معرفی دانشگاه آلبرتا در کانادا

?دانشگاه آلبرتا دانشگاهی پژوهشی است که درشهرادمونتون ایالت آلبرتا، کانادا واقع‌ شده است. این دانشگاه را الکساندر کامرون روترفورد اولین استان دار آلبرتا و هنری مارشال توری اولین رئیس آن در سال ۱۹۰۸ تاسیس کردند.

?دانشگاه آلبرتا سالانه نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو از کانادا و سایر کشورهای دنیا را در ۴۰۰ رشته مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسان ، دکترا و سایر مقاطع تخصصی آموزش می دهد.
دربین فارغ التحصیلان این دانشگاه افراد مشهوری ازجمله ریچارد ادوارد تایلور برنده جایزه نوبل درفیزیک ، رونالد میچنر استان دار، جو کلارک نخست‌ وزیر، دان ایوسون شهردار وافراد موفق و سرشناس دیگری را می توان نام برد.

?رتبه بندی دانشگاه آلبرتا:

? دانشگاه آلبرتا در رتبه بندی کیو اس دانشگاه های جهان رتبه ی ۹۴ را از آن خود کرده است همچنین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آموزش عالی این دانشگاه در رتبه یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است.

? برترین دانشکده‌ای دانشگاه آلبرتا، هنر و علوم انسانی با رتبه ۸۹ در جهان و برترین رشته آن زبان و ادبیات انگلیسی با رتبه ۲۲ در جهان است.

? دانشگاه آلبرتا در لیست ۵ دانشگاه برتر کانادا و دارای محیط پویا و علمی بوده وهمواره پیشرو در انتقال علوم از راه تحقیق و مشارکت در طرح های علمی می باشد.

?بیش از ۲۶۰,۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده‌اند.

دیدگاه ها غیرفعال است