پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / علمی فرهنگی          18 بهمن 1391 - 06 February 2013






استاندارد سازی تولیدات و ضروریات علم امروز



معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به لزوم استانداردسازی تولیدات دانش کنونی گفت: 140 مرکز پژوهشی در حوزه وجود دارد که از این بین فقط 10 مرکز دارای گرید و استاندارد علمی است.

پرتال دانشگاهی به نقل از   گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی عماد در مصاحبه مطبوعاتی که به منظور تبیین اهداف شورای اعطا مجوزها و امتیازهای علمی و تشریح عملکرد و فعالیت‌های کمیسیون‌های چهارگانه این شوراها بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات دبیرخانه شورای اعطا مجوزها و امتیازهای علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین فعالیت این مرکز اعتبار بخشی و حرکت به سمت استاندارد کردن تولیدات دانش است و این یکی از ضروریات دانش کنونی است.

وی بیان داشت: شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی شامل چهار کمیسیون انجمن‌ها و قطب‌های علمی، کمیسیون نشریات علمی، کمیسیون واحدهای پژوهشی و کمیسیون کرسی‌های نظریه پردازی است.

دبیر شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی حوزه عنوان کرد: کمیسیون انجمن‌ها و قطب‌های علمی مسئولیت اعطا گرید و رتبه علمی و مجوز تاسیس انجمن و قطب علمی را بر عهده دارد.

وی در این زمینه ابراز داشت: این انجمن نهادی است که صاحبان نظر در یک حوزه دانش که نمایندگی همه فعالان مختلف آن حوزه و رشته علمی را در بر می گیرد حضور دارند.

حجت الاسلام عماد تصریح کرد: قطب‌های علمی مجموعه‌ای از صاحبان نظرانند که به لحاظ جمعیتی محدود بوده و در یک دستگاه علمی شکل می‌گیرند.

وی اضافه کرد: کمیسیون واحدهای پژوهشی مسئولیت شناسایی ظرفیت مراکز پژوهشی و اعطای مجوز به این واحدها را دارد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه یادآور شد: کمیسیون کرسی‌های نظریه پردازی وظیفه نقد و مناظره علمی و تعیین استانداردهای لازم فرایند یک کرسی و آئین حمایت از کرسی‌های برگزار شده را دارد و در صحنه علمی از نظریه‌های درست بهره گیری می‌کند.

وی افزود: تاکنون 11 نشریه دارای رتبه علمی و 7 نشریه دارای گرید علمی پژوهشی است و بسیاری از نشریات ظرفیت داشتن گرید علمی را دارند و در این راستا می‌توانند حرکت کنند.

حجت الاسلام عماد با اشاره به اینکه این شورا از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده است بیان کرد: نشریاتی که به لحاظ علمی و پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند می‌توانند با مراجعه به این شورا در راستای درخواست گرید علمی قدم بردارند.

وی عنوان کرد: متاسفانه تاکنون هیچ کرسی برگزار نشده و با توجه به اینکه ظرفیت بسیار بالایی در حوزه‌ها وجود دارد باید با استانداردسازی‌های لازم این ظرفیت‌ها را به سمت نظریه سوق داد.








تگ ها استاندارد سازی تولیدات علم

پر بازدیدترین علمی فرهنگی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی