پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 آگهی استخدام سراسری / استخدام دولتی          18 آبان 1391 - 08 November 2012


استخدام ‌مهندس‌ در آموزش‌ و پرورش


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در گذشته جذب ۱۲ هزار مهندس موجب افزایش کیفی رشته‌های هنرستانی شد، گفت: یکی از نیازهای واقعی آموزش و پرورش در آینده نزدیک، استخدام مهندسان در رشته‌های گوناگون است.
به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در «اولین همایش سراسری توسعه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش در افق ایران ۱۴۰۴» که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، اظهار داشت: آموزش و پرورش با داشتن نقشه جامع و سند تحول بنیادین به عنوان اسناد بالادستی و همچنین برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های نظام که از سوی رهبری اعلام شده، برنامه‌های خود را تدوین کرده است.

وی از چاپ کتبی مربوط به برنامه‌های اجرایی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه‌ای است که برنامه‌های خود را با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری هماهنگ کرده است؛ ضمن اینکه تمام معاونت‌های آموزش و پرورش برنامه‌های خود را همسو با اسناد بالادستی آماده کرده‌اند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۱۳۱ راهکار در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است، ادامه داد: یکی از مهمترین راهکارهای سند، توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

وی با اشاره به وضعیت هنرستان‌ها در گذشته افزود: وقتی با وضعیت هنرستان‌ها مواجه شدیم، مشاهده کردیم که آمار دانش‌آموزان و رشنه‌ها در حال کاهش است و این زنگ خطری برای آموزش و پرورش و کشور محسوب می‌شد.

* در سال جاری پوشش تحصیلی هنرستان به ۴۵ درصد رسید

وزیر آموزش و پرورش به اقداماتی که در راستای بهبود وضعیت رشته‌های فنی‌‌و‌حرفه‌ای و کاردانش انجام شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: چند مصوبه در مجلس به تصویب رسید تا شرایط هنرستان‌ها بهبود یابد که یکی از این اقدامات تأسیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.

وی با بیان اینکه مقرر شده است تا پایان برنامه پنجم توسعه پوشش تحصیلی هنرستان‌ها به ۵۰ درصد افزایش یابد، گفت: در سال جاری پوشش تحصیلی هنرستان به ۴۵ درصد رسید و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این رقم را در سال تحصیلی آینده به ۵۰ درصد برسانیم زیرا هدفگذاری اصلی آموزش و پرورش پوشش ۷۰ درصدی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی ‌وحرفه‌ای و کاردانش است.

حاجی‌بابایی به افزایش ۳.۱ درصدی رشد هنرستان‌های نمونه دولتی اشاره کرد و بیان داشت: تعداد هنرستان‌ها در شهر تهران از ۲۸ هنرستان در سال ۸۸ به ۸۹ هنرستان در سال تحصیلی جاری افزایش یافته است؛ ضمن اینکه شاهد افزایش ۲.۵ برابری جذب دانش‌آموزان از متوسطه به هنرستان بودیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان دختر رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، ۶درصد افزایش یافته‌اند، اضافه کرد: افزایش ۲ درصدی سهم رشته‌های صنعت و ۱.۵ درصدی رشته‌های کشاورزی، از دیگر اقدامات موثر در راستای توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای است.

* ۳ ساله شدن هنرستان‌ها در نظام جدید آموزشی

وزیر آموزش و پرورش به حذب ۴۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در گذشته اشاره کرد و گفت: از آن تعداد، ۱۲ هزار نفر در رشته‌های مهندسی جذب آموزش و پرورش شدند و با ورودشان به هنرستان‌ها از لحاظ کیفی رشته‌های هنرستانی را تحت تاثیر قرار داده‌اند؛ بر این اساس یکی از نیازهای واقعی آموزش و پرورش در آینده نزدیک استخدام مهندسان در رشته‌های گوناگون است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی "۳ـ۳ـ۶" در آموزش و پرورش بیان کرد: با اجرای این نظام، رشته‌های هنرستانی سه ساله شد؛ ضمن اینکه نظام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در سال سوم راهنمایی انجام می‌شود.

حاجی بابایی در خصوص اعتبار تجهیز هنرستان‌ها نیز اظهار داشت: مجلس در سال‌های ۹۰ و ۹۱ اعتبار جداگانه‌ای را برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفت که رقم این اعتبار در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان است و چنانچه تخصیص یابد، ۶۷۰۰ هنرستان فعال به تجهیزات و کارگاه‌های مورد نیاز مجهز می‌شوند.


تگ ها استخدام ‌مهندس‌ در آموزش‌ و پرورش

خبرنامه - شبکه های اجتماعی