تحصیل در اتریش

یکی از محاسن اصلی تحصیل در اتریش تحصیل تقریبا رایگان در این کشور است. هزینه تحصیل در این کشور هر ترم ٣۵٠ تا ٧۵٠ یورو می باشد و این هزینه برای کشوری مانند اتریش که دارای رفاه اجتماعی بسیار بالایی ست ناچیز تلقی می شود.

از موارد دیگری که باید در لیست محاسن تحصیل در اتریش گفت این موضوع می باشد که تحصیل در اتریش نیاز به مدرک آلمانی ندارد. زیرا هنگامی که شخص پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کرد به فرد ٢ سال فرصت یادگیری زبان آلمانی داده می شود.

از دیگر نکات مثبت تحصیل در اتریش می توان به شانس صدور ویزا اشاره کرد که برای فرد دانشجو و همراهان ویزا همزمان صادر می شود و ریسک عدم صدور ویزا بسیار پایین می باشد.

در کشور اتریش بعد از تحصیل در هر مقطع تحصیلی به شخص کارتی با عنوان کارت قرمز-سفید-قرمز ارائه می شود که با این کارت اجازه ی یک ساله اقامت در کشور اتریش به شخص داده می شود که در این فرصت شخص شغل مورد نظر خود را یافته و پس از ٣ سال بتواند اقامت دائم دریافت کند.

از دیگر مزایای اتریش تحصیل رایگان فرزندان شخص دانشجو می باشد. مدارس دولتی اتریش دارای امکانات تحصیلی بسیار قوی می باشند و این فرصت برای فرزندان فرد فراهم می شود که در یک فضای کاملا متفاوت با ایران تحصیل کند.

 

‎?هزینه های تحصیلی

‎بطور کلی از نظر هزینه تحصیل کشورها را به سه دسته می توان تقسیم نمود: همراه با هزینه ؛ نیمه رایگان ؛ رایگان

‎١- همراه با هزینه
‎کشورهایی که تحصیل در آنها همراه با هزینه است که می توان به سوئد با هزینه ای در حدود سالی ٧٠٠٠٠ الی ١۶٠٠٠٠ کرون اشاره نمود که این هزینه بسته به رشته و نوع دانشگاه متفاوت است.
‎در دانمارک نیز مانند سوئد تحصیل دارای هزینه ای از سالی ٧٠٠٠ یورو الی ١٠٠٠٠ یورو می باشد.
‎البته قابل توجه است که در صورتی که دانشجو شرایط خوبی از جمله معدل و نمره زبان بالا داشته باشد امکان اخذ پذیرش رایگان نیز میسر است.

‎٢- نیمه رایگان
‎در کشور اتریش هزینه های تحصیل از سالی ٧٠٠ الی ١۵٠٠ یورو تخمین زده می شود که در مقایسه با شهریه های پرداختی دانشگاه در ایران بسیار پایین است.

‎٣- رایگان
‎در این کشورها تحصیل از نوع رایگان می باشد. به عبارتی دانشگاه هیچ هزینه ای از دانشجو دریافت نمی کند و به همین خاطر پذیرش از آنها مشکل بوده و هریک شرایط خاص خود را دارا می باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. این کشورها شامل نروژ، فنلاند و آلمان می باشد

 

اخذ اقامت اتریش
‎کشور اتریش هرساله سهمیه محدودی (٣٠٠خانواده) برای افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند در نظر گرفته است.
‎بر طبق قوانین مهاجرتی اتریش ، افرادی که در کشور خود از تمکن مالی بالایی برخوردارند ، یعنی توانایی اثبات درآمدی در حدود ١٠ میلیون تومان در ماه را از محل اجاره ملک ، سود سپرده بانکی یا سهام و یا حقوق بازنشستگی را دارند واجد شرایط دریافت این اقامت می باشند.

‎? شرایط مورد نیاز ?

‎✅ آشنایی با زبان آلمانی و یا مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا
‎✅ گواهی عدم سوپیشینه افراد خانواده
‎✅ اثبات تمکن مالی
‎✅ اجاره یک ملک در اتریش

 

مزایای اقامت اتریش از طریق قانون تمکن مالی

‎✅ بدون نیاز به سرمایه گذاری و ثبت شرکت
‎✅ عدم پرداخت مالیات
‎✅ سهولت تمدید اقامت
‎✅ سهولت در تعهد حداقل زمان اقامت
‎✅امکان درخواست اقامت برای اعضای خانواده به صورت همزمان
‎✅ امکان درخواست اقامت دائم
‎✅ امکان سفر بدون ویزا در کشورهای عضو شنگن
‎✅ امکان تحصیل در اروپا برای فرزندان
‎✅سهولت در اخذ ویزای آمریکا،کانادا،استرالیا

 

 

دیدگاه ها غیرفعال است