نمره لازم، آزمونهای تست هوش را می دهد و پس از استعدادسنجی و مشاوره، آنها را برای انتخاب رشته راهنمایی می کند.

پارتی بازی نکردیم

وزیر آموزش و پرورش در 16 مرداد ماه در خبری دیگر به موضوع جذب 10 هزار نیروی جدید وزارتخانه واکنش نشان داد و گفت: هنوز 10 هزار نیروی جدید جذب این وزارتخانه نشده و در حال طی مراحل قانونی هستند، برخی می‌گویند پارتی‌بازی شده است اما هنوز کاری انجام نشده که پارتی‌بازی شده باشد.

او با اشاره به جذب 10 هزار نیرو شامل 5 هزار نخبه قرآنی و 5 هزار نیروی خدماتی اعلام کرد: برای جذب این افراد در آموزش و پرورش مصوبه دولت را داشتیم.

3 هزار تومان ودیعه ثبت‌نام کتب درسی

در شرایطی که یک ماه و نیم به آغاز سال تحصیلی جدید آمده است، اعلام شده که توزیع کتاب ها از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و دانش آموزان می توانند با پرداخت ودیعه سه هزار تومانی نسبت به دریافت کتاب ثبت نام کنند.

دو هفته دیگر توزیع کتب درسی دوره راهنمایی و متوسطه در استان‌های کشور آغاز می‌شود و مدتی است که ثبت‌نام کتابفروشی‌ها نیز آغاز شده است. در این میان مبلغ ودیعه ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان در کتابفروشی‌ها، مختلف است اما به طور میانگین بین یک هزار تومان تا 3 هزار تومان از خانواده‌ها اخذ می‌شود.

پایانی خوش برای معلمان شرکتی

در 17 خرداد ماه که مصادف با روز خبرنگار بود و قرار بود خبرهای خوشی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران داده شود، اما خبرهای خوشی از مجلس شورای اسلامی برای معلمان شرکتی به گوش رسید. در این روز نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش را با 178 رای موافق، 47 رای مخالف، 14 رای ممتنع به تصویب رساندند. در صورت تصویب نهایی این طرح وزارت آموزش و پرورش موظف می شود ظرف دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را از طریق برگزاری آزمون در اولویت استخدامی قرار دهد. البته در این میان نمایندگانی همچون فروزنده اعلام کردند که آموزش و پرورش آموزش و پرورش 5 هزار میلیارد تومان کسری دارد و استخدام جدید منطقی نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در مخالفت با این طرح گفت: با توجه به کسری بودجه 5 هزار میلیاردی وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مازاد این وزارتخانه تصویب چنین طرحی اجرایی نیست.این طرح در شرایطی در دستور کار مجلس قرار گرفت که معلمان پیش دبستانی، حق التدریسان سازمان فنی و حرفه‌ای و‌آموزشیاران نهضت سوادآموزی در یک ماه اخیر بارها مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود شده اند.

تصویب برنامه درسی ملی

آخرین روز هفته گذشته-18 مردادماه- با اعلام تصویب برنامه درسی ملی تا قبل از مهرماه پایان یافت. در این روزمهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد که تا کنون سه فصل از برنامه درسی ملی در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شده و مابقی آن نیز در مدت زمان باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی از سوی اعضا بررسی می شود.

با تصویب برنامه درسی ملی نقشه جامع یادگیری براساس محتوای آموزشی و متناسب با سند تحول بنیادین تدوین می شود.

تحصیل دانش آموزان استثنایی با آسیب دیدگی کم در مدارس عادی

آخرین خبر 18 مرداد ماه مربوط به دانش اموزان استثنایی بود. از سال تحصیلی جدید و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (کودکان استثنایی) با میزان آسیب‌دیدگی اندک مانند ناشنوایی، نابینایی و معلولیت جسمی اندک می‌توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.

به گفته نامدار عبداللهیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در مدارس استثنایی، بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، آیین‌نامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصویب شد. کلیت این آیین‌نامه با امضای وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است و شیوه‌نامه آن نیز به زودی آماده می‌شود.




تگ ها آموزش و پرورش استخدام معلمان شرکتی معلمان حق التدریس استخدام آموزش و پرورش

پر بازدیدترین اخبار استخدام

خبرنامه - شبکه های اجتماعی