پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          18 دی 1391 - 07 January 2013





پذیرش دانشجو در پردیس بین‌المللی دانشگاه سمنان در مقطع کارشناسی ارشد


ثبت نام پردیس بین الملل دانشگاه سمنان در مقطع کارشناسی ارشد، اعزام 289 دانشجوی استان به سرزمین وحی و برگزاری چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآن کریم دانشجویان ایران از عناوین مهمترین اخبار دانشگاه سمنان است.

پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری مهر، ثبت نام از علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین الملل دانشگاه سمنان تا هفتم بهمن ماه ادامه دارد.

پردیس بین الملل دانشگاه سمنان براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نیمسال دوم سال تحصیلی  92-91 در 40 رشته و گرایش تحصیلی  ثبت نام و از بهمن ماه اغاز به کار می کند.

مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مکانیک، مهندسی مواد ، شیمی و فیزیک، ریاضی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان شناسی همگانی، آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، زبان و ادبیات عرب، الهیات و معارف اسلامی، عرفان اسلامی و تربیت بدنی از رشته هایی است که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

علاقه مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت   www.pardisint.semnan.ac.ir  مراجعه کنند.

289  دانشجوی استان سمنان به سرزمین وحی اعزام می شوند

مراسم قرعه کشی عمره دانشگاهیان استان سمنان همزمان با سراسر کشور در دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد.

در مجموع چهار هزار و 787 نفر از دانشجویان استان برای تشرف به حج عمره ثبت نام کرده بوند که بر اساس سهمیه تعیین شده و پس از مراسم قرعه کشی  289 نفر به این سفر معنوی اعزام می شوند.

سهمیه عمره دانشجویی استان یک کاروان متاهلی و یک کاروان مجردی است که از این تعداد 153 نفر مجرد و 136 نفر هم متاهل هستند.

زائران خانه خدا فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده به سرزمین وحی اعزام می شوند.

دانشجویانی که برای تشرف به حج عمره نام نویسی کرده بودند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به نشانی اینترنتی  www.labbayk.com  و وارد کردن اطلاعات خود، از نتیجه قرعه کشی آگاه شوند.

چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآن کریم دانشجویان ایران در دانشگاه سمنان برگزار می شود

چهارمین جشنواره ملی "مطالعات قرآنی دانشجویان ایران" با رویکرد پژوهشی و در جهت پاسخ به دغدغه‌های‌ معرفتی دانشجویان در شش بخش نیمه دوم بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در دانشگاههای استان سمنان برگزار می شود.

کتابی که در این دوره از جشنواره انتخاب شده، «گستره دین»، تلخیصی از کتاب «انتظار بشر از دین»، نوشته آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی است.

موضوعاتی مانند جامعیت دین، رابطه قرآن و علوم روز در بحث تحول علوم، مبانی تحول در سبک زندگی و جامعیت دین از موضوعاتی هستند که در این کتاب مطرح شدند و در نهایت به این دغدغه‌های اصلی دانشجویان پرداخته شده است.

دانشجویان علاقه مند برای ثبت نام در جشنواره ملی مطالعات قرآن کریم دانشجویان می توانند تا 20 دی ماه به سایت این  جشنواره به نشانی (www.quran.ir) مراجعه کنند.

دانشگاه سمنان و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به منظور همفکری و همکار های آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، تفاهم نامه ای بین دکتر علی خیرالدین رئیس دانشگاه سمنان و دکتر محمد باقر عطائی رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان امضا شد.

همکاری متقابل آموزشی ، پژوهشی و فناوری به منظور بهره وری بیشتر، تامین نیروهای علمی (مدرس و پژوهشگر ) مورد نیاز جهاد دانشگاهی، استفاده از تجهیزات و امکانات آموزشی ، پژوهشی، کتابخانه ای، آزمایشگاهی و رایانه ای یکدیگر، انجام پایان نامه های دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد با استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین و ایجاد رشته های بین رشته ای از جمله محورهای این تفاهم نامه است.

همچنین، همکاری متقابل در گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی اساتید، فناوری اطلاعات و ایجاد دوره ها و دانشگاه مجازی ، آموزش های ضمن خدمت برای اساتید و کارکنان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

برگزاری جلسه شورای بررسی مواردخاص دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه سمنان

بیست و هشتمین جلسه شورای بررسی موارد خاص دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان در دانشگاه سمنان برگزار شد.

رئیس دانشگاه سمنان در این جلسه با بیان اینکه پرونده ها در این شورا به دقت بررسی می شود گفت : باید با انجام کارهای پژوهشی و بررسی بیشتر از افزایش پرونده های ارجاعی به این شورا جلوگیری شود.

دکتر علی خیرالدین همچنین به چالشهای فراروی این شورا پرداخت و در جهت رفع موانع موجود راهکارایی ارائه کرد . در این شورا به 87 پرونده رسیدگی شد.

موضوعات پرونده های ارجاعی به این شورا در خصوص مشکلات تحصیلی دانشجویان خصوصا مشروطی ، درخواست افزایش سنوات از سوی دانشجویان و درخواست انتقالی بود.

این جلسه با حضور مدیرکل امور دانشجویان داخل و مسئول دفتر مرکزی مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.   

رونمایی از سامانه بررسی شورای موارد خاص دانشگاه ها در دهه فجر

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفت: سامانه بررسی شورای موارد خاص دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تدوین و دهه فجر امسال رونمایی می شود.

محمد حسن یوسفی افزود: این سامانه با هدف تسهیل در رسیدگی به پرونده ها در شورای موارد خاص دانشگاهها در حال تدوین است و تا پایان امسال در دانشگاهها به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از اعطای مرخصی به خانمهای دانشجوی متاهل خبر داد و گفت: این مرخصی بر اساس شورای بررسی موارد خاص برای دوره زایمان داده می شود که حداکثر پنج نیمسال تحصیلی است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم همچنین از تشکیل شورای موارد خاص در آموزشگاههای غیر انتفاعی دارای بیش از دو هزار نفر دانشجو و با شرایط خاص خبر داد و افزود: به علت کثرت آموزشگاههای غیر انتفاعی مجوز تشکیل شورای موارد خاص برای یکسال به تعدادی از این موسسات در هفت استان با اختیارات محدود داده می شود.

یوسفی افزود: این استانها شامل سمنان، مازندران ، گیلان، قزوین، خراسان رضوی، تهران و آذربایجان شرقی است.

چهارمین شماره فصلنامه مطالعات زبانی بلاغی دانشگاه سمنان منتشر شد

چهارمین شماره فصلنامه مطالعات زبانی بلاغی حاصل فعالیت مشترک دانشگاه سمنان و انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی منتشر شد.

در چهارمین شماره این فصلنامه مقالات صور خیال و صنایع ادبی در غزلیات عرفی شیرازی، توصیف آوایی گویش تاتی اشتهاردی، ساختار نحوی و مختصات بلاغی روح الارواح سمعانی، بررسی دیدگاه باطنی در مورد فعل ساده و فعل مرکب در زبان فارسی، لزوم یا عدم لزوم نوشتن علامت تشدید در زبان فارسی، موسیقی نثر در تاریخ بیهقی و بررسی تاثیر تکرار در فصاحت بوستان منتشر شده است .یاد آور می شود؛ این فصلنامه با اعتبار علمی - ترویجی منتشر می شود.





تگ ها کارشناسی ارشد ارشد پذیرش دانشجو در دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد پردیس بین المللی دانشگاه سمنان

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی