تحصیل دکتری در چین

تحصیل دکتـری در چین

چین به دلایل مختلف به یک کشور محبوب برای دانشجویان بین المللی دکتـری تبدیل شده است، از جمله کیفیت بالای آمـوزش ، اقتصاد در حال رشد مستمر، هزینه های پایین تحصیل و زندگی و فرصت اکتشاف در کشور چین و فرهـنگ غنی این کشور برخی از این موارد می باشد. تحصیل در چین و مقطع دکترا در این کشور می تواند یک تجربه با ارزش علمی، حرفه ای برای متقاضیان باشد.

تحصیل مقطع دکتـری در چین به زبان انگلیسی ارائه می گردد.در برخی از دانشگاه ها دروس هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دوره دکتـری شامل دو دوره میباشد.در دوره اول فرد به گذراندن واحد های مربوط به رشته خود می پردازد و در دوره دوم پایان نامه خود را زیر نظر استاد راهنما به انجام میرساند. مقطع دکترا  در چین معمولا ۳ ساله و شهریه دانشگاه ها در حدود ۵۰۰۰ دلار در سال است.هزینه تحصیل دکتـری  در چین تقریبا ۵۰۰۰ دلار در سال است. شرایط سنی جهت اخـذ پذیرش از دانشگاه‌های چین مختلف بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است؛ و برای متقاضیان مقطع دکتـری تا سن ۴۰ سال می‌توان برای پذیرش اقدام کرد.

شرایط تحصیل در چین در مقطع دکتـری

برای یک برنامه دکترا در چین، متقاضیان باید مدرک کارشـناسی ارشد در رشته مربوطه را داشته. برنامه درسی بسته به برنامه و دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی از داوطلبان انتظار می‌رود در امتحانات، ترم، سمینارها، پژوهش و پایان نامه یا رساله شرکت کند. پایان نامه یا رساله باید سهم قابل توجهی در رشته تحصیلی و رشد جامعه داشته باشد. برخی از رشته‌های محبوب برای مطالعه دکترا در چین عبارت از تجارت بین المللی، اقتصاد بین الملل، روانشناسی، فیزیک، امور مالی شرکت، علم مدیریت، و جامعه شناس است.

دانشجوی دوره دکترا در چین باید یک پایان نامه در حدود ۱۲۰،۰۰۰ لغت در طول دوره تحصیلی خود برای اخذ مدرک طی کند. هیات نظارت بر پایان نامه متشکل از ۳ عضو هیات علمی دانشکده حقوق بین الملل، CUPL است. یک عضو خارج از دانشگاه نیز ممکن است برای پیوستن به پنل نظارت از طرف رئیس دانشکده انتخاب گردد. یک متقاضی باید حداقل ۱۱ واحد درسی را برای فارغ التحصیلی بگذراند و پایان نامه خود را با موفقیت در مقابل ۵ داور دفاع کند.

 

دیدگاه ها غیرفعال است